Dupa zeci de ani, transportul urban ajunge si in cartierului CFR

15


Locuitorii cartierului CFR din municipiul Bacau au la dispozitie, de putine zile, transport public de calatori, ceea ce le va usura mult accesul direct cu orasul, in functie de interesul fiecaruia, la locurile de munca, la institutiile de invatamânt sau in zonele comerciale.

SC Transport Public SA si Primaria Bacau raspund astfel solicitarilor cetatenilor din zona, iar infiintarea noii linii de autobuze a fost anuntata in sedinta de vineri, 29 iulie, a Consiliului Local, de catre primarul Cosmin Necula.

Cartierul CFR a parut multa vreme ca o parte separata de oras, cu oamenii sai, cu problemele sale. Unii de-ai locului spun ca traiesc ca la tara sau se intreaba daca nu ar fi mai bine sa apartina de comuna Magura.

Este o zona mai imbatrânita, unde afacerile utile, cum ar fi o farmacie, o frizerie, diverse magazine sau macar o cârciuma nu au dainuit prea mult. Si la fel cum intregii tari ii lipsesc autostrazile care sa atraga bunastare, cam la fel si cartierului i-a lipsit o legatura stabila si directa cu tot orasul. Problema transportului in comun, una dintre cele mai apasatoare pentru locuitori, alaturi de strazile inca neasfaltate, s-a rezolvat chiar zilele acestea.

Iar vestea ca autobuzele orasului vor circula chiar prin cartier s-a raspândit ca fulgerul, a produs bucurie si a animat intreaga zona. Intr-adevar, SC Transport Public SA si Primaria Bacau au raspuns favorabil cererii cetatenilor, iar noua linie a fost infiintata prin modificarea traseului 3.

“S-a auzit in cartier, s-a dus vestea despre autobuze. Chiar nevasta mea pusese problema autobuzelor pe vremea fostului primar, dar iata ca s-a rezolvat pe vremea noului primar, fiindca era foarte greu de ajuns in oras. Mergeam pe pasarela suspendata, dar si pe acolo era periculos, fiindca traversele din lemn au putrezit si s-au rupt din loc in loc. In anii ’50, când am venit aici, pasarela era noua, dar acum, sa urc atâtea trepte la vârsta mea de peste 70 de ani nu e deloc usor. Am vazut autobuzele cele noi cum vin prin cartier si mi-am spus ca e bine, ca, iata, suntem si noi mai aproape de oras“, spune Constantin Pichi, locuitor al cartierului.

Intr-adevar, transportul public de calatori in cartier era necesar ca aerul, fiindca va usura mult accesul direct cu orasul, in functie de interesul fiecaruia, la institutiile de invatamânt in special, dar si la locurile de munca sau in zonele comerciale.

“Domnule, de pe vremea lui Ceausescu nu am mai avut autobuze pe aici care sa te poarte in tot orasul, de când era linia 13 Bacau-Magura. Ca sa ajungi in diferite alte cartiere trebuia sa mergi pe jos pâna in gara timp de zece minute. Acum, insa, de când au aparut din nou autobuzele, fac doua minute pâna in statie. Este o mare bucurie. Daca s-ar mai asfalta si strada Tineretului, totul ar fi bine”, spune Gheorghe Sicu, sustinut si de Ciprian Tulica, un alt localnic.

In cartier au aparut deocamdata cinci statii, marcate cu indicatoare noi ale SC Transport Public SA. Doua dintre ele sunt in zona centrului comercial de pe strada Vasile Pirvan, artera principala a cartierului, pe ambele sensuri de mers.

”In prima faza, linia va avea caracter experimental, mai exact, graficul de circulatie urmeaza a fi ajustat in functie de cerintele locuitorilor cartierului CFR si de gradul de solicitare. Societatea de Transport Public isi propune sa stabileasca pentru acest traseu orarul convenabil majoritatii locuitorilor zonei”, a declarat Adrian Botez, directorul SC Transport Public SA.

Timpul estimat de sosire in cartierul CFR, in zona complexului comercial de pe strada str. Vasile Pârvan, este de 35-40 minute de la plecarea autobuzului de la FNC.

Autobuze Euro 6 pe strazile Bacaului

 Dupa zeci de ani, transportul urban ajunge si in cartierului CFR

SC Transport Public SA Bacau mai puncteaza un succes in ambitia sa de a oferi confort sporit calatorilor si un mediu ambiant cât mai curat. Este vorba despre apropiata introducere in transportul public de calatori in comun din municipiul Bacau a cinci autobuze Iveco Crossway LE, de ultima generatie, fabricate la Uzina Iveco din Cehia.

 Dupa zeci de ani, transportul urban ajunge si in cartierului CFRSunt dotate cu norma Euro 6, ceea ce le face foarte prietenoase cu mediul si dedicate confortului calatorului bacauan, care are astfel la dispozitie unele dintre cele mai bune conditii, comparativ cu alte orase din tara, si la un pret care se incadreaza intr-o medie nationala, de bun simt.

Zilele trecute a fost achitat avansul, urmând ca autobuzele sa soseasca la Bacau cat de curand.

De mentionat ca 700 de autobuze de acelasi fel au fost comandate pentru marele oras german Munchen, ceea ce este un argument in plus pentru cât sunt de cautate datorita caracteristicilor lor.

Norma Euro 6 aplicata motoarelor noilor autobuze garanteaza o reducere a gazelor poluante in oras. Dar, transportul public contri­buie la reducerea poluarii si prin diminuarea numarului de autovehicule care circula pe strazi.

Si asta pentru ca un numar de 40 de autovehicule personale, care in medie transporta 50 de pasageri, polueaza de 30 de ori mai mult decât un autobuz care transporta acelasi numar de persoane.

 Dupa zeci de ani, transportul urban ajunge si in cartierului CFRAceste autobuze se alatura celor deja existente in parcul auto al SC Transport Public SA
si care, in intregime, au urmat pas cu pas ultimele tehnologii dedicate protectiei
mediului.

Prin achizitii de top, SC Transport Public SA a devenit prima societate din Moldova intr-un clasament al calitatii, iar, in tara, intre primii zece transportatori. Protectia mediului face
parte integranta din politica SC Transport Public, asa cum a fost intotdeauna.

Dorim sa ne imbunatatim continuu performantele în domeniul transportului public urban de persoane.

În acest scop vrem sa asiguram satisfacerea continua a cerintelor si asteptarilor calatorilor
nostri. Dorim sa crestem gradul de atractivitate al transportului public pentru cetatean si,
in acelasi timp, sa contribuim la scaderea gradului de poluare al orasului, pentru
a avea un Bacau cât mai verde.”

Adrian Botez, directorul SC Transport Public SA



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

15 COMENTARII

  1. Ne ajuta mult acest lucru. În toate tarile civilizate transportul în comun e folosit mai mult decât mașinile personale. E timpul sa luam exemplu

  2. fara suparare, va laudati degeaba, „infiintarea noii linii de autobuze” a dat peste cap traseul 3, dimineata intarzii la serviciu, dupa-amiaza intarzii acasa, de la ora 4 nu mai circula niciun autobuz pe traseul 3, ati dat la unii ce ati luat de la altii, nu e vorba de o noua linie de autobuze, ci de o improvizatie, ati vrut sa va puna noul primar pe facebook, ca noul primar atata stie sa faca, sa stea pe facebook

  3. Mulțumim mult ca ați luat în considerare cererea noastră. Acum suntem și noi la oraș. Nu aveți idee cât de mult contează pentru noi ca vin autobuzele aici.Acum și prețul terenurilor va creste.

