Razboi total intre primarie si firmele care sparg trotuare si strazi

10


Este comun, din pacate, ca strazile si trotuarele din municipiu sa fie scenele unor sapaturi periodic. In toate cartierele, aproape fara exceptii, firme de tot felul obtin autorizatii de spargere a trotuarelor, strazilor, sapa, lucreaza, dupa care, in urma lor ramâne dezastru. Nu asaza dalele asa cum le-au gasit, lasa gropi in loc de asfalt sau beton si in general, spre disperarea pietonilor si a soferilor isi pun amprenta negativ asupra locului in care au fost.

De aceasta situatie a devenit constient si mai nou, direct raspunzator, viceprimarul Constantin Scripat. Acesta a observat, din teancul de autorizatii de spargere pentru lucrari pe domeniul public si privat al municipiului, executate la retelele tehnico edilitare, ca o sumedenie de firme, mai mari sau mai mici, urmeaza sa intervina la carosabil, fara a avea garantia ca dupa ce termina treaba vor readuce spatiul la forma initiala, o obligatie legala.

„Toata lumea trebuie sa inteleaga foarte clar ca asa ceva nu mai accept. Nu vom mai elibera autorizatii valabile pentru luni de zile. Ne vom rezuma la câteva zile sau chiar ore, daca se poate, mai ales ca acum sunt tehnici moderne de interventie. Lucrarile trebuie semnalizate corespunzator si terenul readus la starea initiala”, avertizeaza viceprimarul Constantin Scripat.

Modele de rea practica

Iar exemple de abateri de la toate normele, de la cele de mediu, pâna la nerespectarea celor asumate prin autorizatie sunt nenumarate. „Va dau un exemplu, doar pentru inceput. Pe strada I.Gh.Destelnica, in fata Observatorului Astronomic, o firma din Hemeius, agreata de E.ON Gaz, a inlocuit o conducta si a facut bransamente la gaze.

A avut de lucru, dupa autorizatia de executie, intre 14 si 28 iunie. Ce ma deranjeaza este ca dupa ce a terminat de lucrat a turnat un asfalt de proasta calitate si poate nu era nici asta, dar la final, pe o bucata de drum, n-a mai avut asfalt si a pus pietris. Eu asa ceva nu accept. Am trimis Politia Locala in zona sa vada despre ce este vorba”, a declarat viceprimarul Scripat. Potrivit Serviciului de Drumuri, „desi termenul de executie a acestei lucrari pe tronson a fost pâna la 28.06, nici pâna la data prezentei nu am fost convocati la receptie.”

Administratorul firmei care lucreaza in zona sustine ca „acolo am lasat neasfaltat pentru ca inca nu am facut bransamentul intre reteaua veche si cea noua. E.ON trebuie sa opreasca gazul pe strada ca sa pot face asta. Am platit pentru prelungirea autorizatiei si când finalizez lucrarea, voi turna si asfalt”, a declarat Anton Dobos, administrator al societatii Antonio Moviter.

Deseuri abandonate la intâmplare

Daca prevederile legale nu sunt respectate, cele de bun simt elementar nici atât.
Viceprimarul a descoperit el insusi cum se arunca la intâmplare gunoaie rezultate in urma lucrarilor de reabilitare executate la blocuri. S-a intâmplat in zona de sub podul de la Margineni, acolo unde, o firma care se ocupa de decopertarea acoperisului blocului 23 de pe strada Bradului a gasit de cuviinta sa care cu tractorul bucatile de tigla scoase, direct pe spatiul verde de sub pod. Dupa verificarile politistilor locali, societatea respectiva a primit o amenda de 2000 de lei, cu masura complementara de a ridica resturile de tigla si de a le transporta intr-un loc special amenajat. De amenda n-a scapat nici soferul tractorului.

Acesta a primit o sanctiune de 400 de lei pentru ca in urma lui au ramas bucati de tigla pe carosabil. „Eu totusi, cu aceste masuri, nu sunt multumit. Voi cere ca firma respectiva sa igienizeze intreaga zona. Nu se poate asa ceva, sa arunci la intâmplare mizeria dupa niste lucrari”, mai spune viceprimarul Constantin Scripat.

Societatile primariei, cele mai indisciplinate

Probleme sunt nu doar cu privatii care fac lucrari pe spatiul public, ci si cu societatile furnizoare de utilitati ale primariei. Doua exemple sunt Thermoenergy si CRAB. Numai Thermoenergy are de facut reparatii urgente in aproximativ 80 de puncte unde a lucrat in municipiu: la Scoala „Ion Creanga”, pe strazi precum Tipografilor, Ecaterina Varga, Aleea Ghioceilor, Razboieni, Prieteniei sau Nufarului. Iar acestea sunt doar lucrarile cele mai urgente, alte câteva sute de locuri având nevoie de asfalt sau beton.

Nici cei de la CRAB nu scapa din atentia viceprimarului. „Am cerut clar ca acum sa se faca decolmatarea caminelor de canalizare, ca sa nu avem surprize in toamna. Am cerut un grafic de lucrari, la fel cum am cerut ca acolo unde se intervine sa se si repare”, a mai spus Scripat.

Daca cei in cauza nu vor raspunde la somatiile publice, primaria va fi nevoita sa treaca la amenzi. Potrivit unui raport al Politiei Locale Bacau, in primele sase luni ale acestui an, au fost emise 41 de somatii: 28 catre Thermoenergy si 13 catre CRAB. „Intrucât abaterile au fost solutionate in termenul stabilit, operatorii nu au fost sanctionati contraventional”, se arata intr-un comunicat al Politiei Locale Bacau.

 Razboi total intre primarie si firmele care sparg trotuare si strazi

„Inteleg necesitatea unor astfel de lucrari, nu vor fi blocate. Dar, primul pas va fi sa analizez câte lucrari are o firma care vine la autorizare si cum s-a comportat pe alte situatii. Nu mai vreau sa ne batem joc de acest oras”.
viceprimarul Constantin Scripat



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

10 COMENTARII

  1. Corect. Respectarea caietelor de sarcini este esentiala si dupa interventiile la retelele subterane. Oricum, un petec ramine tot petec! Ar fi de dorit sa se planifice investitiile „de jos in sus”, adica sa aiba o succesiune gospodareasca, iar dupa terminare sa nu se mai umble decit pentru remedierea avariilor. O sa se spuna ca nu-i posibil, ca detinatorii de retele au planuri de investitii separate ca si ei sunt diferiti, ca retelele au durate de viata diferite si vechimi in serviciu diverse. In parte este de inteles.Ce nu este de inteles este cum trei detinatori de retele au intervenit in cel mult trei luni consecutive, ca sa-si rezolve fiecare problemele sub un trotuar aflat in reabilitare (Stefan cel Mare). Fiecare sapa, monta, acoperea (de compactat – mai rarut si mai de ochii lumii)- turna beton sau monta dale-dupa caz. S-au platit trei refaceri si un „nou”. Ce a iesit puteti vedea : o planeitate a pietonalului ca o mare cu valuri la Mamaia! Lasa ca nu-i asa monoton. Altfel te-ai plictisi. Bun,asta-i cu cirpacii! Da ce te faci cu lucrarile noi, sub care nu s-a umblat, dar care n-au nici o legatura cu vreo norma de calitate. Vedeti in tot orasul lucrari facute doar ca sa fie facute. Vedeti totuare pe Banca Nationala, pe Neagoe Voda colt cu Logofat Tautu, pe Stadionului intre Alecu Russo si Milcov, Cuza Voda, Marasesti, etc. Dar ce ziceti de granitul de pe Centru ? Vedeti dupa o ploaie strazile proaspat asfaltate. Suprafata baltilor este mai mare decit a asfaltului la zi. Bani cheltuiti fara rost, proveniti din impozitele unei comunitati saracite si imputinate. Domnule viceprimar, tot timpul, in urma unor atentionari, serviciul de resort al primariei a raspuns ca lucrarile nu sunt receptionate si ca, dupa ce Comisia de receptie va stabili lucrarile executate prost, ele vor fi remediate imediat si ca mai urmeaza si o perioada de garantie in care se vor remedia defectele care, eventual, vor mai apare. Este o forma de prosteala care vrea sa acopere pina la uitare, sau pina la resemnare, o evidenta. Stiti foarte bine ca dupa ce intervine un constructor dupa un altul in acelasi loc, este greu sa stabilesti exact vinovatul pentru lucrul prost facut. Inventariati defectele, vedeti din ce proiecte fac parte si, daca mai sunt in garantie (probabil foarte putine), cereti refacerea. In orice caz, schimbati-le locul de munca managerilor de proiecte si lucratorilor din serviciile specializate. Poate gasiti oameni noi, fara obligatii sau afinitati cu patronii firmelor abonate la lucrarile publice, dar aveti grija ca si dumneavoastra aveti o experienta neclara in domeniu! S-or fi bucurat multi ca ati revenit!

  2. Sa veniti sa vedeti cum arata Strada Constantin Musat dupa ce s-au terminat lucrarile de introducere a unei conducte.
    Cand va avea loc aducerea ei la starea initiala sau poate asfaltarea cap-coada?
    Pe aceeasi strada este si sediul Administratiei de Drumuri, curtea interioara este proaspat asfaltata ca in palma.
    Cine a platit acesta asfaltare?

  3. Sa vina dl Scripat si pe Aleea Parcului sa vadă găuri uitate care sunt Focare de infectie… Au devenit tomberoane… Spre str Gării, la garaje… Trimiteti-va echipa in control… Oare citește cineva aceste comentării?

  4. Corect.
    Acei domni politisti locali nu au in vedere si terasele care au impanzit trotuarele? Nu cred ca isi achita taxele pentru suprafetele ocupate si nici ca cineva a fost atat de neinspirat (si dezinteresat) sa ii lase sa ocupe tot trotuarul.
    Sunt exemple si pe Mihai Viteazu si pe Unirii (Maya) si pe Razboieni unde ca sa poti trece pe trotuar trebuie sa faci slalom printre copacii si scaune si sa mergi aplecat sa nu iei umbrelele in cap.Daca mai ai si un copil in carut trebuie sa iesi pe carosabil.

  5. Speram sa vedem Bacaul curat si fara gauri.
    Intradevar e greu ca sa repari ce au stricat altii dar sreram ca domnul Scripat sa puna piciorul in prag la firmele astea care tot trag mata de coada si lungesc lucrarile.
    Foarte mult suferim noi soferii ca nu avem cum ne deplasa in siguranta ,nu avem unde sa parcam din cauza mormanelor de deseuri si implicit riscam amenzi grase daca oprim masina unde e interzis ,o oprim de nevoie nu de placere.
    Propun sa se faca o selectie pentru fiemele serioase si care scot lucrarea la termen,ceilalti gainari sa stea pe margine sa nu incurce lumea.

  6. din pacate, desi poate este stapanit de bune intentii, scripat erste foarte limitat in gandire si exprimare. Nu face cinste demnitatii de viceprimar.

LĂSAȚI UN MESAJ