Dezastru la Simularea Evaluarii Nationale

13


Peste doua treimi din elevii de clasa a VIII-a au obtinut note sub 5 la matematica.

Inspectoratul Scolar Judetean Bacau a definitivat si situatia de la Simularea Evaluarii Nationale, care a avut loc la finele lunii trecute. Notele sunt mai mult decât dezamagitoare.

Cele mai multe teze au fost sub nota 5 (cinci), respectiv 3.510 (adica 60 la suta), in conditiile in care au fost prezenti in salile de examen in jur de 6.100 de elevi de clasa a VIII-a.

Au fost doar 4 note de 10 (zece) la Limba Româna si doua, la Matematica, iar la ambele probe 60 de elevi au fost eliminati pentru tentativa de frauda. Doar 354 de elevi au luat note de 9 (noua) la Limba Româna si 114, la Matematica.

Pe probe, dezastrul cel mai mare este la Matematica, unde doar 31 la suta dintre elevi au reusit sa ia note peste 5 (cinci), comparativ cu Limba Româna, unde 57,76 la suta dintre ei au luat note peste 5.

Scopul simularii a fost aducerea in atentia elevilor si a profesorilor a situatiei reale privind pregatirea inainte de Evaluarea Nationala din vara.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

13 COMENTARII

  1. Vă sugerez o anchetă: în pauza de după ora de matematică să întrebaţi câţi elevi ştiu despre ce au învăţat în acea oră şi dacă pot formula o propoziţie despre conţinutul „însuşit” (şi nu doar la matematică, dar fiindcă veni vorba …)

  2. Nu sunt profesor de matematica, nici macar profesor, dar am pregatire reala post-universitara si stiu ce inseamna sa muncesti in scoala ca la final sa faci bani multi, la un serviciu lejer si fara stres. Nu cred ca profesorii sau numai profesorii sunt de vina. Subiectele au fost simple in mare masura, necesitau un pic de atentie si un minimum de cunostinte, dar nu puteau fi facute daca nu aveai exercitiu, adica nu te concentrai ca sa rezolvi la timp subiectele foarte simple si sa ai vreme sa gandesti si problemele – doua au fost – un pic mai dificile. Un profesor, in clasa, nu poate decat sa predea bine. Nu si sa faca educatie copiilor care nu au niciun tel in viata. Matematica ori o placi, ori o dispretuiesti. Cum multi copii nu au niciun tel real in viata (altul decat genericul sa faca bani), matematica e o pierdere de timp. Aici este problema – lipsa de interes, si nu calitatea slaba a profesorilor de matematica. Da, si calitatea dascalilor conteaza, dar nu poate scoate un copil de nota doi si sa il aduca la nota opt. Deazastrul nu e la SIMULARE, este la nivel de educatie generala, de televiziune care promoveaza non-valori in chiloti, de legislatie care nu incurajeaza munca, de salarii indecente date intelectualilor. Daca un copil vede ca facand video-chat poate castiga cat un profesor universitar, atunci de ce sa mai invete ?

  3. MULTE SE SPUN DESPRE INVATAMANT,…unele sunt adevarate ,cum ar fi :
    -lipsa chefului de a invata a elevului
    -lipsa finalitatii celor care invata…ce nu tot la cules capsuni ajung?
    -lipsa chefului de a face educatie a celor care lucreaza in incatamant….etc
    Cred ca cea mai mare gresala este acela ca scoala nu se ocupa de educatie elevului…in scoala se fac tot mai multe activitati extrascolare ,profesorii fac teancuri si dosare pline de hartii cu diagrame care mai de care ……In orice minut MULTI TOT MAI MULTI sunt gata sa masoare si sa puna etichete pe elev ,dar nimeni nu se gandeste ca acest elev care zi de zi este masurat ,stresat ,ascultat .evaluat si etichetat dupa scoala unde nu este invatat nimic va deveni parinte ,asistat social ca nestiind nimic sa faca n-are servici …sau daca mai stie ceva tot nu are servici si tot asa……DE UNDE PROGRES?

  4. Au de-a face cu metehne mai vechi made in Romania, mai intai pe timpul lui Ceasca se facea carte dar veneau promovate si inaintate doar odraslele celor de la partid, pilele si relatiile erau alea care functionau ,printre ei si multe din actualele cadre didactice.
    Tot atunci cadrele didactice te clasificau in clasa, ala care era odrasla lui tovarasul distins si lingau la PCR erau cei mai meseriasi, viitori ingineri, profesori,doctori si membri activi, copii de muncitori la intreprinderea comunista erau maturatori , gunoieri ,tamplari si dulgheri.
    Comunistii care atunci intindeau sforile si-au aranjat viitorul copiilor nu conteaza ca nu stiu nimic , si astazi sunt cei care ne conduc.
    Astazi scoala e facuta din judecatori ca la X-factor nu din dascali ,invatatori, profesori care sa-ti transmita invatatura.
    Episodul din Las Fierbinti cu Geanina profesoara este exact realitatea Romaniei.

  5. Se intra la liceu, lejer, cu medii SUB 5. Nu au nevoie de carte multa, medii mari, interes pentru invatatura, respect fata de profesori. Ce s-a ”semanat” prin lichidarea scolilor profesionale,,,”culeagem” de acum inainte. Legile le dau 2 optiuni: liceu sau…liceu.

LĂSAȚI UN MESAJ