29 martie 2024
EconomieBarleta, firma care face aur din hârtie, a implinit 20 de ani

Barleta, firma care face aur din hârtie, a implinit 20 de ani

Liderul pietei de ambalaje de hârtie din Europa de Sud-Est, firma bacauana Barleta, a implinit 20 de ani. Evenimentul a fost marcat ieri, 30 noiembrie, printr-o reuniune a celor sapte actionari ai firmei, a salariatilor acesteia si a unora dintre partenerii sai de afaceri, chiar in preziua Sarbatorii Nationale a României, pentru ca – spunea directorul general, Horatiu Damsa – Barleta este rodul unei afaceri suta la suta românesti.

De la plicuri la pungi de hârtie

Barleta bate toate recordurile in materie de ambalaje de hârtie in aceasta parte a Europei, dar este recunoscuta printre cei mai mari producatori de pungi de hârtie de pe tot continentul. Totul a inceput de la comertul cu hârtie tipografica si, apoi, de la o linie de fabricatie a plicurilor, in colaborare cu o firma franceza. Ideea de a infiinta o firma mixta pe acest sector industrial a aparut ca o oportunitate, dar falimentul societatii franceze a dat planurile peste cap. Cei sapte actionari ai firmei din Bacau nu au renuntat, insa, iar in 1996 au achizitionat prima masina pentru productia de pungi.



Nevoia de ambalaj specific comertului alimentar, in primul rând, a fost o oportunitate de afaceri pentru Barleta, care in prezent livreaza majoritatea productiei de pungi industriei de panificatie. Productia, in care s-au investit, pe parcursul celor 20 de ani, nu mai putin de 5,5 milioane de euro, s-a diversificat, insa, iar fabricatia satisface acum cereri din industriile farmaceutica, fast-food, nutreturi, constructii, confectii sau incaltaminte. Cel mai performant utilaj, care a deschis calea spre segmente noi din piata ambalajelor, produce saci si sacose de hârtie cu mâner.

Un bloc din hârtii de valoare: Grupul Barleta

Compania mama din Bacau a sarbatorit cei 20 de ani de la infiintare alaturi de firmele surori: Bofipack, Recon si International Paper. Toate au aceiasi actionari, care conduc grupul efectiv: Constantin Boboc, raspunde de sectia de productie, Gigi Farcas de sectorul comercial, Florin Dimofte, de marketing-ul intern, Dorian Rafiroiu, de marketing extern, Gheorghe Enache este directorul economic, Leontin Podoiu, directorul general al Bofipack, iar Horatiu Damsa, directorul general. Alaturi de ei, Sebastian Titu este directorul general al International Paper, iar Constantin Grecea directorul Recon. Astazi, Grupul a ajuns la aproape 250 de angajati, numai in Barleta fiind circa 180.

b2„In cei 20 de ani, am oferit angajatilor siguranta zilei de mâine, stabilitatea unui loc de munca. Acesti ani au insemnat pentru toti incredere si speranta ca va fi mai bine intr-un viitor, credem, nu prea indepartat. Odata cu investitiile mari pe care le-am facut, vom reusi sa producem pungi de calitate tot mai buna, sa cucerim noi piete de desfacere, astfel incât sa ne permitem, pe lânga bunastarea firmei, sa aducem salariile angajatilor macar la cel mai inalt nivel din Bacau.”
Horatiu Damsa, director general

Motorul firmei – spun actionarii acesteia – este, sectia de productie, dar care nu ar putea functiona fara compartimentul Comercial, care asigura legatura cu furnizorii si clientii, nici fara compartimentul Marketing intern, care a reusit sa aduca foarte multe comenzi, astfel incât astazi firma are peste 60% din piata de pungi de hârtie din România. Tot cu ajutorul lor a reusit sa deschida reprezentante in cele mai mari orase ale tarii – Timisoara, Iasi, Cluj-Napoca, Brasov, Bucuresti, Târgu Mures. Compartimentul Marketing extern a crescut de la an la an si a ajuns ca in luna octombrie sa depaseasca 500.000 de euro cifra de afaceri. Astfel, Barleta exporta peste 40% din productie, in peste 20 de tari europene, si a deschis reprezentante in câteva puncte importante din Europa – in Belgia, pentru partea de nord-vest a continentului, in Spania, in Franta, in Italia, in Grecia, in Republica Moldova si chiar in Rusia.

In acest an, cifra de afaceri a firmei depaseste 10 milioane de euro, iar la anul, odata cu achizitionarea de noi utilaje, mai poate creste cu 5 – 10%.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri