Spitalul buhusean, model de succes national

7


Statiunea Predeal a gazduit recent Conferinta nationala de management medical modern. Au participat si reprezentanti ai Ministerului Sanatatii, Autoritatii Nationale de Management al Calitatii din Sanatate, Ministerului Fondurilor Europene, Agentiei Nationale a Medicilor.

Spitalul Buhusi a fost singura institutie invitata ca sa prezinte aspecte cu privire la satisfactia pacientilor. Invitatia nu a fost intamplatoare. Spitalul buhusean se afla pe locul al II-lea in sondajul national care vizeaza calitatea serviciilor si satisfactia pacientului (vezi portalul calitatespitale.ro).

La conferinta au participat dr. Mohanad Toron, managerul spitalului buhusean, si Constantin Poiana, manager de calitate. Interventia celor doi, ca model national de buna practica – ,,Satisfactia pacientului inainte si dupa acreditarea A.N.M.C.”– a amintit de momentul critic al anului 2010 (pierderea credibilitatii, migrarea medicilor, insatisfactia pacientilor, reducerea numarului de paturi etc), reflectat si de ,,Desteptarea” (,,Spitalul buhusean in pragul colapsului”).

Atunci, noua echipa manageriala a spus: ,,Asa nu se mai poate!” Au fost elaborate strategii ale schimbarii, proceduri de lucru, protocoale, circuitele au devenit functionale, o structura de management al calitatii a dat tonul unor schimbari majore. A inceput, pe fondul reticentei la schimbare, pregatirea pentru acreditare.

,,Prioritatea noastra este pacientul!”, moto al schimbarii, a cucerit si inimi ale administratiei locale. Modernizarea sectiilor si circuitelor, infiintarea altor specialitati, cresterea numarului de paturi, imbunatatirea conditiilor hoteliere, modernizarile evidente ale bazei materiale, calitatea crescânda a actului medical au inceput sa atraga aplauze. Certificarea ISO 22000 a fost un prim succes. A-nceput sa se vorbeasca despre ,,un model de succes national”.

Premiul de excelenta pentru initiative in managementul medical, acordat de Ministerul Sanatatii, a venit firesc. La Buhusi au inceput sa soseasca medici si asistenti din tara, pentru a afla ,,secretul” schimbarilor spectaculoase. Viitorul? Crearea de noi specialitati, inlocuirea aparaturii medicale invechite, schimbarea mentalitatii, sporirea satisfactiei pacientului, mentinerea standardelor ISO 9001 si ISO 22000, implementarea standardului OHSAS 18001(managementul sanatatii si securitatii nationale).

,,Ne-a onorat faptul ca am fost invitati la aceasta conferinta, pentru a prezenta experienta noastra. Ne bucura aprecierile specialistilor, ale pacientilor, dar si faptul ca privim provocarile viitorului cu mare responsabilitate si optimism”, ne-a spus dr. Mohanad Toron.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

7 COMENTARII

  1. Intrebati si pacientii!, care pe perioada internarii isi cumpara o mare parte din medicamentele necesare din farmacii ,
    Personalul medical lucreaza cu mijloace vechi (neperformante) chiar si de 40 ani, cei mai multi pacienti a 2-a oara nu mai apeleaza la serviciile spitalului Buhusi!,
    Medicii au plecat si pleaca din spital, altii nu vin, chiar si medicii rezidenti din ultima serie, nu au confirmat acceptul pentru spitalul Buhusi!,
    Spitalul are inregistrate datorii imense , atit la furnizorii de medicamente cit si materiale sanitare , dar
    si la utilitati!
    Nu e de bine sa te lauzi singur!!!!!!!!!!!!!

  2. Pe fiecare secție exista buget propriu de medicamente , este fals ceea ce spune antecomentatorul meu. Am fost internat și cunosc destul de bine spitalul și personalul sunt deosebiți. Aparatura a fost parțial înoată medici au venit mulți în ultimul timp la radiologie , cardiologie , orl , psihiatrie, chirurgie și un rezident care a început de curând la secția psihiatrie. Am înțeles că de curând au reușit sa scoată 12 posturi pe listele de rezidențial ale Ministerului , despre ce vorbim ? Cat despre datorii imense nu cred este doar dezinformare haide ti sa fim serioși care spital are profit ? Exista multă răutate la adresa acestui spital așa este când încerci sa te ridici nu ai loc de alții. Sunt pacienti multi care vin si din Bacau si Neamt va puteti convinge daca trece ti pe la acest spiral .EU PREFER ACEST SPITAL ȘI RECOMAND ȘI LA ALȚII AICI EȘTI TRATAT DEMN !

  3. Minti paciente ! Estiu un fals pacient, tu nu cunosti realitatea de acolo , eu am fost cu mama mea si am fost faorte bine primit si tratat, au conditii demne la care nu platesti bani in plus cum este la alte spitale ( ex. tv rezerva etc ) mancarea foarte buna inclusiv cascaval, masline. au si aparatura noua am vazut echografe monitoare si altele la care nu ma pricep, cat despre cumparatul medicamentelor, nici vorba. am vazut si multe fete de medici noi, de fapt se poate vedea de catre oricine numarul de medici cati au plecat si cati au venit pe site ul spitalului , ministerului iar datoriile de curiozitate am intrat si eu pe pagina finantelor nu este spitalul cu datorii imense, deci ? sunteti un fals pacient, RUSINE ! !

  4. ,,Pacientul” , dupa cum vorbeste si se exprima seamana foarte mult cu un DOBITOC din consilierii locali, care se opune mereu dezvoltarii spitalului. Oare de ce? As vrea sa-l vad internat pe acest ,,pacient” internat ori la psihiatrie, ori pe paliative.

LĂSAȚI UN MESAJ