Transeele dintre Primarie si Gara Bacau

4

* igienizat, iluminat si pazit de gardieni, pasajul din Gara Bacau poate fi acum folosit partial de locuitorii cartierului CFR, care mereu s-au plâns de starea insalubra si tenebroasa a acestei cai de acces * CFR a refacut partea sa de pasaj, dar mai ramâne ca si Primaria sa refaca portiunea pe care o administreaza

Una dintre marile doleante ale locuitorilor cartierului CFR din Bacau, adica o legatura facila cu orasul, este pe cale sa fie rezolvata zilele acestea, prin reabilitarea pasajului ce subtraverseaza caile ferate pâna in statia CFR. Angajatii CFR Bacau, cu sprijinul Regionalei CFR Iasi, au demarat in regie proprie lucrari de igienizare a pasajului, care incepe sa capete o alta infatisare, in locul grotei intunecoase si insalubre prin care nimeni nu avea curaj sa patrunda pâna acum.

Deocamdata, au fost montate noi corpuri de iluminat, au fost spalati peretii si pardoseala, au fost montate cosuri de gunoi. Practic, au disparut mirosurile pestilentiale de urina si fecale, iar locul este luminat “a giorno”. Totusi, mai sunt multe de facut, intrucât faianta de pe pereti este inca sparta pe alocuri, peretii sunt impodobiti cu desene graffiti de proasta calitate, iar oamenii inca nu par prea convinsi sa se aventureze prin pasaj.

 Transeele dintre Primarie si Gara Bacau

„Am efectuat aceste lucrari in regie proprie, cu sprijinul Regionalei Iasi. Am rezolvat si problema gardului dinspre cartierul CFR, a carui lipsa crea mari probleme fiindca lumea se aventura peste linii. Am angajat si o firma de paza, iar un agent sta la intrarea dinspre cartierul CFR, in timp ce altul patruleaza in gara, ca sa descurajeze prezenta persoanelor fara adapost si folosirea pasajului pe post de veceu, ca pâna acum.

Urmeaza sa montam si camere video in pasaj, astfel ca va deveni sigura circulatia pe acolo. Totodata, am refacut si gardul dintre linii, la suprafata, pentru ca lumea sa nu mai traverseze si sa se expuna riscurilor de accidente. Zilele acestea lucram si la refacerea peroanelor, iar in final Statia CFR Bacau va avea un aspect mai civilizat”, a spus Gheorghe Popoiag, seful Statiei.

Mizeria de sub presul Primariei Bacau

Cu toate acestea, pasajul nu va fi gata in intregime, intrucât portiunea care este in administrarea Primariei (de sub gara pâna la iesirea de lânga blocurile turn), a ramas in aceeasi stare insalubra si este izolata si impracticabila.

„Am purtat discutii si cu vechea si cu actuala administratie locala si am gasit disponibilitate pentru refacerea in intregime a pasajului. In portiunea municipalitatii trebuie efectuate niste lucrari de consolidare, precum si salubrizarea si amenajarile de rigoare”, a mai spus seful Statiei CFR. Au existat insa si voci care au spus ca lucrarea ar fi inutila, intrucât nimeni nu foloseste subtraversarea din zona blocurilor pâna in gara, iar, prin urmare, acea portiune de pasaj ar trebui inchisa definitiv.

 Transeele dintre Primarie si Gara Bacau

Viceprimarul Constantin Scripat sustine ca reabilitarea pasajului a figurat chiar in planurile sale de campanie si este un sustinator al inchiderii partiale a pasajului.

„Eu vad rezolvarea problemei asa: sa facem o igienizare, sa tragem iluminat si apoi sa infiintam un post al politiei locale permanent acolo, pentru paza, ca sa poata circula, in siguranta, pe acolo, si un elev si o doamna si un batrân. As vedea si sa oferim spatii de inchiriat cu titlu gratuit comerciantilor ca sa deschida acolo magazine si sa se blocheze de catre CFR traversarea liniilor pe sus”, a declarat viceprimarul.

Doua proiecte arhitecturale, la indemâna executivului

Fostul consiliu local a aprobat alocarea, in bugetul din acest an, a sumei de 60.000 de lei pentru modernizarea pasajului CFR. Asadar, daca intentie exista, iata ca acum avem si o suma de bani deja prinsa, asadar n-ar mai fi motive de scuze si intârzieri.

In plus, gratie Asociatiei Mutatis Mutandis, determinata sa atraga atentia comunitatii asupra urgentei care o constituie acest pasaj, s-au realizat, in urma unui concurs de idei si doua proiecte arhitecturale de modernizare a pasajului. „Noi suntem mai mult decât bucurosi sa punem la dispozitia decidentilor cele doua variante de proiect, mai ales ca provin din mâinile specialistilor, sunt ale comunitatii.

Poate nu exista fonduri suficiente pentru a fi duse la indeplinire, dar sunt un punct de pornire. Noi asta ne-am dorit, ca acest obiectiv sa fie redat comunitatii”, a spus Alina Caprioara, de la Mutatis Mutandis. Aceasta spune ca daca s-ar face o igienizare, ar putea intr-un timp scurt sa mobilizeze voluntari care sa picteze peretii pasajului si s-ar putea organiza deja un eveniment monden, cu public numeros, care sa aduca oamenii acolo.

Cele doua parti urmeaza sa aiba o discutie direct, pentru a pune la punct detaliile.

Deocamdata, locuitorii cartierului CFR care se decid sa foloseasca pasajul subteran trebuie sa iasa la suprafata pe peronul de la prima linie. „Este bine ca s-au rezolvat iluminatul si curatenia, cât de cât, dar parca tot mi-e teama sa trec prin pasaj”, ne-a spus Geanina Ziler, locuitoare a cartierului CFR.

Mai optimist s-a aratat Florin Dornescu, un alt locatar din zona: „De obicei, treceam liniile impreuna cu alti colegi de munca, iar alaturi de ei ma incumet sa traversez prin subteran. Am mers pe acolo de câteva ori in ultimele zile si cred ca mai trebuie lucrat la curatenie. Oricum, s-au schimbat in bine lucrurile”, a spus barbatul.

Zilele trecute, la sosirea unui tren din Bucuresti, pasajul s-a umplut de calatori in drum de la peron spre gara. La urma a ramas doar o pereche de straini, nedumeriti in cautarea directiei in care ar trebui sa mearga inspre oras. In lipsa unui astfel de indicator, cei doi au fost ajutati de un alt calator sa iasa la suprafata, la peronul primei linii.

Ovidiu Pauliuc
Andreea Gavrila


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

4 COMENTARII

  1. O persona cu handicap,intr-un scaun cu rotile cum poate ajunge in oras?
    O mama cu un copil mic si cu un landou cum poate ajunge in oras?
    De ce nu spuneti ca pasajul este deschis intre orele 6-22??
    Balariilr din spatele gardului cfr cine le taie,parca e jungla acolo.
    Ati laudat cest pasaj ca si cum ar fi o mare realizare. Au montat cateva becuri si au dat cu var , pasajul arata tot ca in evul mediu

  2. Imposibil ca un om in scaun cu rotile sa ajunga la tren – legea accesului/rampelor nu se aplica la CFR ?! Daca ai un bagaj voluminos mori coborand / urcand trepte deteriorate, Pe aceasta tema cand scrieti ceva ?

  3. O persoană cu handicap cu trece acest pasaj dar dacă trebuie să mergi după ora 22 la un tren sau la o farmacie in toiul nopții pe unde treci escaladezi pasarela aeriană de peste linii

  4. Cum urca in tren un om in scaun cu rotile si trenul nu prezinta adaptare la peron oro peroanele sa fie ridicate la inaltimea treptei trenului…s-a gindit cineva si la oamenii cu acest handicap?

LĂSAȚI UN MESAJ