9 mai 2024
ActualitateO nouă experiență europeană la Liceul cu Program Sportiv

O nouă experiență europeană la Liceul cu Program Sportiv

Al doilea an de implementare a parteneriatului strategic Erasmus+, acțiunea cheie 2. intitulat Online Marketing Tools for VET Students ( Instrumente de marketing pentru elevii de la învățământul vocațional) a debutat cu o nouă întâlnire de proiect, care s-a desfășurat în Franța, în localitatea Guerande, la Liceul Olivier Guichard, în perioada 14-20 octombrie a.c. Două cadre didactice (prof. Mihaela Bibire, prof. Diana Ruxandra David) și cinci elevi de la clasele a XI-a și a XII-a (George Mădălin Bologa, Daniel Viorel Apostol, Paul Marian Mihalache, Eric Mihai Rusu și Florin Eduard Marcu) au luat parte la cea de a treia întâlnire transnațională de proiect, unde s-au revăzut cu ceilalți colegi și profesori din Italia, Turcia, Bulgaria și țara gazdă.

Elevii au muncit încă de la începutul vacanței de vară, deoarece au pregătit materiale de prezentare a meseriilor celor mai frecvente din regiunea din care provin. De asemenea, ei au învățat să redacteze un Curriculum Vitae, realizând o atentă analiză a pieței muncii din Bacău/Moldova și o scrisoare de intenție. S-au axat pe câteva meserii, iar cele alese de ei au fost selectate din perspectiva unui absolvent de liceu vocațional care, la finalizarea anilor de liceu, se află în căutarea unui loc de muncă. Astfel, ei au cules informații despre competențele necesare unei persoane pentru a ocupa postul de antrenor/instructor sportiv, operator call center, organizator de evenimente, șofer( de tipul Uber Taxi).

Întâlnirea de proiect din Franța a vizat atingerea unor obiective clar formulate anterior. În primul rând, abilitarea elevilor de la clasele terminale cu oferta și cerințele de pe piața forței de muncă locale. În al doilea rând, familiarizarea elevilor cu documentele specifice de selecție la angajare, de tipul C.V și scrisoare de intenție. Apoi a urmat descoperirea mijloacelor online de promovare personală, de tipul Viadeo și Linkedin. Nu în ultimul rând, întâlnirea de lucru a urmărit și organizarea unei simulări de interviu, pentru ca participanții să se familiarizeze cu ceea ce urmărește un angajator la un potențial angajat. În concordanță cu aceste obiective, activitățile au avut o dimensiune europeană în cadrul parteneriatului, în sensul că au fost teoretice, practice și lingvistice (întocmirea prezentărilor, traducerea lor în limba engleză, redactarea și traducerea documentelor de interviu, comunicarea permanentă în engleză cu restul participanților) și culturale (participanții au vizitat orașul Nantes și localitățile Guerande și La Turbale, ultimele situate în apropierea Ocenului Atlantic ). Activitățile de omogenizare a grupului au creat o atmosferă relaxată pe durata întregii săptămâni, în acest sens fiind de menționat cursurile de canoe, excursiile cu bicicletele și momentele petrecute împreună la Centrul de tineret La Marjorlaine, din localitatea La Turbale, acolo unde grupurile au fost cazate.
Rezultatele întâlnirii de proiect reprezintă materialele create de elevi și încărcate pe site-ul proiectului (www.online-marketingtools.weebly.com), fotografiile, testimonialele elevilor.



Impactul este relevant la nivelul participanților, deoarece parteneriatele Erasmus+ schimbă vieți și modelează caractere. Iată doar câteva impresii ale elevilor participanți la deplasarea din Franta: „Din punctul meu de vedere, acest proiect mi-a oferit foarte multă încredere în forțele proprii și în urma discuțiilor cu antreprenori din Franța mi-am dat seama că atunci când ai un vis, prin muncă orice este posibil.” (Florin Eduard Marcu, XII A). „Proiectul Erasmus+ Online Marketing Tools for VET Students pot spune că e un proiect care m-a schimbat în bine din toate punctele de vedere, mobilitatea din Franta mi-a arătat cât de bine mă pot descurca într-o țară străină, mi-a dezvoltat abilitățile sociale, m-a ajutat să văd cu alți ochi oamenii, mai ales persoanele din alte tari, care au alte obiceiuri și traditii. Am petrecut o săptămână de vis cu colegii mei și cu elevi din Franta, Italia, Bulgaria si Turcia. «Teamwork-ul» reprezintă o unealtă foarte puternică și importantă, care mi-a dezvoltat simțul încrederii. Fiind și sportiv, știam care este rezultatul puterii colective (practicând un sport de echipă, fotbalul), dar am fost plăcut surprins că puterea colectivă este eficientă și în afara sportului.” ( Paul Marian Mihalache, XI B)

Prof. Mihaela Bibire, coordonator de proiect

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri