27 aprilie 2024
ActualitateElevii de clasa a VIII-a vor da doua tipuri de evaluari

Elevii de clasa a VIII-a vor da doua tipuri de evaluari

Chiar daca s-a hotarat o alta structura a tezelor nationale, acest lucru nu va afecta calendarul de sustinere a tezelor normale, in invatamantul preuniversitar.
Astfel, evaluarea elevilor prin tezele se va sustine in continuare, pe ambele semestre si vor avea o pondere de 50 la suta in media finala a elevilor. Pe semestrul I ele au fost date deja, iar tezele de pe semestrul al II-lea al anului scolar 2009-2010 vor avea loc, pana la data de 14 mai 2010. “La clasa a VIII-a, an semestrul al II-lea, datorita evaluarii nationale ce se va desfasura an intervalul 4 mai – 12 mai 2010, tezele la clase se vor desfasura pana la data de 23 aprilie 2010”, a explicat Claudia Merticaru, inspector scolar de comunicare la Inspectoratul Scolar Judetean Bacau. an unitatile de anvatamant, se sustin teze ancepand cu clasa a V-a. Pentru anvatamantul gimnazial, tezele se sustin la limba romana si matematica, iar la clasa a VIII-a se adauga istoria sau geografia (la alegere). Pana acum acestea erau inlocuite de tezele nationale, pentru elevii din clasele a VII-a si a VIII-a. Practic acum elevii de a VIII-a vor sustine doua tipuri de teze.

La liceu, situatia e neschimbata

[ad#stire]Pentru anvatamantul liceal, disciplinele la care se sustin teze difera an functie de filiera, profil, specializare, calificare, singura disciplina comuna fiind limba si literatura romana. Tezele vor fi axate in special pe studiile realizate, in functie de profilul fiecarui liceu. “In plus, la clasele bilingve si cu predare intensiva a unei limbi straine, indiferent de specializare, pe langa lucrarie scrise se va sustine si o lucrare la limba straina de studiu”, a mai explicat Merticaru. Optiunile elevilor raman valabile pe parcursul antregului an scolar. La clasa a IX-a, an de completare, tezele semestriale se sustin pentru toate domeniile si calificarile la limba romana si matematica. In schimb, la scolile de maistri, anul I si II, dar si la scolile postiliceale, anii I, II si III, structura modulara a programei scolare impune incheierea situatiei scolare pe module, cu o lucrare finala care are caracter aplicativ si integrat (practica si continuturi interdisciplinare), iar nota nu are valoare de teza.



Roxana Neagu

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri