17 aprilie 2024
ActualitateRestrictie la varsta masinilor/Taximetristi trasi pe dreapta

Restrictie la varsta masinilor/Taximetristi trasi pe dreapta

De la 1 ianurie 2006, masinile mai vechi de trei ani nu mai primesc autorizatie pentru taximetrie. Normele europene sunt restrictive si au in vedere siguranta beneficiarilor. Cele aflate in circulatie pot sa practice acest serviciu daca au licenta, autorizatie si ITP. Un zvon venit peste noapte a bulversat societatile de taximetrie si pe taximetristii individuali: masinile care au o vechime mai mare de trei ani nu mai pot fi inscrise pentru aceasta activitate. Pentru a lamuri care este situatia, deoarece telefoanele au sunat neintrerupt toata dimineata in redactie, ne-am adresat domnului Maricel Nechita, presedintele Camerei Taximetristilor, filiala Bacau. “Lumea a inteles gresit stirea de pe unele canale de televiziune. Da, este un proiect de lege initiat de Camera Nationala, in care se stipuleaza ca masinile care vor intra in serviciul de taximetrie incepand cu 1 ianuarie 2006 nu pot sa aiba o vechime mai mare de trei ani. Punct. Proiectul este in Parlament si asteptam sa vedem cum va iesi de la forul legislativ al tarii. Este o cerinta a institutiilor specializate din Uniunea Europeana si dorim ca 2007 sa ne gaseasca pregatiti. Asta-i tot&#8221. Cat priveste autovehiculele aflate deja in serviciul de taximetrie pot circula in continuare, daca au licenta si autorizatie, cat si inspectia tehnica periodica (din sase in sase luni este termenul de verificare). In opinia presedintelul Camerei Taximetristilor, articolul din lege a avut drept argument asigurarea sigurantei calatorilor, a celor care apeleaza la serviciile societatilor de taximetrie. Sunt proprietari de masini care au ridicat problema numarului de kilometri, chiar daca masina are peste trei ani. “Nu se ia in calcul numarul de kilometri, ci doar vechimea, ne-a mai spus Maricel Nechita. O alta problema a intervenit acum si taximetristii, dar si societatile comerciale au avut obligatia ca pana la 1 ianuarie sa-si pregateasca masinile conform hotararii Consiliului Local, mai precis este vorba de culoarea galbena, obligatorie in perioada urmatoare. Noi am obtinut doar o mica derogare de la CL pentru cei care au vopsit doar cupola, acestia mai au termen pana in iunie pentru a intra in legalitate, adica sa o vopseasca toata in galben. Celelalte masini, care au alte culori, vor fi scoase de pe traseu, dupa ce conducatorii auto au fost amendati si apoi nu s-au conformat. Au avut la dispozitie un an si ar fi trebuit sa inteleaga ca nu este joaca&#8221, ne spune presedintele Camerei.

Taximetristii

au luat foc



In strada, spiritele erau incinse. Fiecare analiza si judeca masura dupa propriul interes. In parcarea de la hotelul DECEBAL am dat tocmai peste un recent amendat cu un milion de lei pentru ca masina lui avea o alta culoare. “Ne iau pielea de pe noi. Ce mai vor, ca ne-am saturat. Mi-a dat Politia o amenda de un milion de lei, in 48 de ore trebuie sa achit 500.000 de lei. Banii astia ii fac intr-o zi de munca de 12-14 ore. La patron trebuie sa dau 2,5 milioane, la fisc alte sute de mii, la RAR, la ITP, eu impart 500 de mii de lei la 10. Toata lumea crede ca noi facem avere, abia ne tinem familia&#8221, ne spune taximetristul cu numarul de identificare 62. In discutie este nu numai vechimea masinilor, ci si capacitatea in litri a portbagajului, a masinilor cu trei usi. Nu vor mai fi admise masini cu doar doua usi laterale. Maricel Nechita spune ca este obligatoriu inscrirea pe masini a indicatorului de taxi, care reprezinta numarul de autorizatie dat de Primarie.

Un miliard pe bancheta din spate

Societatile de taximetrie nu duc lipsa de reclamatii. Asta o recunoaste si presedintele camerei. Cele mai multe se refera la timpul acordat de dispecer si cel la care se prezinta taximetristul, apoi multe reclamatii sunt cele care privesc obiectele pierdute in aceste masini, mai ales telefoane mobile. Un gest extraordinar l-a facut un taximetrist de la TTB care a gasit pe bancheta din spate un pachet, in care s-a dovedit a fi peste un miliard de lei. Taximetristul a predat banii celui care reclamase intre timp pierderea. “Avem si noi problemele noastre cu taximetristii, insa cei mai multi sunt loiali societatilor, dar si clientilor. Recomand tuturor clientilor sa fie atenti la numarul de inmatriculare, la numarul de indentificare, dar si la numele societatii care este inscrisa pe masina, atunci cand se urca in masina, pentru a putea eventual reclama neajunsurile, dar si obiectele pierdute. De fapt, aceste probleme le vom discuta intr-o sedinta, cu toate societatile si cu taximetristii independenti, pe 9 februarie.Scris de Gheorghe BALTATESCU

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri