2 mai 2024
ActualitateJumătate dintre vagoanele de călători ar fi trebuit retrase

Jumătate dintre vagoanele de călători ar fi trebuit retrase

Potrivit statisticilor oficiale, jumătate dintre vagoanele de pasageri aflate în inventar la 31 decembrie 2017 aveau durata normată de amortizare depăşită. Situația în cazul vagoanelor de marfă este și mai gravă, procentul fiind de peste 70 la sută.

În inventarul societăților de cale ferată, există 3.894 vagoane de pasageri, dintre care 3.817 sunt cele pentru cale ferată normală (98%), iar 77, vagoane pentru cale îngustă (2%).

Din acest total, 1.921 de vagoane de pasageri, reprezentând 49,3%, ar fi trebuit scoase din uz, întrucât au trecut de mult de perioada de amortizare. „Păi, nu se știe? Vede toată lumea care este realitatea la CFR. Vagoanele sunt atât de vechi încât nici cei de la companie nu mai pot cere să li se facă revizia tehnică.



Moral sunt epuizate, nu mai au ce să facă cu ele. De altfel, din astea foarte vechi, multe au și fost retrase în iarna trecută. Iar cele care mai circulă sunt mai bune decât de cele foarte rele”, spun sindicaliștii feroviari.

Promisiuni, promisiuni

La capitolul rezervat vagoanelor de marfă se înregistrează date și mai alarmante, 22.793 de unități, respectiv 70,7%, aveau durata normată de amortizare depăşită. Societățile de cale ferată dețin în total 30.808 unităţi de cale normală (95,6%) şi 1.426 vagoane cu destinaţie specială de cale normală (4,4%). În plus, în scriptele CFR sunt în total 1.769 locomotive, dintre care 1.708 sunt pentru activitatea de bază, aproape 60 la sută fiind Diesel.

Problema e că 63,5% din locomotive au durata normată de amortizare depăşită. CFR Călători se confruntă în prezent cu un deficit de 400 de vagoane, parcul activ de material rulant, apt pentru circulație, fiind de 800 de vagoane de călători, inclusiv vagoane de dormit şi cuşetă.

„Până la sfârşitul anului 2018, vor putea fi reparate aproximativ 250 de vagoane, care se află în diferite faze din procesul de reparaţie, în cadrul societăţilor comerciale de profil şi în procesul de achiziţie al serviciului de reparaţii”, spun reprezentanţii CFR Călători.

Curse anulate, trenuri amânate

În aceste condiții dificile, dublate și de lipsa banilor pentru achiziția de vagoane noi, compania de cale ferată a fost nevoită să anuleze unele trenuri în minivacanţe, suplimentându-le pe cele care circulă către destinaţii mai solicitate.

„Au anulat trenuri, au amânat trenuri. De exemplu, trenul care circulă de la Suceava la Mangalia, în loc să circule de la 1 iunie, a început să circule de la 1 iulie. În plus, jumătate dintre cursele de persoane au fost anulate din cauza lipsei de vagoane și locomotive”, mai spun sindicaliștii feroviari. Reamintim că traficul feroviar a crescut mai ales în urma introducerii gratuităţii pentru studenţi, în februarie 2017.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri