26 aprilie 2024
ContrasensExtrema dreapta si kebabul

Extrema dreapta si kebabul

Unul din cele mai populare feluri de mâncare de tip fast-food din Franta – kebabul – este atacat de politicienii de extrema dreapta din Frontul National, care-l considera o amenintare la adresa identitatii culturale a tarii.

Dupa hamburgher si pizza, kebabul se afla pe locul trei in preferintele francezilor ca fast-food, cu 300 de milioane de portii vândute anual in 10.000 de restaurante. Este o mâncare ieftina, usor de preparat si nu necesita investitii mari in infrastructura; asa se explica succesul acestui fel de mâncare care a atras ura politicienilor de extrema dreapta.

Mai multi candidati ai Frontului National la alegeri si-au construit campania pe atacuri impotriva kebabului, spunând ca nu vor ca acest fel de mâncare sa fie vândut in zonele istorice ale oraselor. Ei afirma ca existenta prea multor chioscuri cu kebab este o amenintare la adresa imaginii istorice si a identitatii oraselor.

Situatia aceasta este, insa, numai in Franta, scrie New York Times, care citeaza un oficial din Ministerul de Externe care spune ca e vorba de o manipulare a gastronomiei in interese politice. „Este vorba de rasism, pur si simplu” – spune Philippe Faure, care se ocupa de promovarea turismului si bucatariei frantuzesti.

Spre deosebire de Franta, in Germania, tara cu o mare minoritate turca, kebabul s-a integrat in bucataria nationala, in Berlin fiind mai multe standuri cu kebab decât in Istanbul. In Anglia, exista „British Kebab Awards”, din juriul caruia fac parte membri ai Parlamentului si care ofera premii inclusiv pentru „cel mai bun restaurant care ofera kebab la pachet” sau „cel mai bun restaurant de kebab nou infiintat”.

In ciuda atacurilor la adresa kebabului, Marine Le Pen, liderul Frontului National, nu s-a implicat, inca, in aceasta campanie. Poate pentru ca o fi aflat ca si cafeaua, atât de draga francezilor, provine tot din Orient…

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri