Nu politia ne fereste de accidente

2


Aceiasi oameni care, cu câteva zile inainte, fotografiau masinile de politie aflate in trafic si le postau pe retelele sociale, ca sa avertizeze soferii sa se fereasca, au inceput sa se agite si sa se intrebe „unde era politia?” dupa ce doua persoane au fost ucise in accidente stupide pe strazile Bacaului.

Respectând legile propagarii in retea, contestatarii au luat-o metodic: de vina pentru producerea accidentelor sunt politia rutiera, pentru ca nu a fost in zona, medicii de la spital pentru ca nu au reusit sa salveze viata persoanelor accidentate, primarul orasului pentru ca nu pune ziduri de fier intre sosea si trotuar, ca sa protejeze pietonii.

Retinem, desigur, ca aceste acuzatii rostogolite pe retelele sociale vin din partea unor persoane care nu mai pridideau cu criticile la adresa politistilor rutieri care nu-i lasau sa zburde in voie pe sosele si care ii controlau daca au asigurare si ITP la masini.

Ipocrizia societatii contemporane face ca vocile acestor persoane sa fie luate in seama de utilizatorii retelelor si, in anumite cazuri – cum a fost cel de la Colectiv – revolta virtuala sa devina cât se poate de reala. In ciuda faptului ca se bazeaza pe erori logice.

E greu de inteles pentru unii ca nu se poate pune câte un politist in fiecare masina ca sa supravegheze daca soferul respecta sau nu regulile de circulatie. Mai ales ca exista un curent alimentat continuu de fronda impotriva politistilor rutieri.

Soferi, in general tineri, fara experienta, contesta autoritatea politistilor considerând ca ei – tinerii soferi – nu au de ce sa se supuna rigorilor Codului Rutier din diferite motive: se grabesc, au masini scumpe sau pur si simplu nu e corect ca radarul sa fie ascuns. Mai ales asa-zisa „pânda” este contestata pentru ca „in alte tari nu s-ar face asa” desi in toata lumea radarele ascunse au scopul de a tempera elanul vitezomanilor.

Revenind la discutie, nu Politia Rutiera are cel mai important rol in prevenirea accidentelor. Poate sa realizeze câte controale ar putea, pânde, si asa mai departe; nu va putea niciodata sa verifice toti soferii in acelasi timp! Prevenirea accidentelor poate fi facuta cu succes doar de soferi. Care ar trebui sa nu se mai minta ca pot conduce chiar daca au baut un paharel, care trebuie sa respecte indicatoarele rutiere, marcajele, semafoarele, limitele de viteza si asa mai departe. Altfel, degeaba dam vina pe altii pentru greselile noastre…



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

2 COMENTARII

  1. Amenzile date pentru nerespectarea codului rutier ar trebui să fie PENALE și nu ca acum CONTRAVENȚIONALE. Adică, neplătite în timp de 3 luni să te ducă direct la penitenciar…cunosc câteva persoane care depășesc cu mult suta de milioane (vechi) de lei de amenzi neplătite, pe ideea că: ce să-mi ia? sau „oricum n-am bani să-mi iau vreodată vreo proprietate” care să poată fi executată silit.

  2. In ceea ce priveste retelele de socializare , sa fim seriosi ! Acolo poti gasi toate idioteniile lumii. O spun cei care le studiaza sau care au un cont pe-acolo. Slava Domnului ca nu am un astfel de cont ; cred ca m-ar imbolnavi de nervi…

LĂSAȚI UN MESAJ