1 mai 2024
ActualitateSimplificarea administrativă și optimizarea furnizării serviciilor pentru cetățenii din municipiul Bacău

Simplificarea administrativă și optimizarea furnizării serviciilor pentru cetățenii din municipiul Bacău

Municipiul Bacău a implementat, în calitate de beneficiar, proiectul „Implementarea unei platforme informatice cu componente back-office și front-office ca măsură de simplificare administrativă și optimizare a furnizării serviciilor pentru cetățeni la nivelul Municipiului Bacău ”, cod SIPOCA 571/MySMIS 126161, iar prezentarea acestuia a fost făcută într-o întâlnire publică ce s-a desfășurat joi, 5 mai, la Centrul de Afaceri și Expoziții din Bacău.
Proiectul s-a desfășurat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 – „Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente”, Obiectiv Specific 2.1 – „Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP”.
Obiectivul general a fost creșterea eficienței administrative a Primăriei Municipiului Bacău prin implementarea unor sisteme informatice inovative – ca măsuri de simplificare a furnizării serviciilor către cetățeni și mediul de afaceri. Prin acest proiect se urmărește: implementarea unor sisteme informatice pentru dezvoltarea și creșterea gradului de sofisticare a serviciilor online furnizate către cetățeni, inclusiv prin digitalizarea arhivei la nivelul Primăriei Municipiului Bacău, contribuind astfel la îndeplinirea obiectivului specific 2.1 al POCA.

Obiectivele Specifice ale proiectului au fost:

1.Optimizarea activităților interne ale funcționarilor, prin implementarea unei platforme integrate de management al activităților și al înregistrărilor, inclusiv prin digitalizarea și gestiunea electronică a arhivei Primăriei Municipiului Bacău;
2. Implementarea unei platforme de tip portal pentru servicii care să fie furnizate online către cetățeni;
3. Îmbunătățirea abilităților și cunoștințelor personalului municipiului Bacău pentru utilizarea sistemelor informatice dezvoltate prin proiect și pentru gestionarea documentelor electronice.



Grupul țintă al acestui proiect este format din personalul Primăriei Municipiului Bacău care va utiliza/administra aplicațiile dezvoltate prin proiect și beneficiari indirecți, reprezentați de cetățenii și mediul de afaceri din Municipiul Bacău.

Principalele rezultate obținute în urma implementării proiectului sunt:

• Document cu cerințe funționale pentru implementarea de servicii electronice folosind instrumentele informatice front-office și back-office achiziționate prin proiect, prin analiza fluxurilor de lucru actuale;
• Platformă informatică front-office de tip „portal”, pentru asigurarea accesului online la serviciile gestionate exclusiv de municipiu, inclusiv componenta de hartă geospațială, achiziționate, configurate și implementate;
• Arhivă electronică de documente constituită și accesibilă;
• 50 persoane instruite din cadrul Primăriei Municipiului Bacău pentru procesarea cererilor în format electronic și pentru utilizarea și administrarea sistemelor informatice dezvoltate prin proiect.

„Încheiem o nouă etapă în procesul de digitalizare a serviciilor oferite de Primăria Municipiului Bacău. În urma implementării acestui proiect, acum băcăuanii beneficiază de servicii electronice pentru mai mult de 30 de procese, acum având aplicații pe telefon sau alte gadgeturi pentru diferite tipuri de plăți, să putem întreba lucruri, să putem depune petiții, să ne plătim taxele și impozitele, să facem plângeri, solicitări la urbanism, la Poliția Locală, atât pentru persoane fizice cât și pentru antreprenori. Vor mai urma și alte etape pentru digitalizarea complete a Primăriei. Este un demers absolut necesar”, a precizat Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu, primarul municipiului Bacău.

„Considerăm că acest proiect este un demers foarte important inițiat de Primăria Municipului Bacău, care nu se va opri. El a fost continuat prin depunerea unei noi cereri de finanțare în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă ce își propune să continue demersurile de configurare a serviciilor electronice din cadrul Direcției de Asistență Socială și demersurile de configurare a serviciilor din cadrul Direcției de Patrimoniu”, a explicat Dana Nastasă, manager de proiect.

Valoarea totală a proiectului care a făcut obiectul contractului de finanțare a fost de 2.814.717,57 lei, din care 2.323.727,93 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European, 355.393,68 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național, iar suma de 54.675,96 lei reprezintă componenta de cofinanțare eligibilă prin contribuția beneficiarului. Perioada de desfasurare: 41 de luni de la data semnării contractului cererii de finanțare – 10.12.2018 până la 09.05.2022.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri