26 aprilie 2024
EconomieCât a costat iarna 2015-2016

Cât a costat iarna 2015-2016

N-am avut o iarna grea. A nins putin, concentrat in câteva zile, asta desi gerul ne-a dat batai de cap. Chiar daca n-a nins abundent, Primaria Bacau a decontat firmelor care s-au ocupat de deszapezire circa 100 de mii lei pentru serviciile lor. Este vorba de societatile Fair Play si Rad Trans, care au câstigat un contract de deszapezire valabil timp de patru ani in urma unei licitatii care a avut loc in 2012 si care prevedea impartirea orasului in loturi pentru ca activitatea sa fie mai usor organizata. Astfel, din circa 7 milioane de lei, cât a fost valoarea contractului, societatii Fair Play i-au revenit 3,77 milioane de lei, iar Rad Trans 3,26 milioane de lei.

Contractul multianual a fost semnat in urma unui scandal. In iarna 2012-2013, municipiul a fost blocat din cauza ninsorilor abundente, asta dupa ce contractele semnate cu trei societati pentru deszapezire au expirat inainte sa ninga serios. Ca sa deblocheze orasul, municipalitatea a inchiriat utilaje de peste 600 de mii de lei – camioane, buldoexcavatoare, pluguri de la câteva firme abonate la lucrari publice din trecut.

„Decontarile se fac pe baza de cerere, in functie de volumul de lucru. Pentru iarna care s-a incheiat, Primaria Bacau a decontat 102,144 lei pentru inchiriere utilaje. Materialele antiderapante, sare, clorura, nisip au costat 191,776 lei”, a declarat George Sacaleanu, purtator de cuvânt al municipalitatii. Astfel, desi contractul cadru semnat are prevazuta o suma mult mai mare, practic, firmele sunt platite doar in functie de cât muncesc efectiv.



Iar costurile au scazut de la un an la altul intrucât primaria a achizitionat intre timp si utilaje proprii cu care poate face deszapezire sau transport.

„In sezonul de iarna precedent, pentru inchirierea utilajelor s-a achitat catre Rad Trans suma de 192 mii lei plus TVA si catre Fair Play suma de 134 mii lei plus TVA, iar pentru materialul antiderapant costurile totale au fost de circa 250 mii lei plus TVA”, a mai precizat Sacaleanu. Costurile diferite se explica si prin faptul ca sezonul de iarna 2014-2015 a fost mai greu, a nins mai mult, drept urmare s-a si strâns si incarcat mult mai multa zapada.

Cât priveste materialele antiderapante ramase nefolosite, acestea sunt in depozitele Directiei de Servicii Publice.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri