29 aprilie 2024
EvenimentCând școala îi apără pe agresori și îi pedepsește pe cei care...

Când școala îi apără pe agresori și îi pedepsește pe cei care încearcă să-i oprească

Recent, într-o grădiniță din România, s-a desfășurat un eveniment șocant care a subliniat o problemă profundă în sistemul educațional al țării: lipsa de susținere și de pedepsire a agresorilor, în timp ce cei care încearcă să protejeze elevii sunt adesea cei sancționați. Situația este exemplificată de cazul unei profesoare care a intervenit ferm pentru a împiedica un copil să îi scoată ochii unui coleg, dar a fost concediată și este acum supusă cercetării penale pentru că a fost considerată că a “traumatizat” agresorul. Această situație evidențiază o problemă profundă în abordarea violenței în școli din România și subliniază nevoia de reformă și de sprijin adecvat pentru cadrele didactice care intervin în astfel de situații.

Incidentul de la Grădinița nr. 111 din Sectorul 6 al Bucureștiului, în care o profesoară de arte vizuale și-a pierdut locul de muncă și se confruntă cu acuzații grave după ce a intervenit pentru a opri un copil de la agresiune asupra colegului său, a generat un val de indignare și a pus în lumină problemele serioase cu care se confruntă sistemul educațional.

Evenimentul a avut loc pe 11 martie 2024, când un copil, cunoscut pentru comportamentul său agresiv, a încercat să-și înfigă un creion în ochiul colegului său. Profesoara de arte vizuale, cu o experiență de trei decenii în domeniu, a intervenit rapid și ferm pentru a-i separa pe cei doi copii și a preveni o tragedie. Cu toate acestea, gestul ei de a brusca agresorul pentru a-l îndepărta de victimă a condus la concedierea ei și la acuzații penale.



Într-o scrisoare adresată părinților, profesoara a explicat detaliat situația, evidențiind lipsa de sprijin din partea autorităților școlare și a părinților în gestionarea comportamentului agresiv al copilului în cauză. Deși victima incidentului a scăpat cu răni minore, iar familia sa a manifestat înțelegere și sprijin pentru profesoară, mama copilului agresor a decis să inițieze acțiuni legale împotriva acesteia, susținând comportamentul violent al fiului său.

Reacția instituțională la acest incident a fost una discutabilă, deoarece, în loc să se concentreze pe protecția și siguranța copiilor, s-a ales să se penalizeze profesorul pentru modul său de intervenție. Această situație ridică întrebări importante cu privire la modul în care se gestionează comportamentele agresive în școli și la felul în care cadrele didactice sunt susținute în astfel de situații.

Profesoara, în scrisoarea sa, și-a exprimat regretul că este nevoită să-și încheie cariera în învățământ din cauza acestui incident, dar a subliniat că gestul său a fost unul de apărare a integrității fizice a copiilor, iar decizia sa a fost determinată de instinctul de protecție maternă. Ea a pledat pentru o înțelegere mai profundă a dificultăților cu care se confruntă cadrele didactice în gestionarea comportamentelor problematice ale elevilor și a cerut sprijin pentru crearea unui mediu sigur și sănătos în școli.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri