Un teribil accident de circulatie a avut loc, joi dimineata, pe Calea Moldovei din Bacau, in urma caruia o persoana a murit si alta a fost grav ranita.

Evenimentul rutier a avut loc pe trecerea de pietoni dintre Gradinita Agricola si sediul Agricola International, acolo unde zilele acestea se monteaza semafoare cu lumina intermitenta.

Lucrarea este efectuata de firma Katel, din Neamt, specializata in semnalizare rutiera. Joi, o autospeciala a acestei firme, dotata cu brat extensibil prevazut cu nacela pentru muncitori, era parcata pe banda de rezerva, lânga bordura, la fel ca alte multe masini din zona.

Masina era ancorata cu propriul sistem hidraulic, bratul era extins, iar in nacela se aflau doi muncitori ai firmei, care montau cablurile electrice pe stâlpul pe care urma sa fie instalat semaforul.

In timp ce lucratorii isi vedeau de munca, din sensul de mers dinspre Piatra Neamt spre Bacau a aparut un TIR cu o remorca enorma, incarcata cu apa imbuteliata. TIR-ul circula pe banda a doua si, in mod inca inexplicabil, a lovit puternic, din spate, autospeciala.

Masina a fost efectiv mutata din loc, de-a curmezisul drumului, iar bratul cu nacela in care se aflau oamenii a balansat violent catre partea carosabila. Ambii muncitori au zburat efectiv prin aer câtiva metri si s-au izbit puternic de asfalt.

Unul dintre ei, Dumitru S., in vârsta de 40 de ani, a suferit multimple fracturi si a fost dus in stare de constienta la Spitalul Judetean de Urgenta Bacau. Medicii spun ca este suspect si de fractura de coloana, iar starea sa este foarte grava, drept pentru care se punea problema transferarii lui la un spital din Iasi.

Colegul sau, Ionel V., in vârsta de 55 de ani, a murit dupa ce medicii au incercat mai mult de ora sa il resusciteze. Intr-un final, o masina a Serviciului de Medicina Legala l-a ridicat si l-a transportat la morga Spitalului de Urgenta.

„Nu pot sa imi dau seama cum de soferul TIR-ului nu ne-a vazut. Avea viteza, uitati-va ce departe a reusit sa opreasca! Am fost la spital si am vorbit cu Dumitru, m-a recunoscut, mi-a spus pe nume”, a spus Vasile Hutanu, coleg cu cei doi accidentati.

Soferul TIR-ului care a provocat accidentul este Viorel N., in vârsta de 36 de ani, din Bucuresti.

Un TIR a lovit o masina care instala semafoare: Accident cu doua victime, pe Calea Moldovei

„Am crezut ca e o masina stationata, nu stiam ca lucreaza cineva. Poate ca trebuia ca cineva sa semnalizeze prezenta masinii. Nu mai stiu ce sa spun, sunt distrus”, a incercat sa explice soferul, vizibil afectat de cele intâmplate.

„Accidentul a avut loc pe fondul neatentiei. Vom efectua cercetari complete, pentru a reconstitui scenariul acestui accident soldat cu o persoana decedata si alta ranita”, a spus comisarul Aurelian Nadejde, seful Biroului Rutier Bacau.

La fata locului au fost ieri foarte multi politisti criminalisti si de la „Rutiera”, precum si echipaje medicale si de descarcerare. Traficul pe Calea Moldovei a fost oprit pe ambele sensuri de mers timp de jumatate de ora, ceea ce a provocat cozi de masini de la Billa pâna la sediul Agricola International pe un sens si tot la fel de lungi dinspre Gheraiesti spre Bacau.

loading...

Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

4 COMENTARII

  1. M-am tot uitat la poze si nu vad alte avarii la autospeciala in afara de bratul cu nacela care este strimb. Singura varianta plauzibila in opinia mea, este ca autospeciala a fost parcata langa bordura, iar bratul a fost extins deasupra soselei, ca sa se ajunga la semaforul suspendat, fara semnalizare corespunzatoare, iar cel cu tirul a lovit nacela. Daca este necesar se poate ajunge pana la inchiderea totala a traficului pe sensul respectiv si redirijarea lui pe B2 de pe sensul opus. Acestea sunt masuri care se iau de catre personalul autospecialei, acestia fiind obligati sa asigure un perimetru de siguranta, atat pentru ei cat si pentru ceilalt participanti la trafic, asfel incat, nici o parte fixa sau mobila a utilajului sa nu ajuga in afara perimetrului respectiv, nici pe sol si nici in aer.Voi vedeti ceva semne, panouri sau conuri care sa delimiteze perimetrul respectiv ?
    Daca muncitorii erau ancorati de nacela, asa cum prevad normele de protectie a muncii, cu siguranta scapau ca vanatai sau cel mult niste fracturi usoare.

  2. Eu am fost de fata, nu vorbesc din poze, dar aveti perfecta dreptate xyz, ati observat foarte corect, tenta editorialistilor de a arunca vina totala pe soferul tirului e evidenta, dar gresita. Nu exista niciun semn rutier, nicio banda avertizoare, nicio centura de siguranta cu care sa fie ancorati de nacela. Firma Katel are prima vina. Masina era calata pe un sens si jumatate, masinile mici trecand cu greutate, pt tir fiind nevoie sa incalce linia dubla continua. Impact violent, sa mute masina din loc? E o gluma, tirul nu avea nicio zgarietura, doar a agatat nacela. Este si vina soferului de tir indiscutabil, dar nu se poate arunca toata vina doar in capul lui.

  3. Sunt sofer de tir. Cunosc aceste aspecte foarte bine. Ma intalnesc cu ele zilnic. Adevarat ca si soferul tirului are vina, dar cea mai mare parte din vina o au cei care trebuia sa asigure perimetrul. De la panouri avertizoare (montate cu cel putin un km inainte deoarece, din cate inteleg, era ocupat si o parte din sensul de circulatie), conuri, inclusiv restrictie de viteza (in astfel de cazuri in europa sunt restrictii de 30 km/h). se formeaza cozi dar nimeni nu se supara, nimeni nu clacsoneaza, nimeni nu incearca sa ocoleasca „pe aratura” sau banda de urgenta. si sa va mai spun ca un sofer de tir in partea dreapta are 4 oglinzi in care se asigura. Nu vreau sa caut scuze soferului, dar inaltimea nacelei (daca aceasta era deasupra sensului de circulatie TREBUIA OBLIGATORIU SEMNALIZATA CU INDICATOR (cum vedem la unele poduri).

LĂSAȚI UN MESAJ