27 aprilie 2024
EvenimentConducerea Casei de Pensii a mers “acasa” la pensionari

Conducerea Casei de Pensii a mers “acasa” la pensionari

Aproape 100 de pensionari din municipiul Bacau au participat joi, 19 iunie, la intâlnirea pe probleme specifice cu directorul executiv al Casei Judetene de Pensii (CJP) Bacau la “Clubul 60A”, cu sediul pe Aleea Ghioceilor (lânga Caminul de Batrâni).

Multi dintre pensionarii prezenti au profitat de ocazie pentru a se plânge ca pensia lor este prea mica raportat la stagiul de cotizare pe care il au ori ca nu li s-au luat in calcul toti anii lucrati sau ca au muncit in conditii grele. Cei in cauza urmeaza sa primeasca raspuns dupa ce conducerea CJP Bacau va verifica dosarul de pensie al fiecaruia.

Au fost, insa, si destul de multi pensionari care s-au aratat nemultumiti de faptul ca nu beneficiaza in aceasta vara de un bilet la tratament balnear.



“Am depus cerere din ianuarie si asa am procedat si anul trecut, dar nu am primit niciun bilet, s-a plâns Constantin Miron. Am inteles ca daca ai fost doi ani la rând trebuie sa mai astepti inca pe atâta, dar nu mi se pare normal, din moment ce eu am nevoie de tratament in fiecare an.”

Pensionarii au mai sesizat ca pentru biletele ramase, de la cei carora li s-au repartizat automat, se fac liste cu solicitantii, cu mai multa vreme inainte de a incepe vânzarea libera. “Acum eu sunt inscrisa pe lista de doua zile, dar nu stiu daca voi reusi sa obtin un bilet, a spus Maria Roman. M-am dus la cinci dimineata, iar altii mi-au zis ca stau de azi noapte.”

Fata de aspectele sesizate, Alina Iftode, directorul executiv al CJP Bacau, a explicat: “Toata lumea vine la inceput de an sa depuna cerere, dar prioritatea la un bilet nu este data de ordinea inregistrarii solicitarii, ci de alte criterii. Acestea prevad ca prioritate au cei care nu au beneficiat in ultimii doi ani de un bilet, cei care sunt pensionari de invaliditate si care au pensii mici. Cât priveste listele, nu noi am dispus aceasta.

Ele sunt facute de catre pensionari in afara institutiei noastre, pe domeniul public, astfel ca nu avem nicio calitate de a interveni. Dar nu mai trebuie sa se faca liste, deoarece din decembrie noi am introdus bonul de ordine. “ La finalul intâlnirii s-a stabilit ca toate problemele care vor mai aparea pe parcurs sa fie aduse la cunostinta Mioarei Costea, coordonatorul clubului, care le va inainta apoi conducerii Casei de Pensii, aceasta urmând sa dea raspunsul la o viitoare astfel de actiune.

Si zile ale “portilor deschise”

Intâlnirea de ieri a deschis seria unor numeroase activitati de acest gen, care vor fi organizate periodic de acum incolo de catre conducerea CJP Bacau la “Club 60A”, precum si la centrul Fundatiei pentru Educatie, Dezvoltare si Sprijin Comunitar “Constantin Brâncoveanu”, in baza unui parteneriat incheiat intre parti.

“Aceste activitati sunt menite sa imbunatateasca relatiile CJP Bacau cu beneficiarii sistemului public de pensii, in sensul asigurarii unei mai mari deschideri a institutiei noastre catre necesitatile acestora, a exemplificarii mai clare a prevederilor legale in vigoare si a modalitatii de stabilire a prestatiilor prevazute de legislatia specifica, a mai spus directorul executiv al Casei Judetene de Pensii. Prin acest mod incercam sa venim in intâmpinarea pensionarilor care se deplaseaza mai greu la sediul nostru sau a celor care au anumite probleme ori propuneri pe care doresc sa le aduca la cunostinta noastra.”

In acest scop, conducerea CJP Bacau va initia si alte activitati destinate pensionarilor. In lunile urmatoare va demara si zile ale “portilor deschise”, pe parcursul carora vor fi abordate ramurile principale de activitati ale institutiei, precum si legislatia privind stagiile de cotizare, stabilirea dreptului la pensia publica si biletele de tratament balnear.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri