Soferii in vârsta au liber la circulat pe drumurile publice

13
comisar sef Constantin Mihaescu, seful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor Bacau


Legea româneasca este de partea soferilor in vârsta, care, se fac vinovati de accidentele de circulatie soldate cu vatamarea corporala a victimelor sau cu decesul acestora.

In timp ce atentia si reflexele batrânilor se reduc de la o zi la alta, septuagenerii si octogenarii bacauani continua sa se urce la volan.

Desi in urma cu câtiva ani, soferii din grupa de vârsta 50 – 70 de ani erau obligati sa faca o examinare medicala amanuntita la fiecare cinci ani, iar cei care erau trecuti de 70 de ani trebuiau sa mearga la medic din trei in trei ani, in momentul de fata nu mai exista nicio restrictie pentru conducatorii auto in vârsta.

Mai mult, se pare ca singurii in masura sa-i opreasca pe batrâni sa urce la volan sunt medicii de familie. Acestia ar trebui sa sesizeze politistii de la rutiera faptul ca o persoana nu mai are abilitatile necesare pentru a conduce. Se pare ca restrictiile au fost ridicate din momentul in care a fost schimbat Codul rutier si din dorinta de a ne alinia la normele comunitatii europene.

“Legea in vigoare nu prevede niciun fel de restrictii la condus autoturismul pentru persoanele vârstnice. Singurul lucru pe care trebuie sa il prezinte soferii vârstnici la preschimbarea permisului de conducere este certificatul medical care sa arate ca sunt apti pentru condus.

Medicul de familie hotaraste când se impun restrictii, daca constata ca respectiva persoana nu mai corespunde din puncte de vedere tehnic, ca si la masina”, declara comisar sef Constantin Mihaescu, seful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor Bacau

Politistii pot sa le retraga batrânilor permisul de conducere sau sa-i trimita la o verificare mai ampla, la o comisie de specialitate.

Ce spune legea

Conform Ordonantei de Urgenta nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata si actualizata in anul 2016, afectiunile medicale incompatibile cu calitatea de conducator de autovehicule tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie se stabilesc de catre Ministerul Sanatatii Publice si se aproba prin ordin al ministrului, care se publica in Monitorul Oficial al României.

“(…) Medicul de familie, atunci când constata ca o persoana din evidenta sa, care poseda permis de conducere, prezinta afectiuni medicale prevazute in ordinul ministrului sanatatii publice emis conform alin. (2) , va solicita unitatii de asistenta medicala autorizate examenul de specialitate necesar. In cazul in care unitatea de asistenta medicala autorizata a stabilit ca persoana este inapta medical pentru a conduce un autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai, va comunica aceasta imediat politiei rutiere pe a carei raza territoriala isi desfasoara activitatea. (…) Permisul de conducere al persoanei care este declarata inapta medical sau psihologic pentru a conduce autovehicule se retrage de catre politia rutiera si poate fi redobândit numai dupa incetarea motivului pentru care s-a luat aceasta masura. Avizul de apt sau inapt medical poate fi contestat doar pe baza unei expertize efectuate de institutiile medico-legale, la solicitarea si pe cheltuiala partilor interesate.”

Reamintim ca un sofer de 79 de ani a lovit, ieri, pe trecerea de pietoni, doi jandarmi, in zona statiei Rompetrol de pe Calea Republicii. Soferul nu a oprit la semaforul care indica rosu pentru masini. Unul dintre jandarmi, un barbat de 38 de ani, tata a doi copii, a murit pe caldaram, iar colega sa a ajuns in stare grava la spital.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

13 COMENTARII

  1. Este adevarat, sistemul nervos este degradat, riscul de accident foarte tare,
    Dar daca observați nr de amenzi si carnete ridicate este mare si totusi accidente grave multe. Concluzia politia e in plop sau sunt inutili 80%, asa ca acasa cu ei. Lasatii doar pe cei care se ocupa de acidente nu de dat amenzi

  2. Nu vârsta e problema!
    Daca e așa, atunci să vedem câți tineri cu exces de hormoni provoacă accidente, câți analfabeți, câți țărani, câți academicieni, câți polițiști(, câți) beți, etc!??

    • Teribilismul la volan al tinerilor soferi e chiar mai periculos decat reducerea reflexelor batranilor, care, cel putin mai au un pic de experienta la volan. Multi soferi in varsta au renuntat la a mai conduce. Din cate stiu, la examinarea medicala persoanele in varsta sunt atent controlate si mult amanuntit decat persoanele tinere, deci medicii isi fac datoria pe deplin si fara niciun compromis. Am vazut apoi destule cazuri in care soferi profesionisti practica un sofat agresiv si iresponsabil, periculos pentru ceilalti participanti la traficul rutier. Asa ca problema e mai complexa si nu e legata numai de varsta. Ca sa nu mai pun la socoteala consumul de alcool la volan, butonatul telefonului mobil in timpul mersului. Viteza regulamentara nu se respecta, toti se grabesc, ba mai mult am vazuti cazuri in care unii de mai si claxoneaza sau dau flashuri cu farurile daca nu au pe unde sa te depaseasca, de parca ai fi vinovat ca respecti legea. Conducerea preventiva nu se mai practica demult, iar multi soferi se considera asi ai volanului, desi un conducător auto are experienţă abia după ce a condus cel puţin 100.000 km!

