15 mai 2024
ActualitateStai pe intuneric, chiar daca ti-ai platit factura!

Stai pe intuneric, chiar daca ti-ai platit factura!

Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE) va modifica regulamentul de furnizare a energiei electrice. Unele dintre modificari ii vor afecta insa in mod direct pe clienti, fie ei si buni platnici. Astfel, daca furnizorul ramâne dator fata de distribuitori, producatori sau piata angro, indiferent daca ai sai clienti sunt la zi cu facturile, acestia din urma risca sa fie deconectati de la retelele electrice. Pentru a evita o astfel de situatie, consumatorul poate doar sa apeleze la alti furnizori. Dupa perioada de dezbateri publice, proiectul de Regulament de furnizare a energiei electrice la clientii finali va deveni litera de lege. Clientul final ar urma sa ia nota de riscul de a fi deconectat daca primeste un preaviz de deconectare deoarece furnizorul nu si-a respectat datoriile de plata. Preavizul este de cel putin 15 zile si vor fi deconectati inclusiv cei fara datorii la furnizor, conform articolului 69. Cu toate acestea, initiatorii sustin ca sunt respectate drepturile consumatorilor, de vreme ce companiile de electricitate profita de pe urma faptului ca oamenii nu se pot deconecta, asadar pot face ce doresc si in relatia cu furnizorii lor.

Ioan Lungu, presedintele Asociatiei Furnizorilor de Energie din România (AFER) a mentionat o serie de „cerinte exagerate” pe care furnizorii vor fi obligati sa le respecte. Potrivit documentului, „la cererea scrisa a unui client final, furnizorul este obligat sa comunice, in scris, intr-un interval de cel mult 15 zile lucratoare, o oferta privind conditiile de furnizare a energiei electrice, care contine, obligatoriu, pretul de furnizare, conditiile si termenele de plata si data-limita de incheiere a contractului de furnizare. Furnizorul nu poate conditiona prestarea serviciului de furnizare de achizitionarea sau de plata de catre clientul final a altor servicii, care nu fac parte din serviciul de furnizare”.

Furnizorii au obligatia de a infiinta cel putin un punct de informare regionala/locala in fiecare judet in care au incheiate contracte cu populatia. Distanta dintre un punct de consum si un punct de informare locala-regionala nu trebuie sa depaseasca 30 de kilometri. Trebuie sa isi publice in mod obligatoriu pe site-urile lor ofertele de energie pentru consumatorii care vor sa isi schimbe furnizorul, In fine, sunt obligati sa detina un call-center cu numar gratuit sau tarif normal care sa fie disponibil 24 din 24 de ore, pagina de internet, adresa de email si numar de fax destinat relatiei cu clienţii.



spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri