Testari de verificare

0


Au inceput evaluarile nationale in gimnaziu. Luni, 23 mai, a fost ziua in care au fost testati elevii de clasa a VI-a, la Limba si comunicare. Examenul propriu zis a inceput la ora 9.00 si a durat o ora. Elevii au avut de studiat un text la prima vedere din „O revista pe placul copiilor si al parintilor. Scoala de basm”, iar in paralel, un test suport in limba engleza sau franceza (in functie de ce se studiaza la clasa).

Ca cerinte, fiecare a avut de raspuns la diferite intrebari legate de alegerea unor variante corecte de exprimare, transcriere de personaje, asemanari de texte in limba româna si engleza, traduceri de text, intocmirea unui chestionar care sa fie aplicat colegilor de clasa etc.

Examenul a fost cu subiect unic si a respectat cerintele unei testari nationale: cu profesori supraveghetori, cu camere video in fiecare clasa, cu foi in care datele de identificare au fost trecute intr-un patrat negru sigilat. Lucrarile se vor corecta tot de profesorii din scoala, dar nu de cadrul didactic de la clasa. Evaluarea nu se face prin note, ci pe coduri: corect, partial corect, incorect. Aceste calificative nu se vor afisa nicaieri, insa vor fi discutate la clasa, cu elevii si parintii, pentru stabilirea masurilor viitoare de corectie, acolo unde este cazul. Foarte important insa este faptul ca aceste testari si rezultatele lor vor fi trecute in portofoliul educational al fiecarui elev, portofoliu care va fi luat in considerare la admiterea in liceu.

Evaluarea elevilor la clasa a VI-a are ca scop optimizarea invatarii, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de invatare si preorientarea scolara catre un anumit tip de liceu. Evaluarea este una nationala, organizata pentru toate unitatile scolare din invatamântul de stat. Testele pentru evaluarea elevilor sunt elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare.
Astazi, 24 mai, va avea loc Evaluarea Nationala tot la clasa a VI-a, la Matematica si Stiinte ale naturii.

Vor urma testarile pentru elevii de clasa a IV-a, care vor sustine pe 30 mai proba la Limba româna, pe 31 mai la Matematica, 2 iunie la Limba materna. Conform metodologiei de organizare a acestor evaluari din doi in doi ani, ultimii care vor sustine aceste testari sunt elevii de clasa a II-a. Acestia vor avea proba la Limba româna scris pe 6 iunie, iar pe 7 iunie, proba de citit, pe 8 iunie – Matematica, iar pe 9 / 10 iunie – Limba materna scris, respectiv citit.

„Orice testare este importanta, atâta timp cât subiectele sunt bine gândite. Spre deosebire de ce se organizeaza in mod curent la clasa, prin lucrari sau teze, aceste evaluari cu subiect unic sunt mai de compozitie. Este bine ca astfel elevii se obisnuiesc cu atmosfera de examen, se pot si evalua in timp.”
prof. Iulia Jicu, director Scoala 10 Bacau

„Dupa parerea mea, evaluarile la clasele a VI-a sunt foarte bune. Nu cred insa ca elevii de la clasele a II-a si a IV-a constientizeaza ce inseamna acest examen, dar pentru cei de a VI-a e altceva. Deja elevii sunt mari, inteleg sensul invatarii, iar noi, ca profesori, ne dam seama unde se situeaza fiecare.”
prof. Mariana Umbrarescu, director Scoala „Nicolae Iorga” Bacau



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

LĂSAȚI UN MESAJ