Atentie, soferi! Nu mai puteti scoate decât un singur set de numere rosii!

9

Schimbare aproape peste noapte la inmatriculari. Daca pâna acum, cei care isi achizitionau o masina noua sau second-hand puteau scoate pâna la trei seturi de numere rosii, de acum, cei de la Serviciul de Inmatriculari au decis sa elibereze doar un set, incercând astfel sa-i elimine pe comerciantii de masini si sa grabeasca procesul de inmatriculare.

Veste neasteptata pentru soferii care doreau sa-si inmatriculeze masinile si care cereau in acest scop mai multe seturi de numere rosii. La mijlocul acestei saptamâni au aflat cu uimire ca nu mai pot scoate al doilea set pentru ca cei de la inmatriculari au decis sa aplice ad literam Ordinul 1501/2006 care prevede ca autorizatia de circulatie provizorie nu poate depasi 30 de zile, iar „vehiculului caruia i s-a acordat autorizatie provizorie i se pot atribui succesiv mai multe autorizatii care nu pot cumula mai mult de 90 de zile, cu conditia achitarii tuturor taxelor si tarifelor legale necesare inmatricularii, inainte de eliberarea urmatoarei autorizatii”.
Cu alte cuvinte, cei interesati cu adevarat sa-si inscrie masina vor face acest lucru in termenul de 30 de zile, nemaifiind nevoie de al doilea sau chiar al treilea set de numere rosii.

„Platisem tot ce aveam de achitat pentru a-mi scoate al doilea set de numere rosii ca sa ma duc unde am nevoie, sa achit taxele pentru inmatriculare. In prima luna de când am luat masina nu am avut bani sa platesc. Când am ajuns la ghiseu, am aflat ca nu se mai dau numere rosii”,

ne-a spus Vlad Iordachescu, revoltat ca acum trebuie sa mearga cu masina pe platforma la RAR pentru verificare tehnica, adica o cheltuiala in plus, pe lânga celalalte necesare inmatricularii.
L-am contactat pe seful Serviciului Inmatriculari Bacau pentru a-i cere un punct de vedere despre schimbarea brusca. „Se elibereaza numere rosii in conditiile legii, adica dupa primele 30 de zile, daca doritorii se prezinta cu toate documentele mai pot cere inca un set”, a declarat cms.sef Constantin Mihaiescu.

Dar, la ce i-ar mai servi cuiva numere provizorii daca a achitat deja toate taxele? Este aceasta masura indreptata impotriva samsarii de masini?, l-am mai intrebat pe seful serviciului.

„Sunt si ei o parte a problemei. Menirea numerelor provizorii era ca oamenii sa aiba la dispozitie un timp suficient pentru a obtine actele necesare inmatricularii, nu pentru activitatea de bisnita.

Acum, unii asteptau sa vada daca se elimina timbrul de mediu. Pe de alta parte, derogarea s-a facut si pentru ca la RAR inainte era foarte aglomerat, programarile se faceau greu, motiv pentru care nu se respecta acest termen. Acum, nu mai este cazul. Programarile se fac poate chiar si in aceeasi zi”, a mai spus seful serviciului.

Sau, poate explicatiile nu sunt doar acestea. Daca legea eliminarii celor 102 taxe va trece de presedintele Iohannis, aceasta inseamna ca de la 1 ianuarie 2017 se va elimina si timbrul de mediu, asadar, o mare suma in minus la buget, motiv pentru care autoritatile ar putea dori sa strânga cât mai multi bani acum, cât mai pot.

Pe de alta parte, se doreste in continuare restrângerea activitatii comerciantilor de masini second-hand, care comparativ cu sumele incasate, platesc foarte putin statului.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

9 COMENTARII

  1. Adică legea.din 2006/???si o pune in aplicare in 2016? Pai pana acum ați fost ilegali domnilor din birourile politiei.bacau?? Cum.naiba le găsiți.voi pe.toate ….

  2. Numerele rosii erau traficate de unii samsari iar masinile recent aduse din strainatate erau plasate in targ la vanzare si de fat alte persoane circulau cu aceste numere. La fel si cand vindem o masina inmatriculata, stam la mana cumparatorului sa o inmatriculeze fara respectarea termenelor legale si primim amenzi de la parcari in locuri nepermise, rovigneta sau alte probleme. Asteptam modificarea codului rutier asa cum se spune, pentru suspendarea inmatricularii daca cei care le-au cumparat nu respecta termenele impuse. Bate vantul la RAR de cand nu se mai fac verificari la cumpararea masinilor inmatriculate. Daca tot se plang samsarii, sa le duca intai la RAR si dupa aia sa le vanda.

  3. Este o alta forma de a impiedica comertul cu masini SH. Vanzatorii de masini noi care fac lobi vor cu orice pret sa stopeze ca si pana acum comertul cu masini SH. Tariceanu a fost unul ce a fost direct intersat avand afaceri si fiind dealer auto, introducand taxa auto. Nu mi se pare corecta sicanarea poporului care este sarac obligandu-l indirect sa-si cumpere masina noua. Ratele la o casa il inrobesc si asa 20-30 ani. Sa nu uitam ca cele 3 nr rosii aduceau bani la buget. Fiecare set de nr aducea aproximativ 90 ron la buget.

  4. Pt toti „hateri” cu matiz, tico,golf 3,pisicuta ,etc. Inscrise in Ro de pe vremea lui Stefan cel Mare.Ce e mai baieti de va bucurati asa tare, credeti ca „revine” la putere „combinatiile” voastre de gen dau farasul meu pe farasul tau plus 100 de „coco”?
    Wake up, baietii destepti care erau pe linga voi in targuri se descurca si cu o placa de tol sau de tranzit si tot o sa combine mai mult si mai bine decat voi 😉

  5. S-a mintit poporul cu …”fiecare set de nr aducea aproximativ 90 lei la buget”?. De unde ti-a iesit tie suma asta? Placile rosii nu contin TVA si costa 40 lei, 9 lei la Primarie si 13 lei la RAPPS la care se adauga asigurarea din care stim ca are profit Radu Soviani et. comp. de la ASF. Poporul nu sunt geambasii si intermediarii de masini de ocazie. Astia rezolva tot cu o copie la buletin, fac RAR-ul, asigurarea, traducerea, taxele la finante si la primarie si duc numerele acasa incasand tarifele lor, inclusiv deplasarile per kilometru. Cat se duce la buget? Asa cum spune YO, baietii destepti se vor orienta, oricum ei au oamenii lor peste tot. Ei sunt brokeri de asigurari (cele mai multe falsificate), ei sunt la RAR si primarii si holul e plin de ei la inmatriculari la politie. Comertul cu masini SH nu este reglementat si nu va intra la buget un leu de la samsari si intermediari.

    • Felicitari Sandule.Ma bucur sa vad ca mai sunt si oameni destupati in tara asta.Astea sunt legi propuse si produse de niste incompetenti pt semenii lor sau pt niste „hateri”.In orice stat european poti lua placi de tol sau tranzit pina chiar si la o perioada de un an,binenteles contra cost si o verificare tehnica in prealabil.Astfel, intr-adevar statul respectiv produce ceva semnificativ de pe urma celor ce „savureaza” astfel de afaceri.
      Un citat din memorie care pare actual inca din pacate este cel al lui Brancusi :
      „Cand am plecat v-am lasat prosti,acum m-am intors si v-am gasit si mai prosti”.

LĂSAȚI UN MESAJ