Ramâne cum am stabilit: Soseaua de centura asteapta autorizatia!

6
Pâna nu vom avea sosea de centura, traficul greu ne va sufoca / Foto: Ioan Bisca


* Specialistii CNADNR au avut nevoie de o jumatate de an pentru completarea documentatiei

Varianta ocolitoare a Bacaului, pentru care s-a semnat contractul de executie pe 1 aprilie, in sala mare a Consiliului Judetean, a ramas cum a fost: o harta inca agatata pe peretele salii si o speranta in mintea noastra, a cetatenilor carora politicienii le-au promis o mare investitie.

Contractul a fost semnat de reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR) si Eko Insaat Ve Tic, firma care a câstigat licitatia, in prezenta premierului Victor Ponta si a lui Ioan Rus, atunci ministru al Transporturilor.

Suntem la mijlocul verii si nu s-a construit un metru din aceasta sosea. S-au vehiculat diverse informatii: ca intârzirea e cauzata de o ancheta a DNA, declansata dupa ce firma din Turcia a reclamat ca i s-a cerut spaga, ca nu a fost emisa autorizatia de construire sau ca actionarii firmei nu mai sunt cei care au semnat contractul pe 1 aprilie si ca noii actionari cer CNADNR un avans, iar aceasta refuza sa-l acorde.

Ce spune CNADNR? Ca Documentatia Tehnica pentru Autorizatia de Construire (DTAC) a fost depusa la Ministerul Transporturilor in iunie 2014, iar acesta a formulat primul rând de observatii in septembrie 2014.

CNADNR a redepus DTAC conform solicitarilor Ministerului Transporturilor in martie 2015. De ce abia in martie, adica dupa o jumatate de an? In mai 2015 au fost primite noi observatii de la minister („scoaterea din circuitul forestier, MAPN – transfer suprafata afectata, Transelectrica, E-ON – avize de amplasament, Hidroelectrica – de reconfirmat”), iar CNADNR a redepus documentatia in iunie 2015.

E usor de constatat ritmul in care muncesc specialistii CNADNR. Documentatia se afla si acum la Ministerul Transporturilor, in asteptarea autorizatiei. Macar, bine ca avem ministru.

Legat de schimbarea actionariatului, CNADNR raspunde:

„Pâna in prezent, CNADNR SA nu a intâmpinat probleme contractuale cu Antreprenorul EKO INSAAT VE TICARET SA.” Va acorda un avans firmei, dar numai dupa emiterea ordinului de incepere a lucrarilor si in conditiile legii:

“Va informam ca prin contract este reglementat cuantumul maxim in care poate fi acordat avansul, si anume 15% din Valoarea de Contract Acceptata, cu conditiile asigurarii unei Scrisori de Garantie Bancara pentru Avans.”

Când se va emite autorizatia, ordinul de incepere a lucrarilor si când vor incepe efectiv lucrarile sunt intrebari care au ramas fara raspuns.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

6 COMENTARII

  1. Cand s-a semnat contractul d-l Ponta a zis ca in doi ani e gata soseaua…
    Pentru cei de CNADNR si toti de la ministerul transp. ar fi numai bun Tepes!

LĂSAȚI UN MESAJ