28 martie 2024
ActualitateZiua Mondiala a Postei, sarbatorita cu mândrie in Bacau

Ziua Mondiala a Postei, sarbatorita cu mândrie in Bacau

Postasii bacauani si-au serbat cu mândrie ziua dedicata muncii lor, vineri, 9 octombrie. De ce mândrie? Fiindca in ciuda unor greutati economice pe care cel mai mare angajator al României le-a infruntat in ultimii ani, revenirea la statutul de a doua armata a tarii pare sa fie certa si stabila. Vineri, in zi de sarbatoare pentru cei peste 25.000 de postasi din tara, dintre care peste 700 in judetul Bacau, directorul Oficiului Judetean de Posta Bacau, Liviu Ciumeti, alaturi de Liliana Secara, responsabila de vânzari, au distribuit personal corespondenta.

Bineinteles, alaturi de factorul postal Petronela Cristea, care de 18 ani imparte corespondenta la cele mai importante institutii din zona centrala a orasului, precum si locuitorilor. S-a intâmplat acest lucru la cele mai importante institutii si societati din Bacau, unde exista colaborari de traditie. Au fost primiti asa cum este primit orice postas, cu respectul si emotia celui care vede in acesti emisari o cale de comunicare onesta.

Prima vizita a fost la Prefectura, unde prefectul Dorian Pocovnicu si subprefectul Constantin Toma i-au intâmpinat cum se cuvine pe reprezentantii Postei. „Ma bucur ca Posta este in revenire, dupa problemele din anii trecuti si ma bucur pentru angajatii Postei. Cred ca institutiile Statului ar trebui sa acorde toata atentia pentru a pastra Posta Româna, in conditiile in care nu toate privatizarile importante au si dat rezultatele scontate.



Posta trebuie sa imbunatateasca serviciile pentru a face fata concurentei si sunt convins ca se lucreaza in aceasta directie”, a spus prefectul Dorian Pocovnicu. In parcursul ulterior, reprezentantii de marca ai Postei bacauane au vizitat o multime de alte institutii, unde au acordat diplome de excelenta pentru colaborarile de pâna acum si cele viitoare.

„Posta Româna trebuie sa revina la statutul de a doua armata a tarii”

LIVIU CIUMETI

– in zi de sarbatoare profesionala, directorul Oficiului Judetean de Posta Bacau, Liviu Ciumeti, a avut amabilitatea de a raspunde unui scurt interviu al „Desteptarii”

Cum face fata Posta Româna asaltului concurential, in vremea informatizarii?

Cel putin in ultimii ani am implementat multe servicii noi, care se pliaza pe nevoile clientului, inclusiv cele electronice. De curând s-a lansat serviciul Post Colect, in parteneriat cu Emag, prin care trimiterile si receptiile se pot face la adresa si la ora la care doreste clientul. De asemenea, site-ul www.postaromana.ro s-a innoit, a devenit o interfata mult mai eficienta in relatiile dintre institutia noastra si client, unde sunt prezentate toate serviciile intr-o maniera facila. Una dintre noutatile site-ului este posibilitatea de a completa direct pe calculator, de acasa sau de oriunde, formularele de expeditie prin intermediul nostru, care sunt listate direct la oficiul postal. Iar serviciul Prioripost, prin care se pot face expeditii si receptii in 24 de ore, face fata oricarei concurente, si chiar la un pret foarte mic fata de toate firmele de curierat care mai exista pe piata. Posta a fost numita „armata a doua a tarii” si trebuie sa isi pastreze acest statut.

Au existat multe miscari sindicale revendicative. Cum se vad aceste lucruri din partea administratiei?

Posta are un prestigiu pe care incercam sa il mentinem si sa il sporim. Suntem atenti la conditiile de lucru ale angajatilor, care sunt interfata societatii noastre. Salariile nu sunt mari, nici macar la nivelul conducerii, dar se dau la timp, ceea ce conteaza mult. Am un exemplu recent, al unui sofer de-al nostru care a plecat la o firma de curierat, dar s-a intors la noi cu prima ocazie, tocmai fiindca nu primea salariul la timp, avea un program mai incarcat si exista un sentiment de neseriozitate din partea angajatorului. Este o relationare de buna calitate intre administratie si sindicate, stim fiecare foarte bine ce este de facut si cât se poate face. Situatia Postei Române, ca societate de anvergura, este in revenire si incet-incet se va simti acest lucru pentru orice angajat.

Credeti ca privatizarea Postei ar fi o solutie?

In orice institutie care s-a privatizat s-a constatat ca lucrurile ar fi putut merge si mai bine. Asta in afara de multele cazuri unde privatizarile au esuat. Dar pe mine personal m-a contrariat mereu faptul ca privatizari s-au facut si acolo unde exista deja eficienta. Altfel spus, de sa nu fi facut profit pentru Stat, in loc ca acesta sa fie impartit intre unii actionari?

S-a zvonit ca sediul Oficiului Judetean ar fi scos la vânzare in contul unor datorii. Care este situatia?

Cladirea aceasta este una de patrimoniu, in proprietatea Postei Române. Este o cladire frumoasa, dar suntem constienti ca are nevoie de imbunatatiri. Prin urmare, am facut demersuri pentru o finantare necesara refacerii fatadei si altor componente importante. Avem aprobare pentru aceasta investitie si asteptam sa fie si bugetata. Depindem de mai multi factori.

Cum catalogati imaginea serviciilor postale fata de cetateni?

Oficiantele postale si factorii sunt imaginea noastra. Sunt si cei mai numerosi lucratori aflati „la vedere”, sub ochii atenti ai clientilor. Imi doresc sa se investeasca mai mult in pregatirea lor, in modul de abordare al clientului. In general, serviciile se vând destul de greu, trebuie sa fii convingator. Nu e usor sa lucrezi cu publicul, fiindca ai contact cu diversi oameni, unii mai calmi, altii mai nervosi, altii mai grabiti. Angajatii nostri, prin comportament, trebuie sa faca fata tuturor acestor situatii. Dar, oricum, este loc de mai bine.

O postarita cu zâmbet

CRISTEAPetronela Cristea. De 18 ani isi duce slujba la indeplinire, fara gres. I-a intâlnit pe toti oamenii de vaza, cu putere de decizie. Le-a dus vesti bune sau proaste? Doar destinatarii stiu. Cert este ca doamna Cristea este mândra de meseria sa si de uniforma pe care o poarta, la care asorteaza o clasica geanta de postas si mapa arhiplina cu plicuri. A avut vreodata probleme cu oamenii din institutii sau cu locatarii?

„Nu, niciodata. Trebuie sa stii sa te comporti cu ei. Daca te comporti cu blândete si le raspunzi frumos la solicitari, nu exista nicio persoana dificila”. Este o persoana vesela si, in ciuda faptului ca, la fel ca oricare dintre noi, mai are si probleme extraprofesionale, nu le aduce la serviciu. „Nu trebuie sa imi stie nimeni starile de spirit. Tot timpul sunt cu zâmbetul pe buze si sigur reusesc. Celor din institutiile precum Primaria, Prefectura sau Consiliul Judetean le sunt draga, simt ca ma apreciaza. Iar când mi s-a vazut pe fata ca poate sunt mai suparata, imediat m-au luat la intrebari: «Ati patit ceva?».

Problemele ti le rezolvi singur, prin comunicare, care este foarte importanta. E o mare satisfactie atunci când intri intr-o casa, intr-o institutie, si vezi ca lumea te saluta cu zâmbet. Simti ca ai facut ceva, ca ai facut un lucru bun si ai indus o stare pozitiva daca iti meriti acel «Buna ziua!»”. Doamna Cristea este si mândra mamica a unei fetite de 14 ani, care ar vrea sa urmeze jurnalismul. Drept pentru care, frecventeaza scoala de jurnalism de la Palatul Copiilor, coordonata de Laura Huiban.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri