Vânzari mai mari la Agricola în primele noua luni

0
Grigore Horoi: „Deschiderea pentru livrarile pe pietele externe ne-au ajutat in efortul de crestere la care ne-am angajat”


Rezultatul cumulat dupa primele noua luni ale acestui an al Grupului Agricola Bacau arata o crestere a cifrei de afaceri de 4,5%, fata de primele trei trimestre ale anului 2014, si a ajuns la 482,859 de milioane de lei. Pentru compoaratie, în prima jumatate a anului 2015 Grupul de firme înregistra o crestere a cifrei de afaceri de 3,4%.

Accelerarea ritmului de crestere se datoreaza în special vânzarilor crescute la principalele categorii de produse ale companiilor din Grup: carne de pasare, salamuri crud-uscate, semipreparate din carne si ready-meals. Pe de alta parte, unele companii din grup si-au calibrat activitatea în functie de contextul de piata si pretul de valorificare a produselor, înregistrând cifre de afaceri în scadere fata de anul trecut, respectiv: Aicbac SA (cresterea vacilor pentru lapte si culturi agricole) – 18%, Suinprod Siret SRL (cresterea porcinelor) – 4,3% si Agricola Magazine SRL (reteaua de magazine Agricola) – 16%. Agricola International, cea mai importanta companie a Grupul, în care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare si operatorul logistic, a înregistrat în primele noua luni o cifra de afaceri similara celei din primele trei trimestre ale anului trecut, ajungând în prezent la circa 269 de milioane de lei.

“Firmele din Grupul Aagricola – spune Grigore Horoi, presedintele Agricola – continua trendul ascendent la care s-au angajat acum câtiva ani. În cazul Agricola International, cifra de afaceri se mentine la nivelul anului trecut, situatie cauzata în principal de diminuarea vânzarilor de nutreturi combinate la terti. Cumulat la 30 septembrie, vânzarile de carne de pui înregistreaza o crestere cantitativa cu 4,1% (29.180 de tone), comparativ cu perioada similara din 2014, cu un pret mediu mai mic cu 1% fata de anul trecut, respectiv o crestere valorica de 3%. în contextul unei scaderi a pretului mediu al pietei la carnea de pasare, tendinta manifestata atât în piata interna cât si pe piata europeana”.

Agricola a exportat, în primele noua luni, aproape 3.400 de tone de carne de pasare, adica 11,6% din totalul volumelor comercializate, în crestere cu 12% fata de anul trecut. Salbac a crescut volumele de mezeluri exportate cu 4,6% si a ajuns la circa 650 de tone, iar Europrod a exportat cu 25% mai multe semipreparate, respectiv 354 de tone.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

LĂSAȚI UN MESAJ