Si datori, si fara investitii la Aeroport: CJ obligat sa plateasca Blue Aero 1,5 milioane de lei

3

Dupa rezilierea contractului de concesiune a Aeroportului „G. Enescu” Bacau, incheiat de Consiliul Judetean (CJ) cu Blue Air, care se angaja sa-l modernizeze, Blue Aero SRL, infiintata special ca sa administreze aeroportul, a dat in judecata CJ Bacau.

Firma a cerut restituirea sumei de 1.443.070 lei (14,4 miliarde de lei vechi). Acesti bani au fost incasati de autoritatile judetului drept taxa pentru eliberarea autorizatiei de construire nr. 12 din 14 martie 2011.

Blue Aero a aratat ca taxa pentru eliberarea autorizatiei de construire nu se datoreaza pentru construirea unui lacas de cult, pentru certificatele de urbanism sau autorizatii pentru modernizarea sau dezvoltarea infrastructurii care apartine domeniului public al statului, pentru certificate de urbanism sau autorizatii pentru lucrarile de interes public judetean sau local, daca beneficiarul constructiei este o institutie publica si in cazul autorizatiilor pentru autostrazi si cai ferate atribuite prin concesionare.

Instanta a admis actiunea fara a preciza in temeiul carei prevederi se sustine solutia.

CJ Bacau s-a aparat, a facut recurs, dar a pierdut la Inalta Curte de Casatie si Justitie.

Alesii au aprobat, joi, virarea de credite de la un capitol la altul al bugetului, pentru a putea achita suma catre Blue Aero.

„Pentru mine nu e clar”, a afirmat Vasile Cautis, adaugând ca Blue Aero e datoare moral fata de CJ Bacau, neindeplinindu-si obligatia de a moderniza Aeroportul.

L-a calmat Dragos Benea, presedintele CJ Bacau, aratând ca hotarârile instantei trebuie aplicate, nu discutate sau nuantate, apoi a precizat: „Inainte de a incasa taxa de autorizare, noi am solicitat si punctul de vedere al Camerei de Conturi Bacau.”

Dupa trei intâlniri, Camera a recomandat perceperea acestei taxe.


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

3 COMENTARII

  1. Cine mai conduce aeroportul din Bacau? Ce se mai aude cu bani lu’ Nelu Iordache “investiti” in aeroportul din Bacau? Care e strategia de dezvoltare a aeroportului din Bacau? De ce tac autoritatile in acest caz? Observam ca majoritatea celorlalte aeroporturi din tara se misca, incearca ceva! Dar la noi…? Si chiar avem o pozitie buna! Cu loc de extins pista, cu acces la calea ferata, cu acces la E85, cu Aerostar si liceul de profil alaturi, cu o economie care produce cat de cat! Cine va raspunde pentru distrugerea “tacita” a aeroportului bacauan? Insa, intrebarea dureroasa vine abia acum: cine i-a ales pe toti consilierii astia, pe presedintii si primarii nostri? Vreti nume?! Sa le scriem asa cum merita, fara majuscule: hrebe, stavarache, benea, vreme, berca etc. etc. – See more at: http://www.desteptarea.ro/iasul-bate-bacaul-la-traficul-aeroportuar/#sthash.ly7Sztzj.dpuf

LĂSAȚI UN MESAJ