Zatul de cafea si solzii de peste, cauzele inundatiilor la bloc

0
Canalizarea refuleaza la scara C a blocului nr. 25 de pe strada 9 Mai/Foto: Ramona Ionescu


– resturile de mâncare, uleiul, zatul de cafea si mai ales solzii de peste formeaza frecvent “dopuri” in tevile de canalizare, iar mizeria adunata ajunge sa refuleze la etajele inferioare – mai grav este faptul ca unii proprietari, odata cu modernizarile facute in apartamente, au ascuns conductele in zidarie, blocând accesul instalatorilor la ele – pentru ca acestia nu vor sa-si strice gresia sau faianta, nu isi dau acordul pentru interventiile ce se impun, iar proprietarii care locuiesc la etajele inferioare sunt inundati frecvent

Nu putine sunt cazurile in care am auzit ca vecinul de la parter sau rudele care stau la etajul I s-au trezit cu apartamentul inundat pentru ca a refulat conducta de canalizare. Aproape ca nu este bloc in care sa nu se fi produs vreodata un astfel de accident.

In topul celor afectati de astfel de accidente casnice se afla si proprietara unei garsoniere, situatea in blocul nr. 25 de pe strada 9 Mai, din Bacau. Anca Lezeriuc reclama faptul ca in jumatate de an, locuinta ei a fost inundata de cinci ori. Si nu din vina ei, ci mai curând din pricina vecinilor care arunca tot ce se poate pe conductele de canalizare.

Femeia spune ca mobila din bucatarie este distrusa, umflata toata din cauza inundatiilor repetate. Daca se intâmpla sa nu fie acasa si refuleaza canalizarea, toata apa se infiltreaza in planseu si ajunge la farmacia care functioneaza la parterul blocului.

„Am facut apel la vecini sa nu mai arunce toate mizeriile in chiuveta si am solicitat sprijinul asociatiei de proprietari ca sa rezolvam aceasta problema. Când refuleaza canalizarea, gasesc in casa zat de cafea, ulei rânced, solzi de peste etc. Toate aceste resturi vin de la vecinii care locuiesc la etajele superioare, care, nu se gândesc ca ceea ce arunca in chiuveta trece prin niste coturi, racorduri, infunda tevile si la o suprasolicitare a instalatiilor, acestea cedeaza si refuleaza mai jos”, declara Anca Lezeriuc, proprietar.

Situatia este cunoscuta la Asociatia de proprietari nr. 1 „9 Mai 25”, iar presedintele Camelia Lisievici a facut deja primele demersuri. Ea spune ca problema ar putea fi rezolvata in câteva ore, daca toti locatarii ar intelege sa nu foloseasca apa de la bucatarie in intervalul in care instalatorul ar schimba doua coturi si aproximativ 40 cm de conducta. Interventia se va face zilele urmatoare pentru ca tevile care fac legatura cu farmacia sunt ingropate in zidarie si trebuie dezgropate, ca sa se poata interveni.

Când farmacia va da unda verde pentru executarea lucrarilor de inlocuire a unor segmente din conducta de canalizare, conducerea asociatiei ii va anunta pe proprietarii scarii C sa nu foloseasca pret de câteva ore apa. Anul trecut, printr-o situatie similara a trecut o societate de asigurari aflata in vecinatate. Atunci, reparatiile au durat câteva ore pentru ca tevile erau la vedere.

“Am vorbit cu proprietarul spatiului si ne-a permis accesul in farmacie. Am convenit sa actioneze conform indicatiilor date de instalator pentru ca eu nu pot actiona pe o proprietate privata. In incaperea respectiva se afla serverele retelei farmaceutice si medicamente depozitate, iar situatia este destul de delicata. Este clar ca s-au facut modificari la pereti, insa, conductele trebuie sa fie la vedere. Problema este destul de usor de rezolvat daca am acces la tevi”, declara Camelia Lisievici, presedinte la Asociatia de proprietari nr. 1 “9 Mai 25”



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

LĂSAȚI UN MESAJ