26 aprilie 2024
SportS-a vorbit franceza cu accent moldovenesc!

S-a vorbit franceza cu accent moldovenesc!

Francois Delecour a câstigat Raliul Moldovei Pambac, in timp ce echipajul bacauan Raspopa/ Grigoriu a luat titlul national la 2 Roti Motrice

Cea de-a patra editie a Raliului Moldovei Pambac Bacau a fost pe cât de frumoasa, pe atât grea. Si zau ca a fost frumoasa! Au marturisit-o primii trei clasati, Francois Delecour, Edwin Keleti si Dan Gârtofan, a repetat-o, atât in calitate de organizator, cât si in calitate de pilot, Adrian Raspopa, care alaturi de Catalin Grigoriu, au adus Bacaului un nou titlu national la 2 Roti Motrice. Fostul vice-campion mondial si actualul lider al Campionatului National de Raliuri Dunlop, francezul Francois Delecour si-a demonstrat inca o data clasa, adjudecându-si si aceasta editie a Raliului Moldovei Pambac la bordul unui Subaru Impreza. Ce-i drept, nu fara emotii, lupta sa cu Edwin Keleti facând deliciul asistentei.

raliu2



“E o placere sa concurez aici. Vineri am pornit cu un handicap din cauza unei pene, ceea ce ne-a facut sa fortam sâmbata, in cea de-a doua zi a competitiei. Pâna la urma, spectatorii au fost cei mai câstigati”
Francois Delecour, câstigatorul Raliului Moldovei Pambac

Cum a fost vineri

Daca echipajul Delecour/ Savignoni si-a adjudecat etapa bacauana, ca urmare a sase victorii in probele speciale din totalul de 11, in schimb ocupantii locului secund, Edwin Keleti si Botond Csomortani s-au consolat cu faptul ca au fost liderii primei zile a Raliului.

Vineri, Keleti si Delecour si-au impartit victoriile in proba-regina a competitiei, care a constat in parcurgerea, cu repetitie, a traseului Bolatau- Moinesti, cu o prima parte in urcare pe macadam si o coborâre pe placi din beton. Ultima proba a zilei, superspeciala desfasurata pe circuitul stradal de la Onesti, a revenit insa lui Keleti, care l-a devansat cu 1,1 secunde pe Delecour si cu 1,7 secunde pe Bogdan Marisca.

“Un raliu foarte frumos, ale carui probe speciale, mai ales cele de la Moinesti, sunt printre cele mai tehnice din România. Am atacat inca de la inceput, insa incidentele de care am avut parte in cea de-a doua zi, ne-au indepartat de primul loc. Asteptam finalul de sezon”
Edwin Keleti, ocupantul locului secund

Rasturnare de situatie

Sâmbata, Raliul Moldovei Pambac si-a impartit cei 72,60 km in trei bucle, din care primele doua identice, cu treceri pe specialele Trebes, Hemeius si Racova, cea din urma fiind parcursa doar de doua ori. Keleti s-a impus in prima proba a zilei, iar pe a doua a incheiat-o la egalitate cu Delecour. Revenirea francezului s-a declansat in bucla a doua, cu complicitatea problemelor intâmpinate de echipajul Keleti/ Csomortani. Probleme a cunoscut si Bogdan Marisca, autorul unui abandon la incheierea PS8, care l-a favorizat pe Dan Gârtofan, clasat in final pe locul 3 la general.

“Editia din acest an a Raliului Moldovei a fost cu adevarat speciala, cu atât mai mult cu cât a reusit sa prinda in traseu nu mai putin de trei orase: Bacaul, Moinestiul si Onestiul. Am sperat la un rezultat mai bun, dar am facut foarte multe greseli la Bacau, am ratat intersectii, ni s-a oprit motorul si asa mai departe. Bine ca am prins podiumul”
Dan Gârtofan, locul 3 la Raliul Moldovei Pambac

Bacau-i fruncea!

Pentru al doilea an consecutiv, echipajul bacauan alcatuit din Adrian Raspopa si Catalin Grigoriu a cucerit titlul national la clasa 2 Roti Motrice. Si tot pentru al doilea an consecutiv, cei doi si-au adjudecat titlul pe teren propriu. Victoria reusita in Raliul Moldovei Pambac 2014, unde s-au impus in cinci probe speciale, le-a asigurat celor doi bacauani locul 1 la finalul sezonului, indiferent ce se va mai intâmpla in urmatoarele doua etape in competitia rezervata automobilelor cu 2 Roti Motrice.

“Sunt foarte bucuros ca ne-am asigurat, din punct de vedere matematic, titlul national. Bucuria este cu atât mai mare cu cât succesul a coincis cu un parcurs foarte bun in etapa de casa a campionatului”.
Adrian Raspopa, campion national 2 Roti Motrice

Numeroase abandonuri

Vom incheia asa cum am inceput. Cu remarca referitoare la frumusetea Raliului Moldovei Pambac, comparabila cu gradul sau de dificultate. Declaratiile primilor clasati v-au convins, fara indoiala, de spectaculozitatea Raliului. Pentru a va convinge, in schimb, de piedicile etapei bacauane, sa notam ca aceasta a inregistrat nu mai putin de 16 abandonuri. Printre cei care au tras pe dreapta s-au aflat Marco si Simone Tempestini, Bogdan Marisca sau Gergo Szabo. Nume grele! “Intr-adevar, au fost foarte multe abandonuri, insa complexitatea drumului te indeamna sa mergi cât mai tare”, a explicat Adrian Raspopa, care, in calitate de organizator, s-a gândit deja la configuratia editiei din 2015 a Raliului Moldovei Pambac: “Am deja ceva idei. Am descoperit câteva probe noi si speram sa le includem in editia de anul viitor”. Una, pe cât de frumoasa, pe atât de grea.

Handbal in mare viteza!

raliu casetaEditia 2014 a Raliului Moldovei Pambac a debutat joi, o data cu sesiunea oficiala de teste organizata in zona Ocolului Silvic Fântânele. La shakedown au participat si doi dintre reprezentantii vice-campioanei României la handbal masculin, Stiinta Municipal Dedeman Bacau, antrenorul Mateo Garralda si centrul Ionut Rotaru (foto), care au raspuns invitatiei facute de echipa Napoca Rally Academy. Astfel, Rotaru a fost copilotul lui Bogdan Marisca, in timp ce antrenorul Garralda a stat in dreapta lui Marco Tempestini. “A fost prima data când am intrat intr-o masina de raliuri. Si in handbal, si in raliuri exista un anumit nivel de adrenalina”, a marturisit Garralda. “A fost o experienta unica, mi-a placut traseul pe care l-am parcurs in regim de mare viteza. Ca sa dau numai un exemplu, am luat o curba cu 140 de kilometri la ora”, a spus Rotaru. Joi seara, membrii echipei Napoca Rally Academy au intors invitatia, fiind prezenti la antrenamentul Stiintei MD, unde Marco Tempestini a incercat sa-si dea gol de la 7 metri lui Ionut Rotaru.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri