„Avem ambitie, forta si determinare sa ne dezvoltam ”

5


– spune Elena Ionita, director comercial Desteptarea.

Elena Ionita se ocupa, de peste 18 ani, de partea comerciala a Desteptarii. Conduce departamentul care vinde ceea ce „produc” ziaristii, o mica armata invizibila care trudeste zi si noapte pentru ca ziarele sa ajunga la timp la cititori.

In actuala etapa de dezvoltare economica a tarii, marcata de convulsii si crize care se permanentizeaza, sectorul de distributie resimte cel mai bine presiunile. Cum reuseste Desteptarea sa mentina in functiune canalele de distributie?

Canalele de distributie ale cotidianului Desteptarea sunt cele clasice: Directia de Posta, Avatar si MT Press pentru abonati, colaboratori mari (care, din pacate, sunt tot mai putini) si mici, si reteaua proprie de difuzare, care, in decursul anilor, a fost supusa fie decimarii printr-o singura semnatura ostila, fie lasata sa creasca natural, in functie de cererile si oportunitatile pietei. Visceralitatea cu care ni s-a dorit scoaterea de pe piata nu ne-a facut decât mai ambitiosi si mai hotarâti sa ne continuam activitatea, ne-am relocat si am continuat sa fim alaturi de cititorii nostri. Avem o retea moderna, iar procesul de dezvoltare si modernizare continua. Incercam sa nu ratam oportunitatile pietei. Ne gândim mai putin ca o retea comerciala este o sursa permanenta de probleme extrem de variate si ne bucuram de avantajele oferite: in primul rând, capacitatea de a vinde si monitoriza in timp propriul produs, in al doilea rând asigurarea unui cash flow care ne-a permis in toti acesti ani o relatie durabila si corecta cu marii nostri colaboratori: Transport Public, BAT, JTI, PH MORRIS, Messina, Simba, Mara, Nestle, a marilor edituri Ringier, Burda, Convergent, Isis, carora le multumim. Ne-am valorificat in relatia cu furnizorii nostri, atuul de key accounter, pozitia consolidata in piata mare de acoperire deservita. Le-am oferit volume in vânzari si intelegeri respectate. Avem ambitie, forta si determinare sa ne dezvoltam in continuare.

„Omul, cel mai de pret capital”, cum se spunea odata. Cum se prezinta resursa umana in acest sector?

Reteaua comerciala a Desteptarii are o valoare nepretuita: oamenii. Avem o politica de recrutare foarte buna, dar si vânzatori care ne sunt alaturi chiar de la inceputuri. Ei au construit relatia de fiecare zi cu clientii, ei stiu ce isi doresc, ce publicatii citesc, ce ii pasioneaza si ce colectii i-ar putea interesa. Avem o relatie corecta cu angajatii nostri: ei ne-au oferit devotament si implicare, noi le-am oferit respect si un salariu care reflecta propriile rezultate, primit in fiecare luna, in aceeasi zi (chiar daca nu a fost sau nu este niciodata usor) si conditii decente de lucru.

Nu este niciun secret, piata presei e intr-un declin accentuat. Care este solutia, in aceste conditii, ca Desteptarea sa ramâna in preferintele cititorilor?

Piata presei a fost zguduita din temelii de marile tunuri date de marii jucatori din piata ca Rodipet sau Hiparion, care au lasat rani adânci de milioane de euro in bugetele editurilor. Incapacitatea financiara a editurilor in urma acestor pierderi imense s-a reflectat imediat in tiraje, incercând o dimensionare cât mai strânsa de vânzare, care nu inseamna si o buna prezenta in piata. Am asistat si la subdimensionari drastice de tiraj cum a avut Click-ul, din cauza imposibilitatii achizitionarii hârtiei pentru tiraje normale.
Lupta la baioneta dintre print si on-line a dus la iesirea din tipografii a Gândului, a Can Can-ului si a multor altor publicatii, dar si la prabusiri dramatice de tiraje in principal ale ziarelor quality, dar si ale tabloidelor. E trist când singurul cotidian de sport tipareste pentru toata Moldova cât un cotidian local. E si mai trist ca nu mai vindem presa pentru presa, vindem presa cu slapi, cu ochelari de soare, cu talon de concurs, cu ceas, cu carte si din ce in ce mai putin presa si atât. Nu pot decât sa sper ca fosnetul hârtiei si mirosul cernelei, aceasta relatie consolidata in timp, sa nu fie sterse de un simplu click si nu pot sa inchei decât indemnându-va: CITITI DESTEPTAREA!



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

5 COMENTARII

  1. 18’ani e o viata de om.A reusit intr-o lume complicata in care presa scrisa e in continuu declin.Va faceti treaba ireprosabil!Putere si sanatate!

LĂSAȚI UN MESAJ