Somație de plată pentru o factură E.ON de 0,01 lei

13

O „fabuloasă” factură de 0,01 lei (un ban) i-a dat dureri de cap băcăuanului Marin Grozavu, fiindcă sistemul de plată pe care îl folosește (cu cardul pe portalul E.ON Myline) nu acceptă plăți atât de mici. Urmarea neplății a fost că s-a pomenit cu o somație de la E.On prin care i se aduce la cunoștință faptul că i se se va rezilia contractul de furnizare a energiei electrice dacă nu face urgent plata, lucru care băcăuanului nostru i se pare revoltător, în condițiile în care el spune că a fost de bună credință și a vrut să achite înainte de scadență.

“Eu fac plăți electronice și programul d-lor nu permite plăți mai mici de 0,5 lei și nici modificarea sumei, în sensul de a plăti mai mult. M-am conversat pe chat cu o angajată a companiei, care mi-a indicat ca soluție plata prin bancă, drept pentru care a trebuit să mă deplasez la bancă să plătesc incredibila sumă de 0,01 lei. Puteam să lipsesc de la domiciliu și să nu iau la cunoștință de un astfel de demers; nici nu vreau să mă gândesc la consecințe (debranșare, taxa de rebranșare ș.a.)”, spune Marin Grozavu.

Într-o situație asemănătoare se află și un alt băcăuan, care încă mai are de achitat o factură de 0,01 lei, a cărei scadență a trecut în luna august. Și el face plăți pe portalul Myline, al companiei, care însă nu acceptă plata unei asemenea sume. În schimb, el nu a primit nici o somație și nici nu a rămas fără curent, deși au trecut peste 7 luni de la scadență.

„Cel mai probabil, notificarea a fost generată automat de sistemul electronic, care depistează orice restanță. Soluția în asemenea cazuri este ca să se facă o plată rotunjită, iar ce este în plus se scade din valoarea facturii viitoare”, spune Sorin Munteanu, purtător de cuvânt al companiei E.ON.


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

13 COMENTARII

  1. Pai spuneti in articol ca sistemul nu permite modificarea sumei in sensul de a plati mai mult. Prin urmare solutia data cu rotunjirea sumei nu se poate face decat in minus, deci vor fi restante in continuare…

  2. Are un sistem de calcul care nu-l inteleg de fel. Nu stiu cum dracu genereaza ei consum de 0,01 bani???
    Am si eu aceleasi probleme cu plati de 0,01 si 0,06 bani.
    Cand trimit factura acasa poti gasi si restantele in factura si atunci ai posibilitatea sa platesti si fabuloasele lor restante de 0,01 bani dar cand trimit factura in format digital nu se poate plati. Curios tare cum gandesc si cica sunt teutonici.
    Acum mai nou au ei datorii la mine pt ca am platit prea mult si ar putea sa includa si restantele faimoase cand genereaza facturile noi dar nu o fac.
    Am pierdut si eu timp pe chat cu ei dar la capitolul rapunsuri o c-am dau in balbaiala , habar nu au cum sa gestioneze problema.

  3. „Cel mai probabil, notificarea a fost generată automat de sistemul electronic, care depistează orice restanță”
    Solutia electronica e facuta tot de oameni, domnilor..Daca ati platit unul care nu se pricepe, acum dati alti bani altuia care stie sa trateze si cazurile atipice. Sau intrebati alti furnizori de utilitati cum procedeaza, daca nu va duce mintea.

  4. Daca avea o restanta de 0.01 ron de ce nu a platit suma de 10 Ron. Cardul ar fi acceptat si nu ar mai fi avut necazuri, ramanand si pe plus, urmand sa sacada suma la urmatoarea factura. Solutii deci exista. Eu asa procedez.

  5. Am trecut prin asta, am stat si eu vreo cateva luni cu 0,46 ron. Daca esti atent, pe site-ul lor apare suma totala de plata inclusiv restantele. Si un buton plateste. Deci nu mai alegi achita din lista de facturi ci plateste din partea de sus a paginii. Si tot cu cardul on line platesti.

    • Zambila, ai dreptate si iti multumesc. Am selectionat cu ultima factura sa achit si faimoasele restante una de 0,01 si alta de 0,46 bani si a mers.
      Bine ca mi-am luat stresul asta de pe cap.

  6. Dar ce părere aveți despre faptul ca plătești si dupa 4 zile vin sa te debranseze? La telefon mi-au spus ca daca eu imi platesc facturilor, trebuie sa ii sun sa spun ca am efectuat plata…

    Iar la gaz.. ce sa mai, am trecuți in plus 150 m3 – fara sa mai scadă momentan.

    Am o intrebare: cum calculează EON m3 in kW ??

  7. facturile sub 0,5 lei sunt în general facturi de penalizare. le puteți amâna la plată pentru că nu sunt purtătoare de penalizări și nici nu puteți fi debranșați din cauza lor.
    plata facturilor se poate face, fără penalizări, în maxim 45 zile de la emitere! găsiți această mențiune pe facturile de gaz sau electricitate, pe spate, la TERMEN DE PLATĂ.
    pe myline-eon.ro informația cu 45 de zile este la „Explicații factură / informații utile” și vezi TERMEN DE PLATĂ

LĂSAȚI UN MESAJ