28 martie 2024
Top StoryFinalizata pe hârtie, strada Milcov are inca mari probleme

Finalizata pe hârtie, strada Milcov are inca mari probleme

– responsabilii de proiect si constructorul spun ca au finalizat proiectul I.L.Caragiale-Milcov si au facut treaba buna, dar viceprimarul Scripat spune ca nu ar semna receptia, fiindca sunt mari probleme de executie

Proiectul de modernizare a strazilor IL Caragiale-Milcov-Intersectie strada Letea din Bacau pare sa fi ajuns, in sfârsit, la finis, dupa peste patru ani de santier, de nervi si pagube provocate soferilor, de controverse, litigii in instanta si bani pierduti de municipalitate.

Asa au spus responsabilii de acest proiect, care au anuntat deja finalizarea sa, asa spune si constructorul, care a anuntat ca mai exista de facut un singur racord al unor conducte de apa, in zona Târgului de rusi, care se deruleaza de ieri si se termina astazi.



Apoi ar urma sa isi intre in rol comisia de receptie a lucrarilor, compusa din reprezentanti ai Primariei, ai constructorului, ai Inspectoratului de Stat in Constructii si ai furnizorilor de servicii publice care au retele instalate acolo, care ar trebui sa semneze receptia. Numai ca, deocamdata, aparentele inseala, iar lucrarile nu par multumitoare, dupa cum spun reprezentanti de la vârful administratiei locale.

Istoric agitat

Daca am face un scurt istoric al constroversatului proiect, sa aducem aminte ca implementarea sa a inceput in noiembrie 2012 si ca primul constructor admis dupa licitatie a abandonat lucrarile dupa ce i s-a imputat ca a montat o alta conducta decât cea prevazuta in documentatia tehnica.

_DSC0040

„Faptul a produs o intârziere mare a lucrarilor, iar Primaria ii imputa societatii IMROM suma de opt milioane de lei. Fiindca a fost vorba de bani europeni si de intârziere, municipiul Bacau a fost nevoit sa contribuie anul acesta cu cinci milioane de lei plus tva la finalizarea lucrarilor. Daca lucrarile ar fi fost gata anul trecut, am fi platit doar doua procente din aceasta suma”, a declarat Leonard Padureanu, administratorul public al municipiului Bacau.

Cu alte cuvinte, termenul initial, de 31 decembrie 2015, nu a fost respectat si, conform prevederilor europene, suma necesara pâna la finalizarea lucrarilor i se imputa beneficiarului, adica Pirmariei, care la rândul sau a luat la tinta prima firma constructoare, adica Imrom Roman. Patronul firmei, Mihai Haivas, a declarat pentru „Desteptarea” ca vina pentru intreruperea lucrarilor nu apartine firmei, asa cum spunea primarul de atunci, ci chiar Primariei, unde astepta cu lunile câte o semnatura pe hârtiile necesare. Drept pentru care ar fi decis sa rezilieze chiar el contractul.

A urmat licitatia pentru desemnarea constructorului care sa finalizeze lucrarile, câstigata de SC Phoenix Transbac din Bacau. Cu un termen de executie de doua luni, firma a lucrat repede si in scurt timp a aparut pe toata artera asfaltul atât de mult visat de soferi. „Am circulat cu un sofer de taxi care mi-a spus ca a schimbat trei rânduri de bucse la masina. Trebuia reziliat mai demult contractul cu primul constructor”, a spus si Ilie Birzu, care in vremea aceea era primar interimar al Bacaului.

Ce s-a facut

Prin proiect s-au refacut carosabilul, trotuarele, bordurile, conductele de apa si gurile de canalizare, reteaua de iluminat public, s-au facut alveole pentru statiile de autobuz, parcari adiacente.

„Au fost dificultati fiindca am descoperit ingropate conducte vechi de 50-60 de ani de care nimeni nu mai stia. Exista si premiera ca au fost ingropate cablurile de pe stâlpi, asa cum urmarim sa facem si pe alte strazi. De asemenea, este de laudat atitudinea civica a cetatenilor din zonele vizate”, a spus Leonard Padureanu, administratorul public al municipiului Bacau.

„A fost o lucrare dificila, dar credem ca am dus-o cu bine la bun sfârsit, in termenul prevazut. Astazi (ieri – n.r.) s-a realizat si ultimul bransament la conductele de apa”, a spus si Liviu Curca, directorul SC Transbac Phoenix.

Razboi constructorilor

Dupa atâtea impresii bune, dupa cele peste 30 de milioane de lei cheltuite pe intreg proiectul, apar insa si opiniile mai putin favorabile. „Ca responsabil de drumuri in cadrul administratiei locale, este posibil sa fiu numit sef al comisiei de receptie. Insa asa cum arata lucrurile in acest moment, receptia nu poate fi semnata, chiar daca exista o garantie a lucrarii de doi ani si cinci procente din valoarea proiectului”, spune viceprimarul Constantin Scripat, reprezentantul noii administratii locale bacauane.

_DSC0028

Intrebat ce ar impiedica receptia, viceprimarul Scripat spune ca problemele sunt vizibile chiar si pentru un nespecialist. „Eu sunt total nemultumit de cum s-a lucrat. In primul rând vorbesc despre iluminatul public, care functioneaza cu intermitentie, mai ales pe portiunea I.L.Caragiale inspre Autogara. A doua problema este ca scurgerile pluviale nu functioneaza cum trebuie, fiindca dupa ploile acestea am vazut ca apa balteste mai ales in intresectiile cu Stadionului si cu Alexandru cel Bun.

O alta problema este ca exista camine neridicate la nivel, iar asfaltul are o granulatie ciudata. In ansamblu, ceea ce s-a facut nu arata conform anului 2016”, a spus viceprimarul Constantin Scripat. Acesta a anuntat ca, inclusiv din cauza problemelor observate pe Milcov, declara razboi total impotriva constructorilor care fac lucrari publice, pâna când acestea nu se vor face asa cum scrie la carte.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri