4 mai 2024
ActualitatePrimăria Bacău pregătește AMNISTIA FISCALĂ

Primăria Bacău pregătește AMNISTIA FISCALĂ

Municipalitatea băcăuană se pregătește să acorde o importanta amnistie fiscală firmelor dar și cetățenilor care au înregistrate debite neachitate la data de 31 decembrie 2018. Nu vor fi iertate datoriile ci doar penalitățile și doar dacă sunt îndeplinite anumite condiții.

Un proiect de hotărâre care prevede iertarea contribuabililor de majorările de întârziere, inițiat de primarul Cosmin Necula, va fi dezbătut în ședința din 30 august a Consiliului local Bacău. Proiectul prevede ca de procedura de acordare a anulării accesorillor în cazul obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 datorate bugetului local să beneficieze toți contribuabilii persoane fizice, persoane juridice sau entități fără personalitate juridică, care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv aveau obligații bugetare principale restante administrate de organul fiscal local al municipiului Bacău.

“Consider că prin anularea accesoriilor vom veni în sprijinul societăților ce nu se află încă într-o procedură de insolventă, dar care au dificultăți financiare privind achitarea impozitelor şi taxelor locale, evitând astfel intrarea acestora în insolvență sau faliment şi implicit imposibilitatea de a mai încasa sumele restante. În ceea ce priveşte persoanele fizice, acestea înregistrează creanțe fiscale la principalele categorii de impozite respectiv: impozit pe clădiri, teren, mijloace de transport, taxa de salubrizare, taxe de concesiune sau închiriere, amenzi contravenționale. Rata de încasare a obligațiilor bugetare restante prin aplicarea măsurilor de executare silită este foarte mică. Astfel, consider că prin aplicarea scutirii de majorări există posibilitatea conformării benevole a contribuabililor şi încasarea unor debite restante care în altă situație nu ar fi fost posibilă”.



Cosmin Necula
primarul municipiului Bacău

Cele patru condiții

Pentru a beneficia de anularea penalităților, trebuie îndeplinite cumulativ patru condiții: în primul rând, toate obligaţille bugetare principale, inclusiv amenzi restante la 31 decembrie 2018, administrate de organul fiscal local, trebuie stinse prin orice modalitate prevăzută de lege până la data de 15 decembrie 2019 inclusiv; în al doiea rând, trebuie stinse prin orice modalitate prevăzută de lege toate obligațiile bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal local cu termene de plată cuprinse între data de 1 ianuarie 2019 şi 15 decembrie 2019 inclusiv până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor.

În al treilea rând, debitorul trebuie să aibă depuse toate declarațiile fiscale, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor. Această condiţie se consideră îndeplinită şi în cazul in care, pentru perioadele în care nu s-au depus declaraţii fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal local; A patra condiție este ca debitorul sa depună cererea de anulare a accesoriilor până la data de 15 dccembrie 2019 inclusiv, sub sancţiunea decăderii.

Modalitatea de implementare a procedurii

Contribuabilii interesaţi pot depune o cerere de anulare a accesoriilor, până cel târziu la data de 15 decembrie 2019. Cererea se depune la registratura deschisă la sediul organului fiscal local respectiv Direcţia Economică — impozite şi taxe locale.

În prealabil, cererea este vizată de salariații din cadrul Biroului unic de relaţii cu publicul, moment în care aceştia eliberează din oficiu un certificat fiscal informativ, ce se înmânează contribuabilului, din care vor rezulta atât creanțele principale restante şi curente scadente ce trebuie achitate cât şi suma ce urmează a fi anulată. În termen de maxim 10 zile lucrătoare, salariaţii cu atribuţii atât în stabilirea cât şi executarea silită vor analiza dacă impozitele şi taxele locale înscrise în certificatul de atestare sunt stabilite în mod corect, dacă contribuabilul are depuse toate declarațiile fiscale, dacă nu există litigii sau sume pentru care s-a solicitat suspendarea fie a unor decizii de impunere, fie a executării silite. În cazul in care se constată neconcordanţe în evidenţele fiscale contribuabilul este înștiinţat de îndată pentru a se prezenta la sediul organului fiscal local în vederea clarificăriilor necesare. În acest caz soluționarea cererii de anulare a accesoriilor va avea termen maxim de 30 de zile. În urma analizei efectuate, se va întocmi o decizie de acordare/neacordare a anulării accesoriilor.

Decizia se aprobă la nivelul organului fiscal local de către conducătorul acestuia, fără a fi necesară aprobarea fiecărei cereri prin Hotărăre de Consiliu Local. Din momentul comunicării deciziei de aprobare a anulării accesoriilor, contribuabilii au obligaţia ca până cel târziu la data de 15 decembrie 2019 să achite: toate obligațille bugetare principale, inclusiv amenzi restante la 31 decembrie 2018, administrate de organul fiscal local; obligațiile bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal local cu termene de plată scadente cuprinse între data de 1 ianuarie 2019 şi data plăţii efective. Scăderea efectivă din evidenţele fiscale a accesoriilor operează după aprobarea cererii de anulare în momentul achitării creanţelor bugetare sus menţionate.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri