Tara te vrea prost!

12


Spuneam, ieri, ca articolele de genul celui cu profesorul care ar fi cerut unui elev sa se târasca in genunchi pentru a-i mari nota nu sunt intâmplatoare. Sunt folosite, la fel ca si articolele care culpabilizau SMURD sau medicii in cazul Colectiv pentru a pregati psihologic populatia in vederea adoptarii unor masuri de asa-zisa „reforma”, in realitate o privatizare in folosul câtorva initiati, iar, in cazul Educatiei, transformarea ei dintr-un sistem care sa explice Lumea intr-unul care sa pregateasca elevul sa accepte sclavia.

Sa luam, bunaoara, foarte putin discutata comisie prezidentiala de reforma a educatiei. In ciuda a doua-trei nume importante – gen Solomon Marcus sau Alexandru Mironov – comisia este formata din personaje ciudate – manageri de scoli private, fosti politicieni si ONG-isti cu experienta minuscula in materie de educatie.

Istoricul Mircea Platon a tras un semnal de alarma intr-un articol publicat recent pe Internet si in care arata cum o parte din membrii comisiei au respins propunerile Institutului de Stiinte ale Educatiei si au formulat propriile propuneri. Intre acestea se numara contopirea, la gimnaziu, a Matematicii cu Informatica, transformarea Fizicii, Chimiei si Biologiei in alte materii – stiintele vietii si stiintele mediului si transformarea Istoriei in Educatie pentru societate. Cel putin, acest ultim caz al Istoriei, este ct se poate de scandalos: se propune ca elevii sa nu mai invete istoria lumii, ci o materie la care sa se studieze alandala despre Democratie, Uniunea Europeana, Drept, Relatii de cuplu, Razboaiele in evolutia umanitatii, Integrarea pe piata muncii etc.

La limba si literatura româna elevii ar urma sa studieze mai putina literatura si teorie literara pe motiv ca „lectura este o optiune personala” si sa se aplece mult mai mult pe redactarea de CV-uri, scrisori de intentie sau memorii de activitate.

Nu mai continui pentru ca propunerile membrilor comisiei prezidentiale de reforma a invatamântului sunt suficient de scandaloase. Si asta pentru ca elevul nu va mai primi o educatie care sa-i permita sa-si explice fenomenele – de la cele naturale pâna la cele sociale, ci se va transforma intr-un robot bine programat sa primeasca si sa execute ordine pe piata muncii.

Mircea Platon aduce in discutie modelul educational american; cam asta doreste comisia prezidentiala formata din ONG-isti sa faca si in România. Iar acest model este o capcana deoarece creeaza o societate de oameni fara gândire critica, fara idei proprii, fara imaginatie, dar supusa elitelor politice si economice.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

12 COMENTARII

  1. De 25 se face reforma in invatamantul romanesc.O reforma facuta dupa interese particulare s-au de grup care a degradat de la an la an calitatea invatamantului. Au inebunit profesorii si copii niste idioti din minister. Eu zic ca nu numai tara te vrea prost ci Europa ne vrea prosti. Aceasta nu si-a dorit ca Romania sa devina puternica si sa-i strice jocurile si interesele. Industria noastra nu trebuia sa devina concurenta si Romania trebuia sa devina doar o piata de consum. Invatamantul romanesc nu trebuia sa creeze oameni pregatiti care sa ridice si sa dezvolte o tara si indirect economia ei. Au avut nevoie din Romania doar de niste sclavi moderni care sa munceasca in muncile de jos ale Europei adica sa spele babele lor, sa le culeaga castravetii si sa le hamaleasca in constructii etc.

  2. ,,Niciodata nu-i prea tarziu pentru oricat de multe inceputuri !” …Sa fie atunci inceput bun : si daca cumva tara ,lumea ma vrea prost ,am sa ma schimb eu ,care nu vreau nici o tara proasta ,nici o lume proasta care sa ma /ne prosteasca la infinit …

    Avem nevoie de fiecare dintre noi,sa punem in comun ceea ce avem dumnezeiesc in dotare,cu raspundere si curaj : si da ,avem nevoie sa invatam ca nu suntem singuri in univers,drept pt care s-ar impune o ora de astronomie macar pt notiunile elementare,avem nevoie sa ne cunoastem originile adevarate ,motiv pt care sa recunoastem rolul orei de istorie,avem nevoie ca de aer de Eminescu,Eliade,Blaga,Tutea ,Paler etc.,de cronicarii,istoricii,jurnalistii,analistii ,parintii nostri spirituali , de cercetatorii nostri in toate domeniile ,de disciplinile deschizatoare de drumuri in universul cunoasterii,in continuare avem nevoie de un conducator drept,de un primar destoinic,de un cetatean onest…o lume mai buna in care cred cu toata fiinta !

  3. Educatie plus cultura egal identitate.Fara acestea nu existam decat ca o masa de manevra,pentru cineva de undeva,si ne vom rataci prin toata lumea .Deci comisia aceasta doar cu doi profesionisti,au o misiune foarte sensibila.

  4. ‎Bacain Nicusor‎ în Dascali.ro
    ·
    Reforma permanentă

    -Situația este complexă, tovarăși, știți care-i situația, asta-i situația. Care-i situația, domnule prim ministru?
    -Șefu, după cum bine ai spus, situația este complexă, chiar complicată aș putea să spun. Populația este nemulțumită.
    -Ăștia-s nemulțumiți de când îi știu, dracu o să-i mai mulțumească pe ăștia – zice Președintele, cu năduf în glas.
    -Șefu, pe cuvântul meu de tehnocrat, nu mai știu ce să fac.
    -O nouă grilă de salarizare.
    -A făcut Boc, a făcut Ponta, o să ne mai creadă și de data asta, șefu?
    -De 70 de ani îi mințim întruna și ne cred, dar trebuie s-o faceți ca la carte, cu tupeu.
    -Ca la care carte, șefu? – întrebă ministrul de interne.
    -La singura pe care ați citit-o, la Manifest.
    -Am citit și regulamentele, dar nu le-am terminat.
    -Șefu, ce facem cu profesorii? întrebă ministrul educației.
    -Păi, nu v-am spus, reformă!
    -Am făcut în fiecare an.
    -Ce aveam noi permanent în comunism?
    -Revoluția, șefu.
    -Și în capitalism?
    – …
    -Tot eu trebuie să vă spun. Reforma.
    -Șefu, ești un geniu! – exclamă ministrul educației.
    -Ce-am făcut noi după accidentul de la Costeliv?
    -Am schimbat guvernul – răspunde primul ministru.
    -De ce avem noi nevoie pentru a face reformă permanentă în educație? – întrebă Președintele, privind asistența evaluator.
    -De scandal, șefu! – rostiră într-un glas tehnocrații.
    -Ai pregătit scandalul? – întrebă președintele, uitându-se la ministrul educației.
    -Este un scandal monstru la Colegiul Decebal Vuia, vuiește presa, răcnesc părinții și elevii. Toată lumea strigă: vrem reformă!
    -Bravo! – aprobă Președintele mulțumit.
    -Profesorii nici nu mai au curajul să ridice ochii din pământ de frică să nu-i umilească pe elevi cu privirea – completă ministrul educației.
    -Bravo! – zice Președintele mulțumit – de așa miniștri avem nevoie
    Sursa :https://mihaiignea.wordpress.com/…/02/09/reforma-permanenta/

  5. …Guvernul meu „…asa a spus presedintele tarii …binecuvantat fie orice conducator care vrea binele unui neam …da’ …,,Poporul meu „, ,,Adevarul meu „, ,,Viata mea ” …cand ?! …atunci cand o sa vrem : NOI !!!

LĂSAȚI UN MESAJ