      • Daca are 50-60 de ani de experienta nu inseamna automat ca e in stare sa si conduca. Intr-adevar tinerii cu exces de hormoni ajung in stalpi. Dar asa se face si selectia naturala.
        In privinta alcoolului sunt total de acord , in Romania nu e nimeni suficient de responsabil cat sa bea cu bun simt asa ca mai bine deloc.
        In schimb in privinta vitezei multe din legi au fost facute de pe vremea comunismului cand tot ce se putea cumpara erau dacii lada sau aro. In ziua de azi in schimb poti sa mergi cu 100 de km pe ora cu o masina moderna si tot te opresti inaintea unei dacii cu mergand cu 50. Tot ce fac acum limitele de viteza e sa ingreuneze traficul.
        Desi nu am mai condus in Romania de ceva timp cand ma intorc evit sa conduc. Nu pentru faptul ca politia e corupta, ci pentru faptul ca nici soferii nu stiu sa fie soferi nici pietonii nu stiu sa fie pietoni.

        Un ultim lucru. Luati-va condusul preventiv si bagati-vi-l in dos. De fiecare data cand vad un sofer de obicei peste limita bunui simt in acupa loc pe carosabil adica mosneag imputit nu face altceva decat sa incurce circulatia. Degeaba are milioane de km facuti daca au fost facut cu o dacie cu 50 de km pe ora. Sunt mult mai periculosi decat tinerii.

          • Klaus este un needucat care considera ca ,parasindu -si tara ,nu mai pute,pentru ca s-a schimbat peste noapte,intr-o asa-zisa tara civilizata.Cat a slugarit pe la straini pentru a ne da impresia,venind cu o masina inchiriata,ca este cineva!!! Un nesimtit care ,in prostia lui,crede ca nu va imbatrani niciodata.Trezeste-te baiete,vorbesti despre tatal tau??? Ai uitat sa-i aduci sapun parfumat sau,nu existi decat tu si obraznicia ta??

        • La viteza de 100 km/h cum spui tu, DISTANŢA TOTALĂ DE OPRIRE este de 105,8 m, iar
          distanta parcursa în timpul de reactie este de 27,8m. Cu alte cuvinte, pana incepi sa franezi, deja ai parcurs 28,8m (asta daca ai reflexele 100% bune!). Datele sunt luate de pe forumul site-ului politiei romane. (http://www.politiarutiera.ro/forum/showthread.php?1573-Distanta-de-franare-in-functie-de-viteza)
          Soselele noastre nu sunt adaptate pentru viteze de 100 km/h. Pe autostrada e una, sunt mai multe benzi, selectia se face in functie de viteza fiecarui participant la trafic. Daca tu mergi cu 100 km/h in oras nu te vad bine. Nu compara Romania cu occidentul. Si oricum, ar fi mai bine sa ramani acolo, aici vezi ca deja sunt prea multe masini si nu avem autostrazi moderne.

  3. Azi am vazut un mosneag care abia se dadea jos din masina in plus ca avea carja si paralizat pe partea stanga.nui mai satura dracu de condus.tre sa omoare oameni k sa nu mai conduca.la oameni de astia i-as baga la puscarie pana da moartea in ei

    • ok man,,,as vrea sa te vad si pe tine in carje,,condunand,,,sau,,!! mai bine tarandu-te,,,mintea ta e nivelul picioruli de la broasca…de aia Romania e acolo unde esta..!! di cauza oamenilor ca ttine..hai ca cei trecuti de o anumita varsta sa ne facem hahakiri…ALTNUMEte acunzi..dar esti un nimic..asa sa traiesti in viata ta,,,gunoi,,asta esti

  4. Azi un AgilA la volanul căruia se afla un bărbat în vârstă încerca să vireze stânga de pe un drum fără prioritate în str.Energiei.Cum drumul cu prioritate era aglomerat si omul nu a putut vira în „timp util”după părerea unora din spate,bătrânul a fost luat”la claxoane”.Omul s-a intimidat,a ieșit fără să mai dea prioritate si a fost cât pe ce sa lovească o mașină care circula regulamentar.
    Morala:
    Mai mult respect in
    trafic dragi „conducători auto” si „șoferi”.

LĂSAȚI UN MESAJ