17 aprilie 2024
ActualitateFacturi umflate la bacauanii plecati sa munceasca in strainatate

Facturi umflate la bacauanii plecati sa munceasca in strainatate

– facturi nejustificate la doua apartamente nelocuite – asociatia refuza dialogul civilizat, invocând lipsa documentelor

O bacauanca plecata de câtiva ani in Italia, dar intoarsa cu treburi acasa, a avut surpriza sa constate ca plateste (in lipsa) mai mult la asociatie decât se factureaza la un apartament in care locuieste o singura persoana. Femeia a realizat acest lucru analizând fisa de calcul lunar afisata la avizier de reprezentantii Asociatiei de proprietari nr. 72. Vasilica Rusu are domiciliul pe strada Constructorului, iar in blocul nr. 1, familia acesteia detine doua apartamente. Unul debransat, scos la vânzare, iar cel de-al doilea, renovat si cu centrala proprie de apartament. In ambele cazuri, nu se justifica consum de agent termic.

„Eu si fratele meu suntem plecati de câtiva ani si ar trebui sa fim zero persoane, asa cum se procedeaza si in alte asociatii, acolo unde proprietarii sunt plecati in strainatate. Inteleg ca trebuie sa platim cheltuielile pe cota indiviza, insa, aceste costuri ar trebui sa fie minime si nicidecum sa ajunga la 150 de lei pe luna. Când am vazut tabelul la intretinere, mi s-a parut exagerat. La un apartament aveam de plata 143 de lei pe luna ianuarie si la cealalta locuinta erau repartizati 135 de lei. Intr-o locuinta de la parter, unde este o singura persoana, factura era de 80 de lei. M-am dus la asociatia de proprietari nr. 72, insa, administratora a refuzat sa-mi puna la dispozitie tabele si sa-mi justifice costurile, motivând ca arhiva se afla la cenzor, pentru verificari”, declara Vasilica Rusu, proprietar.



Refuzul administratorei de la Asociatie de proprietari nr. 72, a determinat-o pe Vasilica Rusu sa creada ca in toata aceasta poveste a fost o victima si a incercat sa-si caute dreptatea la alte institutii abilitate. A fost la Thermoenergy Group SA Bacau unde a cerut lamuriri cu privire la calculul caldurii, a declarat din nou ca este debransata de la sistemul centralizat si a solicitat echipa pentru reinventarierea tevilor pentru ca in cele doua apartamente exista doar câte o singura teava subtire care nu justifica consumul calculat de asociatie. Simtindu-se furata la factura, Vasilica Rusu a facut sesizari scrise la Politie, Primaria Bacau, Thermoenergy si chiar Parchetul de pe lânga Judecatoria Bacau.

„M-am dus din nou la asociatie si am cerut sa-mi fie recalculat consumul din anul 2012, insa, administratora mi-a zis ca nu face ce vreau eu, când vreau eu. Am vrut sa iau legatura cu cenzorul ca sa lamuresc situatia cât mai repede pentru ca eram presata de timp, având bilet de avion spre Italia. M-am lovit de un nou refuz. Mi-a intors spatele, m-a ignorant si m-a pacalit ca seara se face sedinta si ca se va discuta problema mea. In realitate, era vorba despre prima convocare pentru Adunarea Generala, care, dealtfel nu s-a tinut, din lipsa de cvorum. Sunt hotarâta sa merg mai departe si sa-mi recuperez banii”, declara Vasilica Rusu.

La insistentele femeii, am insotit-o la sediul asociatiei ca sa lamurim lucrurile. Descrierile facute de Vasilica Rusu cu privire la atitudinea administratorei au fost confirmate la fata locului. Mai mult, persoana vizata ne-a amenintat cu instanta pentru ca am incercat sa obtinem informatii clare cu privire la situatia prezentata. Spatele intors al administratorei si lipsa de raspuns a acesteia ne-a determinat sa parasim sediul asociatiei. Câteva zile mai târziu, Vasilica Rusu a declarat ca reprezentantii asociatiei i-au promis ca vor recalcula consumurile la cele doua apartamente, insa, doar pentru perioada noiembrie 2015 – martie 2016, si nu din anul 2012, cât a cerut initial proprietara.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri