Un elicopter Puma Socat IAR 330 s-a prăbuşit în judeţul Sibiu în jurul orei 10.30, undeva între Stejeriş şi Mălâncrav, la limita dintre judeţele Sibiu şi Mureş.

Potrivit ministrului Apărării Mircea Duşa, opt persoane sunt decedate şi alte două – rănite grav.

„În momentul de față pot să precizez că erau opt militari în elicopter, am dispus o anchetă, am alertat și SMURD-ul și elicopterul nostru se deplasează spre zonă și, în același timp, am dispus și o anchetă tehnică și am sesizat Parchetul Militar”, a declarat Dușa, la B1 tv.

El a spus că a trimis o echipă tehnică în zona în care s-a prăbușit elicopterul pentru a vedea care este cauza căderii aparatului.

„Sper să ajungă foarte repede, a plecat și un elicopter de la SMURD, a mai plecat un elicopter de la armată, sper ca în zona unde s-a prăbușit să se și poată ateriza, adică condițiile meteo să permită aterizarea”, a spus Dușa.

Accidente în care au fost implicate elicoptere militare – cronologie

La 7 martie 2013, doi militari și-au pierdut viața, iar alți trei au fost răniți, după ce elicopterul IAR 330 PUMA SOCAT în care se aflau s-a prăbușit în jurul orei 16.00 în apropierea localității Berești-Bistrița, în timpul executării unui zbor în formație. Elicopterul aparținea Flotilei 95 a Forțelor Aeriene Române.

La 5 iulie 2012, un elicopter tip IAR-316 aparținând Școlii de aplicație pentru Forțele Aeriene „Aurel Vlaicu” Boboc, cu patru persoane la bord, s-a prăbușit în zona Joița, comuna Ziduri, din județul Buzău, la 10 kilometri de drumul național 2. Toate cele patru persoane aflate la bord au murit după ce aparatul militar de antrenament s-a prăbușit într-un lan de porumb.

La 26 iulie 2010, un elicopter israelian de transport tip CH-53, care participa la exercițiul comun aerian româno-israelian Blue Sky 2010, s-a prăbușit în localitatea Fundata, județul Brașov. Potrivit specialiștilor, aparatul s-a izbit frontal de un perete stâncos, probabil din cauza ceții foarte dense. La bordul aparatului de zbor se aflau șase militari israelieni și unul român, iar Ministerul Apărării a anunțat că nu există supraviețuitori.

La 19 iunie 2008, un elicopter de tip IAR-316B Alouette al SRI a aterizat de urgență și a fost cuprins de flăcări la baza Grădiștea, în județul Giurgiu. La bordul elicopterului se aflau doi membri ai echipajului și un luptător antitero. Elicopterul executa un exercițiu de pregătire. Aterizarea forțată a fost cauzată de o defecțiune tehnică. Elicopterul a fost avariat în totalitate, după ce a fost cuprins de flăcări.

La 7 noiembrie 2007, un accident aviatic s-a produs în localitatea argeșeană Ungheni, în care a fost implicat un elicopter militar IAR 330 Puma Socat. Elicopterul decolase de la Baza 90 Otopeni și efectua un zbor de antrenament pe timp de noapte, fără muniție la bord. Au murit trei militari.

La 23 decembrie 2006, elicopterul EC 135 al SMURD Târgu Mureș, care avea la bord un pilot, un navigator și un echipaj medical, în drum spre o intervenție către Vatra Dornei, s-a prăbușit în județul Bistrița-Năsăud. Accidentul s-a soldat cu rănirea celor patru persoane aflate la bordul elicopterului. Raportul comisiei de anchetă a accidentului a relevat faptul că elicopterul a intrat într-o masă de aer cețos, care a redus vizibilitatea la zero în toate direcțiile, echipajul fiind obligat să ia altitudine, în încercarea de a depăși cea mai înaltă cotă din zonă. Elicopterul a aterizat forțat în zona Pasul Tihuța, județul Bistrița-Năsăud.

La 24 octombrie 2006, un accident aviatic s-a produs în Argeș, în timpul unui zbor de antrenament efectuat de un elicopter IAR 330 Puma de la Baza 90 Transport Aerian din București. Elicopterul efectua un zbor de instrucție și nu avea armament sau muniție la bord. Aparatul de zbor s-a prăbușit în lacul de acumulare Golești din județul Argeș. Trei persoane și-au pierdut viața.

La 9 ianuarie 2006, un elicopter tip Eurocopter EC 135, aparținând Unității Speciale de Aviație a MAI, s-a prăbușit la 1,5 km de Aeroportul Moldova din Iași, în timpul efectuării unui zbor de verificare. Elicopterul a pierdut legătura cu turnul de control imediat după decolare. Cele patru persoane aflate la bord — doi piloți, un medic și un asistent medical din cadrul SMURD Iași — și-au pierdut viața. Cei doi piloți au fost avansați post-mortem. Potrivit directorului Aeroportului Internațional Iași, Mitică Rebegea, în dimineața în care s-a prăbușit elicopterul EC 135 existau condiții bune de zbor, vizibilitatea era de 5.000 de metri, temperatura de—3 grade Celsius și vânt slab. Totuși, la 14 martie 2006, concluziile anchetei au stabilit că accidentul de la Iași a fost provocat de vremea nefavorabilă, respectiv de lipsa de vizibilitate cauzată de ceață. Acesta a fost primul accident produs pe teritoriul României cu un elicopter EC B5 al companiei Eurocopter Germania.

La 5 martie 2003, patru persoane, dintre care două cadre medicale SMURD și doi piloți, și-au pierdut viața după ce un elicopter de tip Alouette YAR 316 B, închiriat de SMURD Târgu Mureș, s-a prăbușit la scut timp după decolare, în apropiere de satul Moriști, arondat comunei Cojocna (județul Cluj). Elicopterul trebuia să transporte la Budapesta un copil nou-născut care necesita o operație pe cord.

AGERPRES

loading...

Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

LĂSAȚI UN MESAJ