28 martie 2024
ActualitateTeapa de zeci de mii de euro cu bilete de avion

Teapa de zeci de mii de euro cu bilete de avion

Mai multi bacauani au fost pacaliti cu zeci de mii de euro de o agentie de turism din localitate. Compania Medim Tour din Bacau le-a vândut unor clienti bilete de avion care, ulterior, s-au dovedit a fi invalide, intrucât, din motive necunoscute, firma bacauana a „uitat” sa verse banii in conturile societatilor de transport aerian. In aceasta situatie sunt atât clienti care au intetionat sa calatoreasca in strainatate in scop turistic, cât si muncitori care aveau viza de lucru peste Ocean. Liviu Misca este un tânar de 25 de ani din Lespezi, care, din pacate, se numara printre cei pacaliti de agentie.

„Noi suntem un grup de cinci pagubiti. Am cumparat bilete dus-intors Bucuresti – Calgary, Canada, pentru care am platit fiecare câte 900 de euro. Cu jumatate de ora inainte sa plecam, ne-a sunat doamna de la agentie si ne-a spus, initial, ca e greva la aeroport si nu mai putem merge. Apoi, ne-a spus ca nu mai plecam vineri, ci sâmbata, la ora 6 dimineata. Am stabilit sa ajungem vineri, la sediul agentiei, dar acolo, am constatat ca era inchis, iar in interior era gol, mai exista doar o singura masa de birou. Noi am mai luat bilete, in alti ani, de la firma asta, dar am inteles ca de anul trecut au inceput sa aiba probleme”, povesteste tânarul.

Din America in Arabia Saudita



O parte dintre cei pagubiti s-au indreptat catre Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Bacau, in speranta ca-si vor gasi dreptatea. Aici, au fost inregistrate deja opt reclamatii impotriva agentiei de turism, primele patru inca din luna august 2015. Doi dintre petenti au avut noroc, unuia dintre acestia fiindu-i restituiti banii în fata organelor de politie, iar in cazul altora doi, administratorul agentiei de turism le-a achizitionat bilete valide. In schimb, unei familii formate din doua persoane nu i-a fost restituita decât suma de 2.000 lei din cei 8.500 lei achitati de acestia pentru doua bilete de avion dus – întors Bucuresti – Ohio, SUA – Bucuresti. Pâna la urma, familia a fost nevoita sa plece cu alte bilete cumparate de fiica lor din SUA.

In aceste conditii, comisarii C.J.P.C. Bacau au aplicat o sanctiune în valoare de 5.000 lei pentru „afectarea grava si în mod repetat a intereselor economice ale unuia sau mai multor consumatori”. Ca si masura s-a dispus restituirea contravalorii biletelor familiei care trebuia sa plece în SUA, dar care, din pacate, nu a fost respectata de agentia de turism, pe motiv ca procesul verbal de constatare a contraventiei a fost contestat în instanta. Grav e ca, desi instanta s-a pronuntat deja pe fond si a dat câstig de cauza Protectiei Consumatorilor, firma cu pricina nu a inteles sa-si indeplineasca obligatiile legale, drept dovada alte doua reclamatii fiind inregistrate in luna septembrie 2015.

„Unul dintre consumatori a atasat la reclamatie copii dupa patru rânduri de bilete de avion emise pentru el si sotie, primite de la agentia de turism, reusind sa plece în SUA abia cu ultima serie de bilete. Problema a fost ca i s-a spus ca va calatori cu o anumita clasa si, de fapt, a calatorit cu o clasa inferioara, fiind nevoit sa achite 100 dolari pentru suplimentul de bagaje. Banii i-au fost restituiti consumatorului”, a aratat Alin Nastasa, comisar sef adjunct la CJPC Bacau. Sirul reclamatiilor nu s-a oprit aici, in luna decembrie 2015, fiind înregistrata o noua plângere in care o consumatoare reclama faptul ca, înca din luna mai 2015, a platit 1.080 euro pentru un bilet dus – întors pentru sotul ei pentru Arabia Saudita – Bucuresti – Arabia Saudita.

Numai ca, la data plecarii, a constatat ca nu poate pleca, deoarece biletul nu era valid. Când a sunat la agentia de turism, i s-a comunicat sa-si achite biletul pâna în Doha, intrucât de acolo îl achita agentia, urmând ca la întoarcerea în tara, administratorul agentiei de turism sa îi restituie contravaloarea biletului achitat. Petentul a achitat, în aeroportul Damman din Arabia Saudita, alti 1.068 euro pe care a încercat inca din luna iulie 2015 sa-i recupereze.

Pentru aceasta speta, comisarii C.J.P.C. Bacau au aplicat o noua sanctiune în valoare de 5.000 lei, totodata, dispunând si inchiderea definitiva a unitatii, intrucât exista riscul de a mai fi inselati si alti consumatori. Pentru cercetarea reclamatiilor, comisarii C.J.P.C. Bacau au colaborat cu reprezentantii companiilor de transport aerian care au raspuns cu promptitudine solicitarilor si le-au pus la dispozitie toate detaliile cu privire la presupusele bilete de avion emise de agentia de turism.

Politia a intrat pe fir

Tupeul administratorilor firmei de turism pare fara limite, in conditiile in care, dupa data închiderii definitive a agentiei, la Protectia Consumatorilor mai ajunge o alta reclamatie, in care se sesiza, la indigo, aceeasi problema, reclamantul fiind nevoit, la fel, sa scoata alti bani din buzunar pentru a achita un bilet de avion valid cu care sa poata calatori. „Le recomandam clientilor care au fost inselati de catre aceasta agentie sa se adreseze Inspectoratului de Politie Judetean Bacau, Serviciul de Investigare a Fraudelor”, a mai subliniat comisarul sef adjunct Alin Nastasa.

Prin urmare, cazul a ajuns si la Politia Bacau, unde mai multi pagubiti au depus plângere penala. Complementar, au fost instiintate si alte institutii cu competente legale in domeniu pentru a ne asigura ca operatorul economic nu va continua sa isi desfasoare ilegal activitatea. Am incercat in repetate rânduri sa luam legatura si cu administratorii agentiei, pentru a obtine un punct de vedere, insa, fara niciun rezultat.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri