S-a semnat contractul pentru soseaua de centura

25

„Un moment istoric” si foarte asteptat s-a petrecut miercuri, de la ora 10, in sala mare a Consiliului Judetean (CJ): semnarea contractului pentru executia variantei ocolitoare a Bacaului. Evenimentul a avut loc in prezenta lui Victor Ponta, prim-ministrul României, si a lui Ioan Rus, ministrul Transporturilor. Gazde au fost Dragos Benea, presedintele CJ, si Dorian Pocovnicu, prefectul judetului. Partile contractante au fost reprezentante de Cengiz Koksal, presedintele companiei Eko Insaat Ve Tic AS, câstigatoarea licitatiei, Halim Balkaya, director general al companiei, Narcis Stefan Neaga, director general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR), Costin Mihalache, presedintele CA al CNADR, si alti reprezentanti ai CNADR. De fata la semnarea acestui document memorabil au fost peste o suta de demnitari si alesi bacauani.

„Cu siguranta, 1 aprilie 2015 va fi o zi cu majuscule in istoria administratiei locale pentru ca astazi se semneaza contractul pentru cea mai mare investitie realizata in judetul Bacau dupa 1990, vorbim despre centura ocolitoare a municipiului Bacau”, a declarat, in deschidere, Dragos Benea, apoi a prezentat un scurt istoric al acestui obiectiv: „Stiti foarte bine ca aceasta centura isi are inceputul in 2004, când s-a realizat un studiu de fezabilitate. Intre 2004 si 2012, nu exista istorie pentru acest proiect, ci doar un moment care trebuie uitat, acest obiectiv fiind inaugurat de doua ori. In mai 2012, proaspatul prim-ministru Victor Ponta a promis ca va pune acest obiectiv intre prioritatile Guvernului, tot in 2012 s-a refacut proiectul tehnic, s-au aprobat noii indicatori, iar in aprilie 2013 s-a lansat licitatia. In mai 2014, domnul prim-ministru a spus ca nu pleaca din aceasta pozitie pâna nu se semneaza contractul acestei investitii. Din fericire sau din pacate, pentru unii, astazi este aici si participa la semnarea contractului”.

Despre importanta soselei de centura au vorbit si semnatarii contractului, Narcis Stefan Neaga, directorul CNADNR, si Halim Balkaya, directorul Eko Insaat Ve Tic AS. “Acesta e primul proiect in România si le multumim tuturor celor care ne-au sprijinit in desfasurarea lui si pentru suportul acordat. Singurul nostru obiectiv este sa sa-l terminam in cel mai scurt timp si in cele mai bune conditii”, a declarat Halim Balkay. Presedintele Eko Insaat Ve Tic AS, Koksal Cengiz, a facut o descriere a companiei care, intre altele, realizeaza constructii militare pentru NATO.

Rugat sa explice de ce a ales ziua de 1 aprilie, Victor Ponta a declarat: „In primul rând pentru ca stiam ca veti semna un contract cu o companie din Turcia, le mutumesc oaspetilor nostri ca sunt aici, si astazi avem o intâlnire foarte importanta cu presedintele Turciei, nu doar la Guvern, ci si la Camera de Comert si Industrie. Am vrut sa dau un mesaj pentru companiile din Turcia care investesc in România si creeaza locuri de munca. In al doilea rând, pentru ca azi e 1 aprilie si in Bacau nimeni nu mai crede ca aceasta sosea de centura va fi construita.” Eko Insaat Ve Tic AS are peste 2500 de angajati si doreste sa angajeze in zona, incepând din acest an, circa 500 de bacauani, specialisti si nespecialisti.

“Vin destul de des in Bacau, si pentru treburi politice, si pentru lucruri personale, cu fiul meu, de câteva ori pe an, si stiu foarte bine ce inseamna sa-ti treaca tot traficul prin mijlocul orasului. Pentru municipiu, evident ca acest obiectiv e important. Pentru toata zona Moldovei e important pentru ca este o artera fundamentala intre Moldova si Bucuresti. Acesti 30 km se inscriu in ceea ce România nu a avut niciodata si are acum, un master plan pe transporturi, aprobat si finantat de UE si de Guvernul României.”

Victor Ponta, prim-ministrul României

“Centura va avea doua brate, unul pe vest, altul pe est, din care cel mai amplu e pe zona de est. Acesta pleaca din zona N. Balcescu si se intersecteaza cu drumul spre Vaslui, undeva, la ferma Agricola, se intersecteaza cu drumul catre Roman la Bogdan Voda, iar cu drumul catre P. Neamt se intersecteaza la Parcul Dendrologic. Bratul de vest se intersecteaza cu drumul national care merge la Brasov in zona la Luizi Calugara, la un kilometru de Centrul de Afaceri, aproape de Metalbac.”

