Tara fara peron la autostrada

3


„În România s-ar fi construit mai repede autostrazi daca nu ar fi existat coruptie” – a declarat, recent, ambasadorul SUA la Bucuresti, Hans Klemm. Excelenta Sa a spus bine, dar nu a venit cu o noutate. Stim cu totii ca asa este la noi, ca se fura in fel si chip din banul public, stim si ne vaitam, mai si injuram, ne lamentam si aratam cu degetul. Stim ca se fura enorm tocmai din punga rezervata infrastructurii rutiere, pentru ca din alta parte s-ar cunoaste ca iei cu japca. Pe drum se pune un pospai de asfalt, câteva zile (macar pâna se taie panglica) arata „neckermann”, apoi se prabusesc efectiv tronsoane intregi si ramânem masca.

Iar domnul ambasador tocmai felicita România pentru lupta anticorutie.

Toti stiu si acum o stim si noi ca fara infrastructura ca lumea ne ducem de râpa. Pai, unde altundeva sa ne ducem daca o pornim pe autostrada si deodata cade un tronson? In râpa ne ducem, la propriu! Iar pentru ca aceasta este un mare adevar, pentru ca o simpla constatare a devenit dorinta nationala, in scena au intrat si politicienii.

Sa lasam, insa, promisiunile pe seama autostrazilor si a drumurilor occidentale pe care le fac ei, sa observam ce lupte pe fata, dar mai ales pe ascuns, se duc pe acaesta tema. Ce logica, ce calcule, ce studii de fezabilitate, ce realitati flagrante? Cine e mai tare pune piciorul in prag si trage spuza pe turta lui. Asa se bat intre ele gruparile din sud cu cele din est, cei din Tara de Sus cu cei din Tara de Jos etc. Nu-i mult de când, la Piatra Neamt, gruparea politica din Iasi a convocat o sesiune de dezbatere pe tema sustinerii proiectului autostrazii Târgu Mures – Iasi. Singurele voci care s-au auzit „din opozitie” au fost din Bacaul in care se visa la autostrada spre Brasov. Pe urma au inceput campanii mediatice, s-au lansat liste de sustinere de proiecte, de o parte si de alta. Au mai fost, pe ici, pe colo, dezbateri pe aceeasi tema, dar pâna astazi nici Iasul nu are peron la autostrada, nici Bacaul. Adica, nici Moldova. Si cine stie când vor avea.

O frantuzoaica venita sa lucreze in România ne facea, verde-n-fata, o recomandare: „Sa procedam cum s-a făcut în alte tari. Sa cream o noua institutie, de la zero, nu sub tutela CNADNR, ci a primului ministru, ceva independent. Cu oameni noi, cu specialisti buni, recunoscuti, cu foarte buni juristi, foarte buni economisti, cu oameni care sunt independenti, nu pusi politic”.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

3 COMENTARII

  1. Eu încă n-am văzut nimic să funcționeze cum trebuie în România, deci n-am nicio speranță de la autostrăzi. Pentru ca aici să funcționeze vreodată vreo ceva, pur și simplu populația actuală trebuie să dispară. Suntem pe drumul cel bun: am rămas din 22,5 mil (reali) la 18 mil populație (pe hârtie) în 25 de ani, deci se poate. Doar atât îmi pare rău că nu voi mai prinde vremurile când poporul ăsta idiot o să fie dispărut din zonă 🙂 …oricum arealul acesta merită altfel de oameni

  2. Daca se va creia o institutie care sa aiba putere reala de executie si autorizare,se vor face si autostrazi.In acest moment in aceasta tara totul se blocheaza.Moldova este intradevar parasita,in primul rand de moldoveni .Daca nu ar fi emigrat atata popor am fi fost importanti.Acum santem prea putini ca sa mai contam.Practic mai santem 15% din aceasta tara.

LĂSAȚI UN MESAJ