La primul semn ai tăcut și ai zis că trece. Când disconfortul a durat 2-3 zile ai luat niște pastile. Când durerea a reapărut mai violentă și aproape că nu ai putut să te ridici din pat, ai luat și mai multe pastile. Ai primit recomandare de kinetoterapie, fizioterapie, recuperare medicală, dar nu ai avut timp de 1-2 ședințe pe săptămână.
Când ai ajuns la spital era deja grav. După intervenții și încă o groază de pastile știi sigur că ai nevoie de o perioadă lungă de recuperare. Pentru că nu “va fi la loc” de la sine.

Știi că ai nevoie de kinetoterapie și fizioterapie dacă ai avut o fractură, dacă te recuperezi după o perioadă de imobilizare în ghips,orteză sau atelă, dacă ai afecțiuni neurologice. Dar nu numai atât!!
Modul în care trăim, stilul de viață, ritmul cotidian pun asemenea presiune pe noi încât organsimul se resimte din ce în ce mai des și din ce în ce mai devreme. Așa că unele dintre cele mai banale simptome pot să reprezinte semnale de alarmă! Dar după cum îți va spune doctorul tău, cele mai multe dintre ele sunt ușor de tratat dacă ești atent la tine și ai grijă de corpul tău. Exact asta face și recuperarea medicală. Umblă cu grijă și atenție la părțile dureroase, la nervi, mușchi și oase.

Enorm de multe dintre simptomele pe care le resimțim zi de zi, de la disconfort până la dureri și amorțeli sunt avertismente ale corpului. Sunt mușchi, articulații, ligamente, nervi care suferă și care transmit mesajul : “Fă ceva!”.
Înainte de a ajunge la scheme complicate de recuperare vorbim de prevenție.
Da, acea teorie pe care o știm cu toții, dar pe care nu o punem în practică aproape niciodată. Prevenția înseamnă evaluare, înseamnă întreținere, înseamnă intervenția încă de la primele semne, nu în faza acută.
Dacă în general nu avem o stare de bine, calitatea vieții este afectată. Iar zilele noastre se desfășoară din ce în ce mai mult în poziții statice, cu presiune sporită asupra unor zone, sau- în extrema cealaltă, cu efort extrem care suprasolicită organismul. Acesta din urmă are nevoie de “revizie și mentenanță” ca să se adapteze. La fel cum are nevoie de ajutor și atenție pentru a-și reveni după un șoc.
De aceea kinetoterapeutul este prietenul tău cel mai bun. Pentru că știe cum să îți repună corpul în formă și să îți redea starea de bine.

Așadar știi că ai nevoie de recuperare medicală când:

= amețești
= te doare ceafa
= miști greu capul
= ai insomnii
= îți amorțesc brațele
= te doare spatele
= te ridici greu din pat
= mergi greu
= ai incontinență urinară
= ai instabilitate în mers
= te dor genunchii
= ți se umflă picioarele
= nu poți urca sau coborî scările
= te dor tălpile sau calcâiele
= nu poți întinde degetele mâinilor
= ai avut aparat gipsat
= ai protuzii sau hernie de disc
= ai pareze
= ai fost operat de hernie de disc
= ai suferit o masectomie
= nu ai o postura corectă
= vrei să previi toate cele de mai sus
= pleci în concediu și vrei să fii în formă
= vrei sa îți menții starea de bine
Te așteptăm!

Alte articole