18 mai 2024
ActualitateDrepturile de șomaj pot fi cerute prin sistem electronic

Drepturile de șomaj pot fi cerute prin sistem electronic

Persoanele care au nevoie să apeleze la serviciile Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Bacău o pot face recurgând și la poșta electronică. Această modalitate de comunicare va fi utilizată pentru solicitarea indemnizației de șomaj și acordarea măsurilor de stimulare a ocupării forței de muncă.

Concret, persoanele interesate pot solicita prin poșta electronică sau serviciul on-line înregistrarea la AJOFM ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă, acordarea de servicii de mediere pe piața muncii, furnizarea de informații referitoare la viza de șomaj și de formulare europene etc. Ele i se vor adresa agenției locale de forță de muncă sau punctului de lucru al AJOFM, de care aparțin. Menționăm că în județ unități ale AJOFM sunt în Bacău, Onești, Moinești, Buhuși, Comănești, Tîrgu Ocna, Podu Turcului și Răcăciuni.

În ceea ce-i privește pe angajatori, prin poșta electronică ei vor trimite documente sau vor primi informații legate de acordarea de subvenții pentru șomerii încadrați din grupuri țintă defavorizate, respectiv absolvenți, persoane care au peste 45 de ani, părinți unici susținători ai familiilor monoparentale și alte categorii de populație. Agenții economici au posibilitatea să recurgă la această modalitate de comunicare și pentru solicitarea subvențiilor destinate uceniciei la locul de muncă, efectuării stagiului de către absolvenții de studii superioare, șomajului tehnic și a serviciilor de formare profesională și de mediere a locurilor de muncă în Uniunea Europeană sau Spațiul Economic European, precum și pentru acordarea primelor pentru șomeri. Pentru a comunica, solicitantul va descărca de pe pagina de internet a AJOFM formularele necesare pe care le va completa, le va semna olograf (numele scris în întregime de mână) și le va trimite prin poșta electronică sau serviciul on-line la instituția de care aparține, în format JPEG, JPG, PNG, XML, CMS sau PDF.



Ulterior, pentru ridicarea deciziei de aprobare a dreptului, solicitantul se va prezenta la instituția căreia i s-a adresat, într-o zi și la o oră stabilite de comun acord cu aceasta. Atunci i se va verifica identitatea și va preda documentele originale, necesare obținerii dreptului solicitat. Lista documentelor, anexele și formularele pentru înregistrarea ca șomer indemnizat sau fără drept la aceasta se găsesc pe pagina de internet www.anofm.ro. De aici, din bara de sus, va fi selectată secțiunea „ajofm bacau” și apoi din aceasta va fi urmată calea ”comunicare-anunțuri diverse”.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri