26 aprilie 2024
ContrasensO autostrada de vis

O autostrada de vis

De ani de zile Bucurestiul promite ca va construi o autostrada care sa lege Moldova de restul tarii fara ca aceasta promisiune sa se concretizeze. In acest timp, in Transilvania se construiesc mai multe tronsoane pe motiv ca acolo au nevoie investitorii.

De fapt, povestea cu autostrazile este de genul “oul sau gaina”. Guvernul ne spune ca investitorii cu firme in zona cer autostrazi pentru ca au nevoie sa-si transporte produsele, in vreme ce politicienii locali spun ca au nevoie de autostrazi pentru a atrage investitori. Cert este ca pâna in acest moment, Moldova nu este legata de restul tarii de nici o autostrada si nici nu se intrevede ca, pe viitor, sa se construiasca una.

Si asta nu doar pentru ca se impotriveste Comisia Europeana sau pentru ca politicienii din Transilvania trag totul pe spuza lor ci si pentru ca politicienii din Moldova sunt dezbinati. In loc sa-si uneasca eforturile pentru a sustine un singur proiec de autostrada, iesenii se cearta cu bacauanii pe unde sa treaca autostrada.

Iasul vrea Ungheni – Tg Mures, Bacaul vrea Bacau – Brasov. In vreme ce proiectul catre Tg Mures este si mai scump si mai dificil din cauza conditiilor geografice, de mediu si ecologice, proiectul Bacau-Brasov este sabotat atât de politicienii ieseni cât si de cei clujeni, care nu vor sa ofere Brasovului posibilitatea unei iesiri la o autostrada, adica sa devina un concurent pentru Cluj.

Cam despre asta este vorba in problema autostrazii pentru Moldova. Din pacate, multa lume crede ca autostrada este un premiu acordat celor care produc bani; situatia este, insa, alta: autostrada este o conditie pentru a produce bani. Nu vreau sa mai vin din nou cu cifrele care demonstreaza ca, in ultimii ani, Bucurestiul a trimis majoritatea fondurilor de dezvoltare catre Transilvania.

Si nici nu vreau sa aud ca Transilvania a meritat acesti bani deoarece regiunea produce mai mult decât altele; si Bacaul, de exemplu este pe plus, in ultimii patru ani a virat la bugetul de stat 5,6 miliarde si a primit inapoi doar 4,08 miliarde.

In concluzie, cred ca autostrada ar putea fi realizata in ciuda opozitiei Comisiei Europene si a politicienilor din Transilvania daca politicienii din Moldova si-ar uni eforturile si ar renunta la orgolii.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri