27 aprilie 2024
ActualitateȘcolile de șoferi, încotro?

Școlile de șoferi, încotro?

Un sector de activitate foarte important pentru băcăuani era să aibă foarte mult de suferit. Și vorbim aici de școlile de șoferi, care în urma unei hotărâri de Consilu Local (CL) ar fi trebuit să își revizuiască traseele și programul orar de funcționare. Așa cum bine știm, reprezentanții școlilor de șoferi și ai instructorilor independeți s-au întâlnit în parcarea de la Centrul de Afaceri, chiar înainte de intrarea în ședința de CL, cu primarul Lucian Stanciu Viziteu. Primarul Viziteu a scos de pe ordinea de zi acea hotărâre, urmând ca în cel mai scurt timp, fără să se anunțe o dată exactă, cele două părți să se întâlnească și să dezbată problemele.

Dacă la o primă vedere se pare că lucrurile vor avea o rezolvare, toate incursiunile noastre jurnalistice în rândul instructorilor auto au dus la dezvăluirea unor probleme în traficul din oraș și nu numai. Unele din aceste probleme trenează de ani buni, sub ochii noștri, și nimeni nu face nimic să îndrepte lucrurile.

„Într-o primă fază, conform acelui proiect de hotărâre, noi urmam să nu ne mai putem desfășura activitatea în zona centrală a orașului. Numai că zona centrală a orașului, conform acelui proiect, era pe o suprafață foarte mare. De la Narcisa, linia lui 14 pe Milcov, Miorița, la Gară și ieșirea pe la Poliție. Practic noi am fi avut voie doar în Șerbănești, Gherăiești, Mărginani…”, a spus în startul unei întâlniri John Popa de la Școala de Șoferi Smart ABC. Apoi a povestit și despre programul de funcționare. Cum lucrurile au rămas ca „în coadă de pește”, urmând a fi aflate la o dată viitoare la o întâlnire comună, John Popa ne-a explicat și alte aspecte.



„Majoritatea consilierilor locali au fost înțelegători. Nu știu dacă există două tabere acolo, dar, cel mai critic este viceprimarul Ghingheș care nu a fost deloc de acord cu scoaterea acestui proiect. Nouă ni s-a spus că Poliția Națională a făcut demersul ăsta la Primărie, la insistențele cuiva, probabil ale lui Ghingheș care a făcut parte dintr-o asociație a bicicliștilor. Există de altfel o comisie de circulație, în care noi suntem musafiri iar reprezentantul bicicliștilor face parte din această structură. Bicicliștii cred că sunt o mână de oameni pe lângă noi”, a mai spus John Popa.

Apoi, reprezentantul Școlii de Șoferi Smart ABC ne-a împărtășit doar câteva situații cu care instructorii auto se întâlnesc în trafic. „Pe orice centură, pe orice stradă, prima bandă unde nu ai voie să oprești, banda respectivă este ocupată de mașini, de remorci cu care samsarii aduc mașini din străinătare, care ei nu plătesc dări la stat ca noi. Sunt staționate mașini care nu au mai circulat de ani de zile și le-au crescut buruieni printre roți. Același lucru se întâmplă și prin parcări. Mai sunt parcări care s-au transformat în garaje de camionagii. La Bazinul de Înot sunt nu știu câte camioane și dube care iau locul de parcare al oamenilor care locuiesc acolo. Dacă nu ar fi această situație, mașinile care blochează banda unu ar avea loc în parcări, iar noi am putea circula altfel.” Popa a mai vorbit și despre aglomerația din trafic, mai ales în zona școlilor, acolo unde părinții aglomerează zonele atunci când duc copiii la școală.

Discuției s-a alăturat și instructorul auto-moto Cătălin Vechiu, care a adus și un alt punct de vedere: „Școlile de Șoferi au o anumită cerere de cursanți, pentru că este cerut acest fel de serviciu. Dacă sunt 340 de instructori auto și toți muncesc, înseamnă că cererea este mare. Pentru noi, drumul este un obiect didactic pe care trebuie să îl folosim. Noi suntem cei care îi educăm pe oameni. Restricționarea activității școlilor de șoferi, înseamnă restricționarea unor drepturi. Este, cred, greșită pusă problema că școlile de șoferi poartă vina pentru traficul aglomerat din Bacău.”

Vechiu a vorbit și de alte incoveniente, atingând între altele și problema autobuzelor școlare. Mai mult decât atât, instructorii auto sunt cei mai în măsură să vadă lipsa indicatoarelor sau dacă au fost puse greșit. Și asta pentru că trebuie să îi învețe pe elevi corect. Câți dintre cei care au permis și conduc zi de zi reduc viteza când se apropie de trecerea de pietoni? „Noi fiind toată ziua în teren observăm aceste neconcordanțe, le comunicăm dar niciodată nu suntem băgați în seamă”, a mai spus Cătălin Vechiu care a subliniat că în această perioadă, o mare parte din Școlile de Șoferi se grupează într-o nouă asociație, una din doleanțele lor fiind ca Primăria să pună la dispoziție un teren pentru elevii aflați la primul contact cu volanul, pentru a nu fi stresați în trafic din prima încercare. Este practic vorba despre ceea ce cândva se numea „poligon”.

Asociația Școlilor de Șoferi din Bacău numără în acest moment 9 școli importante din Bacău iar membrii speră să li se alăture și alții. Scopul acesteia este de a face o voce comună, care să reprezinte interesele în relația cu autoritățile la toate nivelele.
Cătălin Vechiu ne-a vorbit și despre unele propuneri legislative cu privire la modul de școlarizare și examinare: „Propunerile trebuie să vină de la structuri care se ocupă de așa ceva. Există niște propuneri cum ar fi ca elevul să se poată înscrie la o școală, să facă cursul de legislație după care se duce la Poliție, dă examenul și i se eliberează un certificat. Abia pe urmă se poate înscrie la cursurile practice, după ce are teoria foarte bine pusă la punct. Apoi, modalitățile de examinare. E posibil să nu mai fie pe punctaje cu scor negativ. Penalizările aducând stres candidaților.” Și nu în ultimul rând s-a vorbit despre zona din cae pleacă mașinile de școală la examen, acel loc de lângă terenurile de tenis de lângă stadion, acolo unde nu sunt toalete, nu este un loc cu umbră vara, nu este un loc de unde să achiziționezi o apă.

Despre această problemă ne-a vorbit și instructorul Petrică Bordeianu pe care l-am găsit chiar într-o zi de examen: „Nu există nimic aici iar eu cred că nu se vrea să se rezolve. Din partea societății civile, am făcut cerere să participăm și noi, Federația Națională a Formatorilor Auto, la luarea unor decizii, numai că viceprimarul Ghingheș a băgat cu drept de vot din partea societății civile pe un domn, pe care nu îl știu, care cică ar fi președintele unei asociații de bicicliști. Și ori e o comisie serioasă ori pui oameni politic care să bată din palme și să răspundă la comenzi. Ghingheș a zis că nu suportă mașinile de școală prin oraș pentru că aglomerează. Am discutat cu el și i-am spus că mașina de școală respectă regulile de circulație. Noi avem obligația să repectăm toate indicatoarele, nu așa cum fac majoritatea participanților la trafic. L-am întrebat pe Ghingheș în ce metropolă europeană a văzut asemenea restricții și mi-a zis că la Focșani. Dar Focșaniul este punctul nostru de reper? Lucrurile s-au rezolvat oarecum. Rămâne să discutăm”, a precizat Petrică Bordeianu, președintele Federației Naționale a Formatorilor Auto, membru în comisia națională de experți pe domeniul rutier.

Deși lucrurile par că se așază pe un făgaș normal, ceva ne spune că nu totul va rămâne așa și că părerile diferite ale celor care vor fi implicați în rezolvarea acestor probleme ne vor mai oferi și alte ocazii de contre și implicit…un pic de circ.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri