“Zborul ma face fericita!”

2

– spune slt. Alexandra Pintelei, Baza 95 Aeriana Bacau.

Sublocotenentul Alexandra Pintelei este singura fata printre pilotii de elicoptere din Bacau si beneficiaza de tot rasfatul colegilor. Ea a venit la Baza 95 Aeriana Bacau incepând cu 1 septembrie 2015 si este incadrata ca pilot pe elicopterul IAR 330 PUMA SOCAT. Alexandra a venit in Bacau de la baza militara Bobocu, unde a efectuat cursul de baza dupa ce a absolvit Academia Fortelor Aeriene “Henri Coanda” in anul 2014. Ea are la activ 80 de ore de zbor, din care 35 de ore le-a efectuat pe IAR 316B, iar 45 de ore le-a zburat cu Eurocopter EC 120. Pilotul Alexandra Pintelei s-a nascut in judetul Bistrita Nasaud si face parte din prima generatie de piloti din Academie care au beneficiat de o bursa civila. Daca ar fi sa ne-o imaginam imbracata civil pe Alexandra vom vedea in ea o faptura firava si o prezenta timida. Subtirica si inalta, la cei 26 de ani ai ei ar fi putut face orice altceva in viata, insa, când o vezi imbracata in combinezon de pilot, ii citesti in priviri determinarea de care are nevoie orice pilot.

– De unde vine pasiunea pentru zbor?

– Am facut pasiune pentru zbor destul de devreme, desi nu am pe nimeni in familie care sa lucreze in armata si mai ales sa activeze in aviatie. Intrebâ
ndu-ma la un moment dat ce-mi doresc sa fac in viata, am realizat ca vreau sa zbor. Si nu oricum, ci pe elicopter. Am urmat Colegiul National “George Cosbuc” Nasaud, dupa care am dat la Academia Fortelor Aeriene “Henri Coanda”. Foarte putin mi-a lipsit sa intru de prima data, dar acest lucru nu m-a descurajat, ci dimpotriva. Familia se gândea ca o sa sufar din pricina aceasta, insa, i-am asigurat ca o sa fiu admisa un an mai târziu. Si asa a fost. Cu fiecare ora de pregatire teoretica si practica mi-am dat seama ca am ales bine ceea ce vreau sa fac in viata. Am intrat in Academie in anul 2011 si am absolvit in anul 2014. Timp de 11 luni am urmat cursul de baza de la Bobocu, unde am obtinut si brevetul militar.

– Zborul este un sentiment sau pur si simplu o meserie ca oricare alta?

– Zborul este un sentiment greu de explicat. El implica multa munca si daruire, dar satisfactia este maxima. Daca decolarea este mai usoara, aterizarea necesita atentie si o coordonare extraordinara ca sa nu izbesti elicopterul de sol, ci sa-l asezi lin pe pista. Si mai cred ca zborul in sine este momentul in care ne aratam aptitudinile. Frica nu este un sentiment regasit intre noi, iar atunci când zbori trebuie sa uiti total de grijile cotidiene. Fiecare aparat de zbor are farmecul lui. Acum, la Escadrila 952, sub indrumarea comandantului Cuzum Romica, fac cursul de trecere pe Puma Socat, dupa care urmeaza sa obtin si celelalte calificari. In paralel cu pregatirea profesionala, continui studiile cu un master de specialitate la Academia Nationala de Informatii “Mihai Viteazul” Bucuresti.

– Ce sacrifici intr-o astfel de meserie?

– Ca pilot ajungi sa sacrifici multe, pentru ca trebuie sa te dedici complet acestei meserii. In armata, regimul este altul decât in oricare alta meserie, iar pregatirea este continua. In acest moment poate am “sacrificat” prietenii pentru ca distanta este destul de mare. Dupa ce am absolvit liceul la Nasaud, am plecat la Bucuresti, apoi la Buzau, iar acum sunt in Bacau unde voi ramâne ceva vreme. In plan sentimental nu stiu ce-mi ofera viitorul, insa, in plan profesional stiu exact ce am de facut. La 26 de ani, mai am multe lucruri de spus si de invatat si cred ca viata ma va duce intotdeauna acolo unde imi doresc. Odata ce am ales cariera militara cred ca am sacrificat si familia. Distanta face dificile vizitele dese acasa, insa, am parte de tot sprijinul familiei. Parintii au fost uimiti la inceput de alegerea mea, insa, au incercat sa-mi respecte dorinta si sa ma inteleaga. In acest stadiu al pregatirii mele le spun tinerilor care aleg cariera militara sa cântareasca bine ceea ce isi doresc de la viata si daca doresc sa urmeze acest drum sa fie constienti ca este nevoie de foarte multa munca si rabdare.


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

2 COMENTARII

  1. Totul era frumos si corect.Un singur lucru m-a intristat si necajit.Apartenenta domnisoarei de SRI prin masterul sau anuleaza toata pregatirea si pasiunea dansi.Un securist ramane in mintea mea tot un securist.Este de necrezut ca o femeie pilot ,adusa in aviatie doar de pasiune,isi propune ca viitor sa o faca pe teroristul celor pe care astazi ii apara.Sunt sigur ca de la aparitia declaratiei cu masterul la SRI colegii,dupa cate cunosc eu aviatorii sunt mai deosebiti,o sa evite orice contact si va deveni oaia neagra a escadrilei.Un securist este securist si cand doarme si trebuie sa te feresti de el ca este capabil si pregatit moral volitiv sa-si parasca si aresteze si proprii parinti,daramite sa toarne niste colegi de risc.
    Pacat.Mare pacat.

    • Sincer….nu va inteleg ingrijorarea!!!Domnisoara face parte din aviatia viitorului ,unde termen ca securist nu cred ca-si mai are rostul.Sunt de parere ca ar trebui sa ne lasam tinerii sa se afirme,fara sa ne grabim sa le punem etichete sau sa le frangem aripile. Concluzia ca o sa-si parasca si aresteze colegii sau parintii este foarte transanta si nefondata.

LĂSAȚI UN MESAJ