26 aprilie 2024
EconomiePeste 53 de milioane de lei, incasate din importuri de vamesii bacauani

Peste 53 de milioane de lei, incasate din importuri de vamesii bacauani

Dupa marea reorganizare a Fiscului, din 2011, urmata de cea din 2013, la vama din Bacau, au mai ramas doar 9 vamesi (din peste 30, câti erau in anii ’90). Tot de atunci, vama a devenit doar un simplu birou vamal de interior, subordonat Directiei Regionale Vamale Iasi. Tot de Iasi tine si biroul vamal de frontiera de la aeroportul din Bacau. In acelasi timp, vamesilor le-au fost luate unele atributii pe linie fiscala (verificarea fabricatiei, detinerii si transportului produselor accizabile – carburanti, alcool etc, inclusiv efectuarea inspectiei fiscale).

In prezent, acestia indeplinesc sarcinile principale de vamuire a marfurilor care vin si pleaca spre state din afara Uniunii Europene si de autorizare si supraveghere a productiei, inclusiv deplasarea in regim suspensiv a produselor accizate. „Având in vedere integrarea României in structurile Comunitatii Europene, din 2007, numarul operatiunilor vamale de import-export a scazut, principalii parteneri economici ai societatilor comerciale din judetul Bacau fiind agenti economici din cadrul UE. Astfel, operatiunile de import-export se deruleaza cu state extracomunitare precum China, Republica Moldova, Serbia, Croatia, Rusia, Ucraina, Turcia, SUA etc”, a precizat Vasile Soiman, seful vamii din Bacau.

Astfel, in prima parte a anului, au fost inregistrate peste 6.500 de declaratii vamale, din care aproape 3.400 au fost export (51 la suta), diferenta de 3.100 reprezentând importuri. Si, cum operatiunile de import din tarile extracomunitare genereaza drepturi vamale (taxe vamale, taxe antidumpung si alte taxe echivalente), precum si alte impozite si taxe (TVA, accize etc), Biroul Vamal de Interior Bacau a incasat, in perioada analizata, peste 53 de milioane de lei (peste 12 milioane de euro, la cursul actual) din activitatea vamala.



Au fost vamuite aproape 2.600 mijloace de transport, dintre care majoritatea covârsitoare au fost auto – 1.379 si containere – 1.198, diferenta foarte mica reprezentând-o vagoanele – 8. „Transportul in vagoane CFR este mai putin reprezentat, datorita naturii marfurilor care fac obiectul operatiunilor de import-export, precum si a rutelor de transport folosite”, a explicat Vasile Soiman, seful Biroului Vamal de Interior Bacau.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri