Băcăuanii vor condiții decente pe calea ferată

    -mii de călători au subscris campaniei #Se poate, prin care se dorește salvarea CFR de la faliment

    Toată săptămâna, până vineri, inclusiv, prin gara Bacău, va trece vagonul special din campania #Se poate, inițiată de sindicaliștii ceferiști.

    În acest fel, se dorește atragerea unui semnal de alarmă în privința lipsei investițiilor, mai ales, în siguranța căii ferate.

    Vagonul, dotat conform tuturor normelor europene (WIFI gratuit, radio şi TV, stewarzi etc) a fost modernizat în Ateliere Griviţa, din resursele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane.



    „Ne dorim cel puțin o garnitură cu astfel de vagoane, dacă nu chiar garnituri întregi să fie.

    Însă, esențială cred că este refacerea integrală a infrastructurii, pentru că problema uriașă acolo este.

    De aici și întârzierile foarte mari ale trenurilor determinate, în mod evident, de restricțiile de viteză, în unele zone, de 15-30 km pe oră”, punctat Chicidean Gabriel, vicelider Federația Mișcare Comercial Vagoane.

    De altfel, trenul InterRegio care avea atașat și vagonul proaspăt renovat de compania CFR Călători a ajuns, în gara Bacău, cu o întârziere de mai bine de jumătate de oră.

    Ceea ce dovedește încă o dată, dacă mai era nevoie, că infrastructura feroviară necesită investiții urgente și de amploare.

    Restricții de viteză

    „S-a circulat cu reduceri de viteză, în special, în prima parte a traseului, până aproape de Focșani. Și asta pentru că infrastrucura este extrem de deficitară pe acele zone”, au arătat sindicaliștii feroviari.

    De altfel, unii dintre călătorii care au pornit încă din Gara de Nord ne-a spus că au folosit aplicații pe telefonul mobil care le-au arătat că trenul a avut și viteză de sub 50 de km/oră, mai puțin de jumătate față de viteza normală.

    „De la București venim, eu și soția și a fost foarte bine. De-ar fi toate la fel…Nici nu m-am gândit vreodată că va fi așa ceva, după câți hoți avem în țară. În schimb, suntem foarte nemulțumiți de cum se circulă pe traseul Iași-Timișoara: e groaznic.

    Vagoanele de dormit, să zicem, sunt acceptabile, dar în restul…nu se poate circula”, ne-a spus Valeriu Croitoru, pensionar, de 72 de ani, din Roman.

    Război și …pace

    De altfel, diferențele dintre vagoanele clasice și cel renovat erau vizibile și la trenul InterRegio spre Suceava, fără prea mari eforturi.

    Într-unul, parcă era război, iar în celălalt, pace. Dacă în vagonul din campanie, cei care au primit o rezervare, la casa de bilete, erau relaxați, unii în stând tricouri și butonând telefoanele mobile conectate la rețeaua wireless, călătorii din restul trenului erau încotoșmănați, cu vântul șuierându-le pe la urechi, din cauza ușilor care nu erau închise.

    „De la Buzău vin, și deja are întârziere mare. Nu aș vrea să vă spun cum arată toaleta: groaznic. M-a invitat o doamnă în uniformă să vin în vagonul cel nou, dar pe biletul meu scria vagonul 21 și nu credeam că…Oricum, se vede diferența.

    Însă, ar mai fi o problemă: studenții, care au gratuitate acum, ocupau toate locurile, iar cei în vârstă, care și-au cumpărat biletele, stăteau în picioare. Or, nu e corect”, ne explică Adriana Dragomir, pensionară.

    „E un început bun, cel puțin din perspectiva numărului de semnături strânse până acum. Am lansat campania în septembrie și, în clipa de față, este cea mai însemnată campanie din România, în acest an. Semn că lumea etse intersată de acest subiect, anume că toți dorim să circulă în condiții civilizate pe căile ferate române”
    – Viorel Istrate, secretar Federația Mișcare Comercial Vagoane

    „Să trageți un semnal de alarmă și la București”

    Pe măsură ce trenul se apropia de punctul final al călătoriei – Suceava – întârzierea din program s-a redus treptat, ajungând la circa 22 de minute.

    În gară puzderie de ziariși însoțeau oficialitățile sucevene. Printre ele, și Gheorghe Flutur, președintele CJ Suceava.

    „E frumos, dar trebuie să trageți un semnal de alarmă și la București, să vadă și guvernanții cum stă trreaba la CFR”, a declarat Gheorghe Flutur.

    Trenul a fost primit cu vădită curiozitate, atât din partea mass media locală, cât mai ales a cetățenilor.

    „Am venit să văd vagonul, pentru că citisem în ziar despre el și eram curios. Iată că și noi, care suntem în UE, putem să călătorim ceva mai confortabil. Nici nu m-am gândit că voi ajunge să văd așa ceva”, spune Ungurean Lazăr, pensionar din Suceava.

    N-a durat mult și, după o baie de mulțime, oficialitățile sucevene au dispărut cât ai zice…CFR.

    La întorcere, garnitura de tren care ducea călătorii spre Capitală s-a deplasat nesperat de iute, ajungând în Bacău exact la ora din program: 18.03.

    Nu știm ce a fost după…

    Abonați-vă la canalul Telegram Deșteptarea pentru a primi știri necenzurate de "standardele comunității"