Examene, examene… (II)

0


In conceperea activitatii de învatare, se vor avea în vedere urmatoarele repere:
– precizarea obiectivelor cognitive, a resurselor (bibliografice – oficiale, stiintifice, metodice; didactice – metode, tehnici, procedee; temporale; umane); a tipului de lectie (0,15 p.);
– prezentarea suportului informativ/stiintific al activitatii de învatare propuse (expunerea teoretica a continutului stiintific ales, în vederea proiectarii activitatii de învatare) (0,65 p.);
– prezentarea – sub forma descriptiv – argumentativa – a evenimentului instructional „Dirijarea învatarii” (0,70 p.);
– proiectarea activitatii de învatare, prin folosirea unor metode/tehnici adecvate, precizând în ce masura acestea pot sa puna în evidenta corelarea dintre continutul ideatic, viziunea estetica si modalitatile de reprezentare a acestora (0,40 p.);
– elaborarea a trei itemi de tipuri diferite, pentru evaluarea competentelor vizate prin activitatea de învatare proiectata; mentionarea a câte unui risc pe care îl comporta raspunsurile formulate de elevi pentru cei trei itemi (0,15 p.).
(Pentru corectitudine: structurarea logica, claritatea redactarii, valoarea argumentelor si respectarea normelor de exprimare si scriere, se acorda 0,25 p. sau se penalizeaza corespunzator.)
SUBIECTUL II (4,50 p.): Propuneti o metoda didactica activ-participativa pe care o considerati optima pentru receptarea textului dramatic. Aplicatie: Iona, de Marin Sorescu
În conceperea raspunsului, se vor avea în vedere urmatoarele repere:
– prezentarea succinta a aspectelor teoretice referitoare la metodele activ-participative (0,40 p.);
– descrierea metodei alese (1 p.);
– integrarea metodei într-un anumit moment al scenariului didactic (dirijarea învatarii, obtinerea performantei, feedbackul etc.) (1 p.);
– precizarea obiectivelor vizate prin folosirea acestei metode (0,30 p.);
– motivarea optiunii pentru respectiva metoda (0,50 p.);
– eficienta metodei; puncte tari si puncte slabe (1 p.).
(Pentru corectitudine: structurarea logica, claritatea redactarii, valoarea argumentelor si respectarea normelor de exprimare si scriere, se acorda 0,30 p. sau se penalizeaza corespunzator.)
Nota: Se acorda un punct din oficiu.
Timp de lucru: 3 ore
Toate subiectele sunt obligatorii.
B. Program de studii: Cultura si literatura româna
Pornind de la urmatoarea afirmatie: „Ionicul înfatiseaza o vârsta a constiintei de sine. Lumea romanului ionic ramâne plina de sens, dar îsi pierde omogenitatea. Exprima mentalitatea unei burghezii stabilizate si aristocratizate. Lipsa de spirit întreprinzator, atonie, individualism. Spirit de finete, discernamânt. Societate refuzata, pusa la îndoiala. Valorile dominate sunt de ordin personal. Subiectivitate si fragmentarism. Autenticitate, interioritate, intimitate.” (Nicolae Manolescu, Arca lui Noe), scrieti un eseu despre romanul subiectiv românesc, exemplificând prin trimiteri la opera unui prozator.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

LĂSAȚI UN MESAJ