19 mai 2024
ActualitateAmendă record primită de o firmă de leasing financiar

Amendă record primită de o firmă de leasing financiar

A venit și rândul marilor firme să dea socoteală în fața legii pentru atitudinea incorectă față de consumatori. De data asta este vorba despre o renumită firmă de creditare (IFN), la serviciile căreia a apelat o clientă care dorea să-și cumpere, în leasing, o mașină nouă.

[lock_content]

Abuzuri peste abuzuri



La scurt timp, bucuria femeii avea să fie umbrită de numeroasele abuzuri comise de firma creditoare. Mai exact, IFN-ul a decis să aplice ilegal o serie de comisioane și dobânzi, inclusiv penalități, toate acestea ducând la imposibilitatea rambursării în condiții normale a împrumutului. Tupeul creditorului a ajuns atât de departe încât acesta și-a permis să omită din contract detalii absolut obligatorii, cum ar fi tipul de credit, tipul ratei dobânzii, dobânda anuală efectivă și modul de calcul al acesteia. Mai mult, IFN-ul a condiționat ilegal plata anticipată a creditului de existența a cel puțin două rate achitate. Plus un comision de 3 la sută din valoarea capitalului achitat în avans.

Instanța a decis: firma de leasing e bună de plată

Toate aceste abuzuri au determinat-o pe clientă să apeleze la sprijinul Protecției Consumatorilor. Analizând plângerea, instituția de control a decis să sancționeze firma de leasing cu nu mai puțin de 8 amenzi, totalizând 130.000 de lei. „Au fost foarte multe practici ilegale care au determinat aplicarea acestor sancțiuni. De exemplu, pe lângă faptul că în contract nu era precizată modalitatea aleasă de consumator pentru rambursarea creditului – rate egale sau rate descrescătoare, firma de leasing a decis de la sine putere să aplice penalități de 15 la sută. Și asta în condițiile în care legiuitorul a menționat că rata dobânzii penalizatoare nu poate fi mai mare de trei puncte procentuale care se adaugă la rata dobânzii curente și se aplică la principalul restant”, au arătat reprezentanții Protecției Consumatorilor Bacău. Firma de credit nu doar că nu a ținut cont de măsurile luate împotriva sa de Protecția Consumatorilor, continuând să aibă același comportament abuziv față de clientă, ci a și contestat în instanță amenzile primite. Numai că, luna trecută, după un proces care a durat aproape un an, instanța de judecată s-a pronunțat definitiv în favoarea menținerii amenzilor aplicate de Protecția Consumatorilor. Pe cale de consecință, creditorul este…bun de plată.

În loc de concluzii

De aproape zece ani, Protecția Consumatorilor are în atribuții și rezolvarea abuzurilor din cadrul contractelor de credit. Pentru aceasta, la nivelul fiecărui comisariat județean au fost specializați angajați care să se ocupe exclusiv de aceste cazuri. Prin urmare, băcăuanii pot sesiza orice abuz pe care o bancă comercială sau o firmă de creditare îl comite într-un contract de împrumut. De altfel, în ultimii ani, destul de mulți consumatori din județ s-au plâns de clauzele/comisioanele abuzive din contracte, poprirea unor sume peste limita legală ori de executarea unor sume după încetarea popririi etc.

[/lock_content]

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri