Tribunalul Bacău sesizează ÎCCJ în legătură cu marja de eroare a aparatelor radar

5
foto Facebook IGPR

Neclarităţile legate de marja de eroare a aparatelor radar şi diferitele interpretări ale actelor normative au determinat Tribunalul Bacău să facă sesizare la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) în vederea pronunţării unei hotărâri.

Sesizarea a fost cerută în cadrul unui dosar, aflat în faza de apel, de anulare a procesului verbal de contravenţie, fiind aduse în discuţie mai multe hotărâri contradictorii pronunţate în cauze identice. Bărbatul sancţionat pentru depăşirea vitezei a reclamat la instanţa de fond că aparatul radar are o marjă de eroare de +/- 2 km/h, situaţie în care viteza scade sub limita de 100 km/h, motiv ce ar duce la anularea procesului verbal.

Judecătoria Bacău, însă, nu a ţinut cont de aceste argumente şi a respins plângerea. Practic, interpretările în ceea ce priveşte marja de eroare a aparatelor radar sunt diferite. Unele instanţe au considerat că eroarea tolerată a aparatelor radar prezintă relevanţă doar pentru verificarea metrologică, iar după această verificare, eroarea nu se mai ia în calcul la fiecare viteză înregistrată.

Prin urmare, viteza măsurată de aparatul radar este viteza legală stabilită, fără a se aplica marja de eroare.

Alţi magistraţi au apreciat că eroarea maximă tolerată prevăzută de norma de metrologie legală se aplică de agentul constatator la momentul constatării contravenţiei şi încheierii procesului verbal, iar în caz de neconformare, de instanţa investită cu soluţionarea plângerii contravenţionale. Astfel, prin sesizare, s-a cerut ICCJ să stabilească momentul la care se aplică marja de eroare reglementată de dispoziţiile din Norma de Metrologie Legală.

Sesizarea ICCJ vine şi în contextul în care inclusiv la nivelul Tribunalului Bacău au existat opinii divergente şi hotărâri diferite în astfel de cauze. Instanţa a hotărât suspendarea procesului până la soluţionarea sesizării, termenul estimat fiind de circa două luni.


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

5 COMENTARII

  1. Eroarea unui aparat este specificata de producator, orice aparat de masura are o toleranta, pana si cel din bordul masinii. Fratica ala ar trebui ar mearga legal, nu sa circule cu 100km/h si dupa aia sa conteste daca era cu 2 km peste sau sub 100km/h, 2km/h cand mergi cu 100 sunt neglijabili la viteza respectiva. Totusi o practica unitara in sistemul judiciar este de dorit, la noi fiecare cum vrea sa interpreteze.

    • Ce spui prietene? Cu un km in plus te incadrezi la alta valoare a contraventiei si a punctelor de penalizare. Km masinii are o eroare si mai mare! Tu crezi ca mergi cu 65 dar de fapt mergi cu 59 si nu poti fi amendat. Militienii nu iti arata inregistrarea si te trimit sa contesti la judecatorie! Cine are timp?! Cred ca esti unul din cei care nu ii atentioneaza pe cei din trafic ca ii pandesc militienii sa le ia banii!
      Niste analfabeti carora li se dau dispozitii sa faca bani cu orice pret!

LĂSAȚI UN MESAJ