La Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” (CCD) din Bacău s-a derulat joi, 17 iunie, în cadrul proiectului CRED – CURRICULUM RELEVANT pentru educația din România, un workshop adresat decidenților, directori și membri ai Consiliilor de Administrație din școli, cu scopul de a favoriza schimbarea în educație prin accesul la un currriculum relevant.

Activitatea s-a desfășurat pentru 50 de astfel de cadre didactice aflate în funcții de conducere, alături de alți 20 de experți din interiorul proiectului. Este vorba de experți din cadrul CCD Bacău precum și formatori sau persoane care au legături cu schimbarea din educație. Workshop-ul s-a desfășurat într-un forma blended, pe două fluxuri, cu 25 de prezenți în sală și 25 conectați online, cele două serii făcând rocada după pauza de prânz.

În cadrul întâlnirii au fost mai mulți intervenienți, între care Ida Vlad-inspector şcolar general Inspectoratul Şcolar Județean Bacău care a prezentat relația ISJ cu CCD și prezența în acest proiect; prof. dr. Gabriel Leahu, coordonator local, director Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău a prezentat stadiul implementării proiectului CRED la nivelul județului Bacău și directorul CCD Botoșani, Sorin Luca, reprezentant regional pentru acest proiect.

Lector. univ. dr. Oana Dănilă de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași a susținut mai multe sesiuni pe diferite teme, cum ar fi: Dezvoltarea normativă a sistemului de atașament; Coreglarea ca premisă esențială pentru un creier deschis la învățare; Provocările „ne-educabililor”; Cultura clasei tribale, încheierea sănătoasă a relației învățător- învățăcel. Este vorba de educația bazată pe atașament – pentru a stabili o legătură mai profundă între profesor și elev, pentru a dezvolta abilitățile cadrelor didactice în așa fel încât să pată să transmit mai ușor mesajul educațional.

„În interiorul proiectului, Casele Corpului Didactic au rolul de a forma. Noi suntem cei care perfecționăm cadrele didactice și de aceea desfășurăm cursuri care ajută pe aceștia să depășească diverse problem pe care le au în ceea ce privește metoda de predare, relația cu elevii, accesarea platformelor online și învățarea online. Am înființat chiar și un centru de asistență pentru cadrele didactice care aveau problem pe online și am făcut mai multe tutorial pentru accesarea platformelor, pentru a elabora diverse material… Este un moment important pentru că aceste workshop-uri ajută la evidențierea problemelor cu care se confruntă colegii noștri. Este o activitate bună pentru că afli lucruri, de regulă, care nu sunt spuse pe cale oficială. Sunt semnale care sunt transmise și care ne permit să ne adecvăm activitatea de formare, ministerul să ia măsuri pentru îmbunătățirea activităților.”
Prof. dr. Gabriel Leahu, coordonator local, director Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău


„În această perioadă de desfășoară la nivel național 45 de workshop-uri, în fiecare județ, pentru anul școlar 2020-2021. La nivelul regiunii Nord-Est, activitatea din Bacău este ultima. Pentru anul școlar 2021-2022 vor mai fi încă 45 de evenimente din acestea, care vor avea loc cel mai probabil prin octombrie.”
Prof. Sorin Luca, director Casa Corpului Didactic Botoșani, reprezentant regional pentru acest proiect.



PUBLICITATE