  4. Ca pentru cei din cartierul CFR era nevoie de o linie de autobuz nu o poate contesta nimeni. Ca prin acest gest se face o reparatie este de laudat. Dar se pare ca mult trimbitata linie de autobuz este o improvizatie cam trasa de par. Cei ce au gindit acest lucru se pare ca au incercat sa impace si capra si varza. Rezultatul nemultumeste multa lume si dupa euforia momentul se va vedea cu adevarat efectul lucrului facut de mintuiala. Fara suparare trebuiau doua linii distincte,cu orar precis si trasee separate. Trebuia ca linia 3 sa-si pastreze traseul iar un sa zicem 3B sa tranziteze Cartierul CFR, separat si fara complicatii. Acum se ia tot caimacul si da putin la fiecare, nu multumeste si nici nu rezolva corect problema.

  5. Daca vedeti betivi zoiosi in autobuze sa luati masuri ca la noi nimic nu tine. Lucruri noi frumoase si le imputesc necivilizati in 2 3 ani. Degeaba avem un super autobuz daca il distrug toti needucatii si betivii bochetari care se pisa prin ele….

  6. Comentatori bineinteles ca sunt! Cui nu ii place sa dea bani in continuare pe benzina si motorina sau sa mearga pe jos. Nu luati in seama comentarii rautacioase. Cui nu ii place e liber sa mearga pe jos sau cu bicicleta.

  7. Nimic nu ajuta daca tara asta nu scapa de imputiti si nespalati. Observ oameni in toata firea care miros de la o posta. Marele nostru pacat e ca nu stim sa pastram un lucru si sa il intretinem. Vor veni noile autobuze si intr-O saptamana vor avea guma pe sub scaune si vor fi mazgalite. Urat neam avem. Bravo pentru investitii societatii dar bacauanii nu le merita!

  8. Stiti bancul cu crearea lumii, cu impartirea teritoriilor pentru viitoarele natii de pe Pamant si cu neamurile(natiile) care le vor locui. Pacat de aceasta tara locuita de un neam de lasi, slugi , corupti ,mincinoai si tradatori.

  9. Macar Cosmin Necula incearca sa fac ceva , reactioneaza,! in timp aceasta atitudine, daca ramane asa, va da roade. Hai sa vedem partea buna a lucrurilor, ca ii pasa de oameni cuiva . Iar nea Vasile, o sa astepte un pic autobuzul in plus dar concetatenii lui din cartierul CFR au macar cu ce sa vina in oras in loc de nimic. Asta e nea Vasile, nu le poti avea pe toate…Vorba lui fiu-meu: Ia uite ce-a mai facut Cosmin! 🙂

  10. Ar fi cazul sa punem umarul cu totii, in frunte si alaturi de primar la reconstruirea acestui oras al nostru prin actiuni organizate de voluntariat si prin schimbarea usor, usor a mentalitatii oamenilor.
    Nu va fi usor, dar nici imposibil, ca de fapt asta deosebeste o localitate sau o tara de altele: educatia, cultura, traditiile etc.

    • Sunt de acord ca nu e o mare noutate, dar citesc comentariile voastre si ma intreb: a fost vreun primar care sa bucure pe toata lumea? Hai sa-i dam o sansa!!! In ceea ce priveste gunoaiele, din tot orasul, nu i le puneti lui in carca. Sunt gunoaiele noastre, ale bacauanilor, care n-am invatat sa le punem in tomberon!

      • Aici va dau dreptate,daca nu ar fi pus traseul asta,primarul nu i-si face datoria fata de cetateanul bacauan…suntem o natie de carcotasi..ne meritam societate in traim…

  11. Eu vin din Italia si pot spune ca in privinta aceasta Bacaul este situat foarte bine. Autobuzele arata foarte bine si sunt conditii mai mult decat decente de circulatie, Problema la noi e cu romanii care nu stiu sa respecte si sa intretina o investitie. Cum poti sa nu tii la un lucru nou si sa iti doresti sa te bucuri cat mai mult de el? Sa rupi si sa mazgalesti cu intentie, sa lipesti guma de scaun, etc. Pana nu ne schimbam gandirea, Romania nu merita mai mult. Sa fiti recunoscatori ca se mai fac investitii dar sa invatati sa le pastrati.

LĂSAȚI UN MESAJ