“Placerea in arta depinde de gust, insa gustul este legat de inteligenta si mai ales de cultura.”

La inceputul verii, când, de regula, galeriile de arta intra in vacanta, Centrul International de Cultura si Arta „George Apostu” ne propune o reintâlnire cu arta pictorului Eugen Craciun (ultima in 1984), artist de o mare forta de creatie, care a strabatut deceniile „cu complexa sa textura de ideologii estetice dependente de politic sau formulând rezistenta/fronda culturala, a practicat strategii de limbaj cu deschidere dincolo de realism” (Alexandra Titu – Catalog realizat cu ocazia expozitiei de la CICA „George Apostu”).

La vernisajul de la „George Apostu”, de joi, 5 iunie 2014, au fost prezenti sotia pictorului, artista Michaela Nica Craciun si de fiul sau, pictorul Daniel Craciun, autorii unui exceptional album „Eugen Craciun – O noua directie în arta moderna româneasca”, pus si la dispozitia celor prezenti la vernisaj. Despre arta, viata si personalitatea complexa ale artistului Eugen Craciun, a vorbit prof. univ. dr. Petru Bejan, de la Universitatea „Al.I.Cuza” Iasi.

„Eugen Craciun este artistul care a dominat jumatatea secolului trecut, parcurgând mai multe etape in creatia sa. Se observa si in aceasta Retrospectiva, gândita pentru a-l introduce pe privitor in intimitatea creatiei sale, parcurgând impreuna evolutia in timp, de la peisaj clasic, la suprarealism si dramatismul temelor sacre din ultima perioada a creatiei sale, cu accente mistice, cosmogonice, cu siguranta sub influenta ultimelor calatorii din unele tari europene”.

Expozitia, catalogul, realizat de Centrul „Apostu”, dar si albumul despre care am pomenit vorbesc cel mai bine despre marele artist Eugen Craciun, care i-a avut ca profesori, printre altii pe Corneliu Baba, Alexandru Ciucurencu sau Octavian Angheluta. Redam si un alt punct de vedere, asupra operei Maestrului Eugen Craciun, pentru a va convinge ca Retrospectiva este ea insasi o opera.

„Opera lui Eugen Craciun este coplesitoare, iar directia sa artistica este unica, fecunda si pilduitoare în pictura româneasca. Cronologia operei Maestrului ne ajuta sa ajungem la întelegerea complexitatii metamorfozelor picturii sale vizionare, aspirând si atingând de multe ori sublimul. Pictura sa se naste din visare, uneori, cu forme decise, taioase, alteori cu forme mai unduioase, muzicale, care se pierd ritmic în imagine” – Ion Truica, grafician, regizor, scenograf.


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

LĂSAȚI UN MESAJ