Dragos Benea, presedintele CJ Bacau

 S a semnat contractul pentru soseaua de centura

“Eko Construct a fost intemeiata in 1965, iar in acest an este a 50 aniversare a companiei si soseaua de centura a Bacaului este primul contract semnat in acest an aniversar. E foarte important pentru compania noastra pentru ca este primul proiect in România si primul pe care il incepem in acest an aniversar. Eko Insaat este cea mai veche companie de constructii in domeniul infrastructurii si drumurilor din Turcia. Este, de asemenea, companie lider in constructii militare, ca subcontractor NATO.”

Cengiz Koksal, presedintele companiei Eko Insaat Ve Tic AS

“Centura este finantata din fondul de coeziune 2007-2013. In 2013, la sfârsitul anului, a fost declarat câstigatorul, apoi au urmat o serie de contestatii impotriva acestuia. Dupa doi ani de zile s-a ajuns la acelasi rezultat, practic justitia a confirmat decizia Comisiei de evaluare. Este un caz tipic de pierdere a fondurilor europene din cauza contestatiilor care afecteaza licitatiile din România.”

Narcis Stefan Neaga, director general CNADNR

O licitatie si (prea) multe contestatii

Licitatia pentru construirea variantei ocolitoare a Bacaului a fost lansata in aprilie 2013 si a beneficiat de zece oferte. Contractul de executie a fost câstigat de Eko Insaat Ve Tic AS din Turcia, cu oferta de 393,8 milioane de lei. Pe locul doi s-a aflat Max Boegl România SRL, care a contestat rezultatul. Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a decis anularea raportului procedurii de atribuire, ofertele urmând sa fie reevaluate. Eko Insaat Ve Tic AS a contestat decizia CNSC in instanta. Dupa multe amânari, Curtea de Apel Bucuresti a obligat CNADNR sa reevalueze ofertele, nu sa faca alta licitatie. Tot Eko Insaat Ve Tic AS a fost prima, iar grupul Max Boegl România SRL – Astaldi SpA a contestat rezultatul. CNSC a dat decizie de respingere. Pentru a treia oara, rezultatul a fost contestat de un membru al acestui grup, respectiv de Astaldi. Instanta a confirmat solutia Comisiei de evaluare, câstigatoare fiind Eko Insaat Ve Tic AS. Dupa doi de la licitatie, executia soselei de centura a Bacaului poate fi demarata.

16 km cu regim de autostrada

Soseaua de centura va costa 393,8 milioane de lei si va avea 30,7 km, fiind formata din trei obiective: traseul principal, care va avea 20,18 km, din care 16,2 cu regim de autostrada (latimea fiind de 26 m), si doua “bretele”, una cu lungimea de 3,1 km si alta de 7,3 km. Obiectivul cuprinde si 7 poduri, 9 pasaje, un nod rutier si 7 intersectii de tip giratoriu.


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

25 COMENTARII

  1. sa fie intr-un ceas bun,,dar la cum se construiesc autostrazile in Romania nu pot sa nu fiu sceptic in ce priveste termenul de executie al acestui obiectiv ff imp pt Bacau!…

  2. Da Doamne ! Atitudinea dumnealor incepand cu privirea pierduta nu-mi da nici cea mai mica speranta iar dupa cum se guverneaza cu ,,scheletele in dulap” ,miruindu-se in fata tarii ,trimitind ANAFUL sa bage spaima in poporul care i-a votat …

  3. benea,nu te mai burica atita ca proiectul iti apartine.minti cu nerusinare.proiectul a ramas ,,la cheie”,din guvernarea anterioara.toate avizele erau obtinute,expropierile facute,stabilit traseul,finantare partiala. spune adevarul ce ai facut,ca sa stie si bacauanii , daca mai este nevoie cu cine au de a face.AI MARIT VALOAREA LUCRARILOR CU 30 MILIOANE EURO,SI AI INTIRZIAT INCEPEREA LUCRARILOR CU 3 ANI.Felicitari!

  4. doi maimutoi care reprezinta judetu Bacau sa ne spuna acesti mameluci ce au facut sa dezvolte judetu Bacau care este cel mai sarac judet dinzona mildovei nu au facut nimic ca sa atraga ivestitori au stat si au asistat la distrugerea judetului poate se sesizeaza DNA sa le verifice averile din slujbasi la stat

  5. Pacat ca nu a putut fi construita de romani. Si asa salariile constructorilor nostri sunt cele mai mici.
    Constructorii de drumuri din Bacau au facut autostrazi si le-au facut bune si inainte de termen. Marea majoritate a materiale utilizate si manopera sunt autohtone deci ar tebui sa avem numai atuuri.

  6. Eu as vrea sa stiu clar urmatorul aspect.. cand incep lucrarile, cand se termina, daca se folosesc materiale de constructii de calitate si daca nu se respecta termenii de constructie, cei care au semnat cuntractul din partea primariei raspund in vre un fel fața de cetateni.

LĂSAȚI UN MESAJ