Agricola vinde mai mult ca anul trecut

0


Grupul a crescut vânzarile cu 9% la carnea de pui, cu 16% la salamuri crud-uscate si cu 19% la semipreparate

Grupul de firme Agricola a vândut, în primul trimestru din acest an, cu 2% mai mult decât în aceeasi perioada a anului trecut, cifra de afaceri fiind de circa 135 de milioane de lei. Avansul acestui indicator este, însa, mult sub nivelul celui din primul trimestru al anului 2014, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2013, când s-a ajuns la un salt de 15%. Diminuarea ritmului de crestere este cauzata de calibrarea în functie de contextul de piata a activitatii unor companii din grup.

Cele mai mici rezultate, în acest sens, au fost înregistrate de societatea Aicbac (care se ocupa de cresterea vacilor pentru lapte si culturi agricole), de GA-NA (fabrica de nutreturi pentru rumegatoare), de Suinprod Siret (cresterea porcinelor) si de Agricola Magazine (reteaua de magazine Agricola). Agricola Magazine a înregistrat o diminuare a cifrei de afaceri cu 20% fata de primul trimestru al anului trecut, în contextul în care numarul de magazine în care opereaza s-a redus fata de perioada corespondenta de la 45 la 35 de unitati.

Companiile grupului care produc si vând sub brandul Agricola au înregistrat, însa, cresteri semnificative ale cifrei de afaceri fata de primul trimestru al anului 2014. Astfel, Agricola International, cea mai importanta companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare si operatorul logistic, a înregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 4,65% si a ajuns la circa 80 de milioane de lei.

Vânzarile de carne de pui, de exemplu, au crescut 9% în volum, iar în valoare cu 7%, efect partial cauzat de scaderea pretului mediu al pietei, tendinta manifestata si pe piata Uniunii Europene.

“Suntem consecventi programului asumat pentru acest an, care vizeaza atingerea a 36.000 de tone de carne de pui comercializata. Datele de pâna acum arata ca obiectivele noastre se vor realiza. Astfel, în trimestrul întâi Agricola a vândut cea mai mare cantitate de carne de pui de pana acum, raportat la o perioada similara, de început de an, respectiv 9.000 de tone. Mai mult, echipa de vânzari a reusit sa comercializeze în luna martie 3.371 de tone de carne de pasare, cea mai mare cantitate vânduta de Agricola într-o luna martie, luna de post. De asemenea, în primele trei luni ale anului am vândut 56% din productie în canalul de retail modern, o pondere record în ultimii ani, care favorizeaza recunoasterea brandului nostru pe piata interna.”
Grigore Horoi, presedintele Grupului Agricola.

Petru Done



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

LĂSAȚI UN MESAJ